Громадяни звертаються на урядову "гарячу лінію" з питань оформлення соціальної допомоги - 23.02.2018 18:30 — Новини Укрінформ
Громадяни звертаються на урядову "гарячу лінію" з питань оформлення соціальної допомоги

Громадяни звертаються на урядову "гарячу лінію" з питань оформлення соціальної допомоги

8040
Ukrinform
Досягнення максимально високого рівня і якості життя громадян є пріоритетною метою соціальної політики держави. Одним з основних інструментів вирішення цієї задачі є постійне, економічно виправдане, збільшення особистих доходів населення, тобто сукупність матеріальних засобів, одержуваних громадянами у той чи інший спосіб.

Сьогодні важливим напрямом соціальної політики Уряду нашої країни є соціальний захист тих категорій населення, які мають найбільший ризик бідності. Держава гарантує малозабезпеченим сім’ям щомісячну допомогу у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім’ї. Малозабезпечена сім’я – це сім’я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний дохід, нижчий від прожиткового мінімуму для сім’ї.

Основними нормативно-правовими документами, що визначають умови призначення і виплати допомоги малозабезпеченим сім’ям, є Закон України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» та постанова Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 р. №250 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям». Варто пам’ятати, що державна соціальна допомога призначається на шість місяців. Право на державну соціальну допомогу мають малозабезпечені  сім’ї, які постійно проживають на території України.

Конфлікт на сході нашої країни спричинив збільшення кількості працездатних безробітних людей, які потребують соціальної допомоги від держави. Проте, громадянам, вимушеним залишити свої домівки, важко знайти нову роботу чи заново побудувати свій бізнес.

Міністерство соціальної політики України за підтримки Світового банку реалізує пілотний проект «Рука допомоги», мета якого – виведення малозабезпечених сімей та внутрішньо переміщених осіб зі стану бідності шляхом допомоги у працевлаштуванні чи започаткуванні власної справи. Адже, як пояснили ініціатори проекту, людина, яка отримує соціальну допомогу та тривалий час не може знайти роботу, втрачає мотивацію до праці, відчуває себе немов у глухому куті й не бачить виходу.

Це проблема багатьох країн світу, де тисячі безробітних вже давно не прагнуть повернення на ринок праці, багато з цих людей втрачають соціальну активність і звикають жити на державну допомогу чи випадкові заробітки. Натомість в розвинених країнах створюються системи стимулів для повернення таких людей до активної праці. І тепер цей процес триває в Україні. Наша держава і світова спільнота готові підтримати охочих вийти зі стану бідності та діяти задля цього - знайти роботу чи створити власний бізнес.

За словами Міністра соціальної політики Андрія Реви, виконавши місію у пілотному проекті, що полягає у виробленні ефективно діючого механізму переходу людей з категорії соціально пасивних, які довгий час отримують державну допомогу, до категорії платників податків, учасники проекту зроблять дуже важливу справу для всієї країни, допоможуть державі та суспільству вирішити багато найгостріших соціальних проблем.

Пілотний проект щодо виведення малозабезпечених сімей та внутрішньо переміщених осіб зі стану бідності наразі реалізується у Харківській, Львівській та Полтавській областях. І нещодавно четверо учасників проекту «Рука допомоги» зі Львівської області отримали 273 тисячі гривень фінансової допомоги. Тепер колишні безробітні малозабезпечені та переселенці зможуть придбати обладнання та матеріали для започаткування власної справи.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, впродовж 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло понад 36 тисяч звернень стосовно отримання державної соціальної допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим родинам, особам з інвалідністю, які не мають права на пенсію, опікунам тощо.

З початку 2018 року вже зареєстровано близько 7 тисяч звернень, у яких заявники просили сприяння у розв’язанні питань, пов’язаних із отриманням різних видів державної соціальної допомоги. У зв'язку з тимчасовою або постійною зміною місця перебування у заявників виникала необхідність переведення соціальних виплат за місцем їх фактичного проживання. Громадяни також просили пришвидшити розгляд документів щодо призначення соціальної допомоги, цікавилися умовами оформлення, правом на отримання, правомірністю відмови у призначенні, можливістю підвищення її розміру, умов припинення надання. З приводу ненадання допомоги малозабезпеченим сім’ям найчастіше зверталися жителі Дніпропетровської, Одеської, Херсонської, Донецької, Харківської та Кіровоградської областей.

Так, заявниця з Володимирецького району Рівненської області, яка виховує трьох дітей, звернулася з проханням сприяти у призначенні соціальної допомоги. Жінка поскаржилася, що ще влітку 2017 року подала до районного УПСЗН пакет документів для переоформлення соціальної допомоги як малозабезпеченій сім’ї та майже п’ять місяців не володіє інформацією про стан розгляду її документів.

У Володимирецькій райдержадміністрації  повідомили, що через допущену помилку при попередньому зверненні за державною соціальною допомогою її призначення затягнулося. Після виправлення помилки допомогу призначено у повному обсязі, що підтвердилося зворотним зв’язком.

Мати сімох дітей з м. Костянтинівка Донецької області зателефонувала на урядову «гарячу лінію» зі схожою проблемою. Під час переоформлення соціальної допомоги як малозабезпеченій сім’ї жінка вчасно не отримала довідку на безкоштовне харчування у школі для її п’ятьох дітей. На прохання надати дітям безкоштовне харчування доки триває переоформлення соціальної допомоги, заявниця отримала відмову від директора школи.

У Костянтинівській міськраді повідомили, що після донесення необхідних документів державна соціальна допомога багатодітній матері була призначена. Фахівці урядової «гарячої лінії» переконалися в цьому, зателефонувавши заявниці. А невдовзі вона отримала довідку для безкоштовного харчування дітей.

Мешканка м. Миколаїв була стурбована, що з серпня по листопад 2017 року їй не виплачувалася допомога як малозабезпеченій сім’ї. Водночас, зі слів працівників УПСЗН Центрального району м. Миколаїв, виплата за чотири місяці у розмірі 1060,92 грн була нарахована 25 листопада 2017 року, проте на рахунок заявниці кошти не надійшли. В «Ощадбанку» гроші пообіцяли виплатити після надання довідки від УПСЗН. Заявниця просила сприяння у виплаті коштів без бюрократичних процедур.

Як з’ясувалося з відповіді Департаменту праці і соціального захисту Миколаївської міськради, допомога у відповідному розмірі була зарахована на особистий рахунок заявниці, відкритий в АТ «Ощадбанк», і заявниця під час зворотного зв’язку повідомила, що задоволена вирішенням питання.

За період з 16 по 22 лютого 2018 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 37 тисяч 353 дзвінка, а також 920 звернень зареєстровано через Інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>