Порядок забезпечення засобами реабілітації осіб з інвалідністю потребує оновлення – Урядовий контактний  центр

Порядок забезпечення засобами реабілітації осіб з інвалідністю потребує оновлення – Урядовий контактний центр

890
Ukrinform
У цивілізованому суспільстві індикатором виявлення справжньої людяності є ставлення до осіб з інвалідністю та людей похилого віку, адже кожний громадянин з обмеженими можливостями має право на повноцінне життя.

Натомість, в нашій країні мова йде хоча б про мінімальні зручності для таких людей: без проблем користуватися всіма видами транспорту, відвідувати громадські будівлі й споруди, суспільні заходи, спокійно рухатися вулицями, отримувати нормальну роботу, задовольняти свої культурні потреби тощо. Словом, потрібно ставитися до осіб з інвалідністю з повагою, як до активних громадян, які контролюють власне життя.

З метою посилення соціального захисту осіб з інвалідністю Уряд 31 січня поточного року прийняв постанову «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 р. №585», відповідно до якої пільги на безоплатне паркування і зберігання транспортних засобів поширено на всіх осіб з інвалідністю, а не тільки з ураженням опорно-рухового апарату.

За ініціативи Уряду, у державній установі «Урядовий контактний центр» починає працювати у тестовому режимі структурний підрозділ web-комунікації для осіб із порушеннями слуху, що надасть їм можливість за допомогою відеозв’язку звернутися на урядову «гарячу лінію» за номером 1545.

У Міністерстві соціальної політики 6 лютого поточного року, на нараді, у якій взяли участь фахівці міністерства, представники громадських організацій та виробників технічних засобів реабілітації, було обговорено пропозиції щодо змін до Порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення, а також переліку таких засобів. Зазначалося також, що діюча система забезпечення технічними засобами реабілітації давно показала свою неефективність, а тому міністерство розробило зміни до чинного Порядку, які передбачають створення якісно нової системи надання послуг. Зокрема, пропонується особі з інвалідністю право вибору технічного засобу реабілітації з Каталогу, враховуючи індивідуальні особливості кожної людини. Все це буде профінансовано з Державного бюджету України лише після отримання особою з інвалідністю такого технічного засобу реабілітації.

Нині в державі діє 152 реабілітаційні установи, у тому числі вісім з них безпосередньо підпорядковані Мінсоцполітики. У цих установах отримують реабілітаційні послуги особи з усіх регіонів України. За минулий рік у цих установах послуги отримали 17033 особи з інвалідністю.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, з початку 2018 року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже 14 тисяч звернень від осіб з інвалідністю.

Заявники зверталися з питань затримки виплати державної допомоги особам, які не мають права на пенсію; з приводу оформлення житлової субсидії; реалізації права на пільги; отримання матеріальної, соціальної та гуманітарної допомоги; забезпечення засобами реабілітації.

Жителька с. Зіболки Львівської області звернулася на урядову «гарячу лінію» стосовно проблеми свого сина, який має інвалідність І групи. Жінка обурена, що вже понад півроку не може отримати інвалідний візок для хлопця. З даного питання вона неодноразово зверталася до Управління праці та соціального захисту населення Жовківської РДА, проте безрезультатно. Громадянка просила сприяння у забезпеченні її сина інвалідним візком. Львівська облдержадміністрація вжила всіх необхідних заходів для того, аби владнати цю проблему: син заявниці був забезпечений інвалідним візком вже за декілька днів після звернення.

Захист прав людей з інвалідністю вказує на одну з головних демократичних ідей сьогодення – усі люди є цінними й активними членами суспільства. І свою активну громадянську позицію продемонструвала жителька м. Сєвєродонецьк Луганської області, яка має інвалідність. Вона зателефонувала на «гарячу лінію» з приводу пориву труби теплопостачання, що призвело до затоплення підвального приміщення у будинку, де вона проживає. З даного питання вона зверталася до міської ради м. Сєвєродонецьк та комунального підприємства, що обслуговує будинок, але жодних заходів не було вжито. Жінка просила сприяння у проведенні ремонтних робіт. Звернення було надіслане на розгляд Луганській облдержадміністрації. Під час зворотного зв’язку заявниця повідомила, що вже наступного дня після звернення було проведено ремонтні роботи у підвальному приміщенні будинку за місцем її постійного проживання.

Громадянка з м. Олександрія Кіровоградської області, яка має інвалідність ІІІ групи, звернулася по допомогу до працівників урядової «гарячої лінії». Жінка розповіла, що має онкологічну хворобу і збирається на лікування до Латвії, але впродовж двох місяців не може отримати біометричний закордонний паспорт, тому поїздка може зірватися. Вона просила сприяння у пришвидшенні видачі документа. Розглянувши звернення, Державна міграційна служба України владнала це питання: вже на сьомий день після звернення заявниці було видано паспорт, що і підтвердилося зворотним зв’язком.

За період з 2 по 8 лютого 2018 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 39 тисяч 680 дзвінків, а також 834 звернення зареєстровано через Інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-