Активна громадянська позиція заявника завадила поширенню пожежі – Урядовий контактний центр

Активна громадянська позиція заявника завадила поширенню пожежі – Урядовий контактний центр

1779
Ukrinform
Рятувати життя і майно людей від вогню – справа небезпечна, вона вимагає постійної бойової готовності, рішучості, здатності до самопожертви та героїчних вчинків, що перевищують людські можливості. 

Повідомлення про пожежі в нашій країні та в інших країнах світу часто з’являються у засобах масової інформації. Адже пожежа, за визначенням, - це неконтрольоване горіння поза спеціальним вогнищем, що розповсюджується у часі й просторі. Вогонь знищує матеріальні цінності, створює загрозу для життя людей, тварин, негативно впливає на навколишнє природне середовище.

Причинами цього жахливого явища, принаймні, в нашій країні, як вважають фахівці Українського науково-дослідного інституту цивільного захисту, а також представники інших структур, пов’язаних з цим питанням, є безвідповідальне ставлення керівників підприємств і працівників до виконання правил та норм пожежної безпеки на виробництві, що негативно впливає на реальний рівень пожежної безпеки на підприємствах, в установах, організаціях і закладах держави.

Власники як приватних, так і колективних підприємств нерідко економлять кошти на заходах, що мають забезпечувати пожежну безпеку, зокрема на монтажі та ремонті систем виявлення і гасіння пожеж; забезпеченні внутрішнім та зовнішнім протипожежним водопостачанням; вогнезахисті горючих конструктивних елементів будівель і споруд; здійсненні капітального ремонту силової та освітлювальної електромереж тощо, а також змінюють функціональне призначення будівель без належного переобладнання та переоснащення відповідно до протипожежних норм. Усе це сприяє виникненню пожеж та їх розповсюдженню на цих об’єктах.

Саме низка резонансних пожеж останнім часом є підтвердженням таких негативних тенденцій. Зокрема, пожежа на нафтобазі "БРСМ-Нафта" у Васильківському районі Київської області, що сталася 8 червня 2015 року і тривала більше тижня, внаслідок чого загинули п’ятеро людей, чотири з них – рятувальники; пожежа, що сталася 29 травня 2016 року у будинку для перебування літніх людей в селі Літочки Броварського району Київської області, внаслідок якої загинуло 17 людей.

В Україні впродовж 2017 року, за статистичними даними, в середньому щодня виникало 228 пожеж (проти 203 - у 2016 році), внаслідок яких гинули 5 і отримували травми 4 людини, вогнем знищувалося або пошкоджувалося 68 будівель та 12 одиниць техніки. Щоденні матеріальні втрати від пожеж складали 21,5 млн грн (проти 14,2 млн грн – у 2016 році). Найрезонансніші: 23 березня – вибух на артилерійських складах у м. Балаклія Харківської області, 16 вересня – пожежа в дитячому таборі «Вікторія» у м. Одеса, під час якої три дитини загинули і трьох госпіталізовано.

Рятувати життя і майно людей від вогню – справа небезпечна, вона вимагає постійної бойової готовності, рішучості, здатності до самопожертви та героїчних вчинків, що перевищують людські можливості. Обирають її завжди люди мужні, сильні духом, морально і фізично загартовані. Тож, звертаючись на урядову «гарячу лінію» з питань пожежної безпеки, громадяни висловлюють вдячність працівникам Державної служби з надзвичайних ситуацій за надану допомогу.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), загалом, впродовж 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло понад 600 звернень, які були надіслані для реагування Державній службі України з надзвичайних ситуацій.

Так, жителька села Карлівка Полтавської області звернулася на урядову «гарячу лінію» влітку 2017 року з проханням вжити невідкладних заходів для погашення пожежі, що виникла близько 12 години в яру за гаражами, неподалік її будинку. Жінка зазначила, що в яру зібралося побутове сміття і, вочевидь, через спеку відбулось його загоряння. Заявниця також повідомила, що телефонувала до пожежної служби за номером 101, проте виїхати на виклик вони відмовились, мотивуючи тим, що мешканці будинків самі винні у виникненні пожежі, оскільки викидають побутове сміття у яр.

Фахівці урядової «гарячої лінії» оперативно спрацювали: надіслали звернення Державній службі з надзвичайних ситуацій, а потім з’ясували, які заходи були вжиті для ліквідації пожежи. Зі свого боку, заявниця зателефонувала на урядову «гарячу лінію» та зареєструвала подяку працівникам Державної служби України з надзвичайних ситуацій, які прибули на місце та ліквідували пожежу.

Киянин зателефонував на урядову «гарячу лінію» та висловив подяку пожежній частині № 9 м. Київ за швидку локалізацію пожежі, що сталася вранці у підвальному приміщенні будинку за адресою проживання заявника. Чоловік зазначив, що працівники частини вчасно вивели людей з будинку, надаючи їм допомогу. Він висловив прохання щодо преміювання працівників пожежної частини.

Заявник з м. Новомосковськ Дніпропетровської області повідомив, що вже протягом тижня горить сміттєзвалище, яке знаходиться на пагорбі в селі Мар’янівка, поблизу будинку за місцем його проживання. Він зазначив, що працівниками місцевої пожежної частини інформацію щодо цієї ситуації було передано колегам у м. Дніпро. Натомість, питання не вирішується, сміття продовжує горіти, у повітрі велика кількість диму, внаслідок чого відчувається головокружіння та кашель. Чоловік просив допомоги у ліквідації пожежі.

За результатами розгляду звернення у Державній службі з надзвичайних ситуацій повідомили, що на виклики (їх було чотири) одразу було спрямовано техніку державної пожежно-рятувальної частини, організовано гасіння окремих осередків тління сміття. Для остаточної ліквідації осередку тління на глибині близько 10 метрів було залучено інженерну техніку (трактор Т-170 та два вантажних автомобілі).

Житель с. Житне Роменського району Сумської області зателефонував на урядову «гарячу лінію» та повідомив, що в селі на місці літнього видоювання великої рогатої худоби колгоспу ім. Прокопенка, вже протягом трьох місяців горить торф, внаслідок чого утворилася велика яма. Чоловік пояснив, що вже звертався з цього питання до сільської ради, але воно так і залишилося невирішеним. Заявник просив сприяння в ліквідації пожежі.

У відповіді Державної служби з надзвичайних ситуацій зазначається, що впродовж усього періоду горіння торфу ніяких повідомлень чи будь-якої інформації про цю ситуацію не надходило. Але одразу після того, як працівниками урядової «гарячої лінії» звернення було надіслано ДСНС, на місце горіння прибули пожежні автоцистерни і швидко ліквідували загоряння.

Зі свого боку, ДСНС висловила подяку заявнику за активну громадянську позицію у питанні захисту населення від надзвичайних ситуацій, що спричиняють пожежі.

За період з 19 по 25 січня 2018 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 54 тисячі 712 дзвінків, а також  959 звернень зареєстровано через Інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>