Громадяни звертаються на урядову «гарячу лінію» з питань якості поштових послуг

Громадяни звертаються на урядову «гарячу лінію» з питань якості поштових послуг

1042
Ukrinform
Поштовий зв’язок є невід’ємною частиною нашого життя. І попри бурхливий розвиток електронних засобів зв’язку, що заполонили світ, пошта сьогодні щоденно відправляє і доставляє мільярди листів.

Водночас, поштовий зв’язок є джерелом отримання не лише інформаційних, а й фінансових, торговельних, адміністративних та інших послуг. Проте, у сільській місцевості банківські установи, великі торговельні та фармацевтичні підприємства не розвивають свою мережу. Тож для мешканців села у багатьох випадках пошта залишається єдиним джерелом отримання пенсії, соціальної допомоги, адміністративних послуг, замовлення ліків і товарів поштою тощо. При цьому послуги надають як стаціонарні, так і пересувні поштові відділення.

Найголовніша особливість пошти – пропозиція загальнодоступних послуг поштових перевезень. Традиційно для оплати письмової кореспонденції: простих і рекомендованих поштових карток, листів, бандеролей використовуються поштові марки, що наклеюються безпосередньо на відправлення, номінал яких відповідає тарифу за пересилання. Для здійснення оплати послуг використовуються відбитки спеціальних маркувальних (франкувальних) машин або відбитки про оплату, що наносяться на конверт або аркуш паперу, а потім наклеюється на упаковку.

У деяких країнах, зокрема, Німеччині, Великобританії, США та інших, з’явився новий спосіб оплати пересилання простої кореспонденції – через Інтернет. Користувач оплачує послуги пошти на спеціальному порталі, після чого отримує спеціальний штрих-код, який може роздрукувати на домашньому принтері та наклеїти на конверт. У Великобританії такий спосіб оплати називається Smart Stamp.

Надання послуг поштового зв’язку в Україні здійснюється згідно з національним законодавством з урахуванням положень міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, а також актів Всесвітнього поштового союзу (ВПС). Зокрема, в заключному протоколі останнього Всесвітнього поштового конгресу встановлено, що основною метою розвитку світового поштового простору є зміцнення єдності поштової території за одночасного забезпечення потреб населення у послугах поштового зв’язку на всій території країн-членів ВПС (Україна є членом Всесвітнього поштового союзу з 1947 року) за прийнятними цінами з урахуванням національних умов. Також країни-члени ВПС повинні забезпечувати надійну основу для надання поштових послуг, гарантуючи сталий розвиток національної пошти.

Так, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2018 р. №104-р схвалено Стратегію імплементації положень директив Європейського Союзу у сфері послуг поштового зв’язку та кур’єрських послуг, тобто «дорожню карту».

Основним її завданням є адаптація національного законодавства до законодавства Європейського Союзу, яка сприятиме лібералізації та взаємному доступу на ринки України і ЄС, а також повне виконання нашою країною зобов’язань у зазначеній сфері за міжнародними договорами.

Крім національного оператора поштового зв’язку ПАТ «Укрпошта», у мережі поштового зв’язку України функціонують оператори поштового зв’язку недержавної форми власності та інші суб’єкти господарювання, що надають послуги з пересилання у сегменті рентабельних поштових відправлень. За експертними оцінками, налічується понад 300 таких суб’єктів.

Як зазначається у Стратегії, обсяги паперової комунікації зменшуються, натомість  електронної комунікації – зростають. Це з одного боку. З іншого боку, нові технології роблять зручними онлайн покупки і, таким чином, збільшують кількість пакунків і посилок, що доставляються операторами поштового зв’язку. На ринку посилок України переважають приватні оператори.

Уряд також затвердив План заходів щодо реалізації Стратегії. Документом, зокрема, передбачається внесення змін до Закону України «Про поштовий зв’язок», а також розроблення та прийняття нормативно-правових актів щодо запровадження правил здійснення діяльності у сфері поштового зв’язку; встановлення технічних стандартів, порядку отримання звітності операторів послуг, а також встановлення порядку розгляду скарг споживачів тощо. Забезпечення виконання цих заходів покладено на Міністерство інфраструктури разом з іншими центральними органами виконавчої влади.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, з початку 2018 року на урядову «гарячу лінію» надійшло понад 1000 звернень щодо роботи поштового зв’язку.

Звернення надходили з усіх регіонів, найбільше від жителів м. Київ та Дніпропетровської області. В них заявники порушували питання щодо якості роботи поштових відділень. Більшість нарікань стосувалися факту неотримання періодичних друкованих видань, загублених відправлень, листів, довгочасного обслуговування та неетичної поведінки працівників. Переважна більшість звернень, що стосувалися діяльності «Укрпошта», були надіслані для розгляду УДППЗ «Укрпошта».

Так, житель м. Фастів Київської області, звертаючись на урядову «гарячу лінію», повідомив, що з жовтня 2017 року у місті було припинено роботу поштового відділення «Укрпошта», а це створило незручності для його мешканців. Чоловік поінформував, що це сталося внаслідок відключення послуги електропостачання, оскільки Васильківська дирекція вчасно не сплатила кошти за надання житлово-комунальних послуг, хоча й була попереджена про відключення. Заявник просив зобов’язати Васильківську дирекцію погасити заборгованість по оплаті електропостачання та штраф з метою відновлення роботи поштового відділення ПАТ «Укрпошта».

У своїй відповіді ПАТ «Укрпошта» повідомило, що, за інформацією Київської міської дирекції Укрпошти, послуги споживачам тимчасово надаються за іншою адресою, і оголошення про це розміщено на дверях поштового відділення. Водночас, повідомляється, що електропостачання відновлено, пошта працює у штатному режимі.

Мешканка м. Глобине Полтавської області зателефонувала на урядову «гарячу лінію» з приводу нерегулярної доставки пошти за адресою її проживання. Заявниця просила сприяння у налагодженні роботи пошти. Працівниками ПАТ «Укрпошта» було проведено перевірку, в ході якої виявлено, що листоноша невчасно доставила періодичне видання. Тож з листоношею проведено бесіду, в якій наголошено про відповідальне ставлення до своїх посадових обов’язків. А заявниці в телефонній розмові були надані роз’яснення та принесені вибачення.

Заявник з Рокитнівського району Рівненської області поскаржився на роботу відділення поштового зв’язку у селі, де він проживає. Чоловік повідомив, що з Рокитнівського районного суду на поштове відділення йому надійшов лист із постановою суду, проте з 28 грудня 2017 року він не може отримати листа, оскільки відділення постійно закрите. Заявник просив налагодити роботу відділення «Укрпошта» та сприяти у видачі листа. За результатами розгляду звернення, у Рівненській дирекції ПАТ «Укрпошта» повідомили, що графік роботи поштового відділення села відповідає зазначеному на сайті, а саме: вівторок-субота з 10.00 до 14.00. Поштове відправлення з Рокитнівського районного суду було помилково надіслано у відділення поштового зв’язку з іншим поштовим індексом. Для виправлення помилки здійснено досилання за місцем обслуговування, і поштове відправлення було вручено 9 січня 2018 року особисто адресату.

За період з 6 по 12 квітня 2018 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 25 тисяч 558 дзвінків, а також 730 звернень зареєстровано через Інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>