Поліпшення митного оформлення товарів - пріоритетне завдання у сфері державної митної справи

Поліпшення митного оформлення товарів - пріоритетне завдання у сфері державної митної справи

Укрінформ
Однією з основних складових державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності є митна політика. В Україні державну політику у сфері державної митної справи реалізує Державна фіскальна служба України (ДФС).

Уряд приділяє велику увагу питанням розвитку торгівельно-економічної співпраці з іншими країнами та збільшенню обсягів товарообігів, пошуку нових експортних та імпортних можливостей.

 Так, 5  грудня 2017 року був підписаний План дій КНР-Україна з реалізації ініціативи спільної побудови «Економічного поясу Великого шовкового шляху» та «Морського шовкового шляху ХХІ ст.».

За словами заступника Міністра економічного розвитку і торгівлі України - Торгового представника України Наталії Микольської, реалізація ініціативи важлива для належного місця України у глобальному ланцюгу руху товарів «Схід-Захід». Це сприятиме повноцінному використанню потенціалу китайсько-української торгівлі, зростанню експорту до Азійського регіону, а також на ринки третіх країн.

Серед інших завдань держави з питань митної справи актуальним є поліпшення митного оформлення товарів. Розпорядженням Кабінету Міністрів від 27.12.2017 року схвалено Стратегію розвитку системи управління ризиками у сфері митного контролю на період до 2022 року. Її мета – визначити шляхи розвитку та вдосконалити діючі в Україні системи управління митними ризиками з урахуванням міжнародного законодавства та кращої міжнародної практики. Реалізація Стратегії сприятиме подальшій автоматизації процесів аналізу та оцінки ризиків, зменшенню впливу людського фактору на прийняття управлінських рішень під час митного контролю тощо.

Крім того, постановою Кабінету Міністрів від 22.11.2017 р. №878 внесено зміни до постанови від 25.05.2016 р. №364 «Деякі питання реалізації принципу «єдиного вікна» під час здійснення митного, санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного та інших видів державного контролю», якими запроваджується з 1 лютого 2018 року обов’язковість використання підприємствами і державними органами інформаційної системи «єдине вікно».

Змінами передбачено розширення сфери дії Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації на всі митні режими, зменшення кількості сканованих документів, що подаються підприємствами в інформаційну систему, зменшення часу, протягом якого контролюючими органами може бути призначено огляд товарів та час для прийняття рішення при експорті товарів тощо.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, впродовж минулого та з початку поточного року на урядову «гарячу лінію» з питань митної справи надійшло понад 400 звернень. Заявники, в основному, стикалися з проблемами, пов’язаними із затримкою митного контролю, дотриманням правил переміщення через державний кордон та сплати митних платежів.

Так, житель м. Кривий Ріг звернувся зі скаргою на співробітників митного посту ГУ ДФС у Дніпропетровській області, які протягом двох днів не приймали дві вантажні митні декларації його підприємства. Заявник повідомив, що декларації підприємство подало в електронному вигляді на базу митниці, проте вони не приймаються: спочатку з причини помилки системи із повідомленням «неможливо синхронізувати дані із даними бази митниці», при повторній спробі – «не співпадає курс валюти», потім – «у протоколі радіаційного контролю неправильно зазначено дату» тощо. Після повторно поданої декларації протягом трьох годин питання так і не вирішено, автомобілі із вантажем (відходи, брухт) знаходяться у терміналі, хоча експортне мито сплачено. Громадянин просив сприяти у прийнятті  митної декларації підприємства та прискорити проходження митного контролю найближчим часом.

Розглянувши звернення, у Дніпропетровській митниці ДФС повідомили, що через два дні електронні митні декларації на зазначений товар були прийняті до митного оформлення. Після позитивних висновків Дніпропетровського відділу з питань експертизи та досліджень зазначені товари було оформлено в митному режимі «експорт».

Заявниця з м. Рівне - комерційний директор приватного підприємства поскаржилася, що з 11 січня на Волинській митниці знаходиться вантаж (обладнання на експорт), який затримано з незрозумілих причин. Жінка просила допомоги у пришвидшенні митного оформлення обладнання. За результатами розгляду, у Волинській ДФС поінформували, що 15 січня, після проведення перевірочних заходів, транспортний засіб оформлено у митному режимі «експорт» та випущено за межі митної території України.

Користуючись нагодою, вітаємо працівників податкової та митної справи з професійним святом.

За період з 9 березня по 15 березня 2018 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 36 тисяч 729 дзвінків, а також 782 звернення зареєстровано через Інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-