Архівні установи допомагають громадянам у вирішенні питань соціального захисту – Урядовий контактний центр

Архівні установи допомагають громадянам у вирішенні питань соціального захисту – Урядовий контактний центр

1162
Ukrinform
Інформація, що надається архівними установами стосовно питань соціального захисту, у тому числі щодо пенсійного забезпечення, допомагає громадянам вирішити нагальні питання.

Щороку 24 грудня вшановуємо День працівників архівних установ, згідно з Указом Президента України «Про День працівників архівних установ» від 30 жовтня 1998 року, «…враховуючи значний внесок архівних установ України у розвиток вітчизняної науки і культури, інші сфери життя суспільства, необхідність подальшого вдосконалення архівної справи та на підтримку ініціативи працівників архівних установ…».

За останнє десятиліття здійснено багато важливих заходів щодо реформування архівної справи, її демократизації і деполітизації, створення сучасної правової бази, формування на цій основі Національного архівного фонду, розширення доступу до архівних документів, розгортання наукових досліджень у галузі архівознавства і документознавства, організації діяльності архівних установ на нових засадах господарювання та подальшого розвитку їх системи й мережі.

Державну політику у сфері архівної справи, діловодства, створення і функціонування державної системи страхового фонду документації здійснює Державна архівна служба України (Укрдержархів). До компетенції цього органу належить встановлення міжнародних зв’язків з країнами Європи. Так, нещодавно було підписано Меморандум про взаєморозуміння між Державною архівною службою України та Міністерством культури Португальської Республіки щодо співробітництва в архівній сфері. Співпраця здійснюватиметься шляхом організації спільних досліджень архівних документів, обміну досвідом роботи, поповнення архівних фондів та колекцій, що перебувають в управлінні сторін.

Відповідно до статті 35 Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» безоплатно здійснюється надання архівних довідок, необхідних для забезпечення соціального захисту громадян, надання фізичним особам для користування в читальному залі архівної установи архівних документів, що належать державі, територіальним громадам, та архівних довідок судам, правоохоронним органам та органам державного фінансового контролю, а також юридичним і фізичним особам, які передали зазначені документи на зберігання. Тому важливим завданням у роботі державних архівів є виконання запитів, спрямованих на соціальний захист і забезпечення прав громадян України, іноземних громадян та осіб без громадянства як на території України, так і за її межами. Зокрема, зазначені запити передбачають витребування інформації про: участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС тощо, заробітну плату, пенсії, реєстрацію актів громадянського стану, національність (підтвердження громадянства України), освіту, військову службу та трудовий стаж (для трудових книжок - архівна довідка).

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), впродовж 2017 року на урядову «гарячу лінію» звернулися понад 2000 заявників щодо діяльності архівних установ.

Громадяни зверталися з проханням допомогти отримати довідки для підтвердження страхового та трудового стажу, заробітної плати, з генеалогічними запитами, з проханнями допомогти віднайти документи особистого характеру тощо.

Так, заявник із с. Бережниця Львівської області зателефонував на урядову «гарячу лінію» щодо сприяння в отриманні довідки про стаж роботи та заробітну плату за період роботи з 1993 по 1998 роки на посаді клеєвара целюлозно-паперового комбінату, яка йому необхідна для оформлення пенсії. Після розгляду звернення Жидачівською РДА, вже за декілька днів було надіслано лист до керівника підприємства, на якому працював заявник, з проханням негайно задовольнити його вимогу.

Киянка звернулася на урядову «гарячу лінію» з приводу отримання підтверджувальної довідки про виконання її покійним чоловіком робіт, пов’язаних з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС за період з 5 по 9 травня 1986 року. Довідка необхідна заявниці для оформлення пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Їй також потрібна довідка про те, що захворювання чоловіка пов’язане з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС, а причиною його смерті є променева хвороба. З даного приводу громадянка вже зверталась до Управління праці та соціального захисту населення Шевченківської районної у м. Київ державної адміністрації, але безрезультатно. Заявниця просила сприяння в отриманні необхідних довідок. Розглянувши дане звернення, Шевченківська районна в м. Київ держадміністрація проінформувала жінку про те, що в архіві держадміністрації знаходяться матеріали особової справи її чоловіка як учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС II категорії. Жінці також пояснили, що для встановлення причинного зв’язку смерті чоловіка за наслідками Чорнобильської катастрофи потрібно звернутися до Центральної міжвідомчої експертної комісії МОЗ та МНС України по встановленню причинного зв’язку хвороб, що призвели до інвалідності та смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на ЧАЕС. У разі отримання експертного висновку, їй необхідно звернутися до УПСЗН Шевченківської районної у м. Київ державної адміністрації із заявою щодо встановлення статусу дружини померлого громадянина, смерть якого пов’язана із Чорнобильською катастрофою, та видачі відповідного посвідчення. Після чого матеріали особової справи будуть надіслані Комісії для розгляду питань, пов’язаних із встановленням статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Житель м. Конотоп Сумської області зателефонував на урядову «гарячу лінію» з проханням сприяти у видачі його матері довідки про те, що вона з 1955 року по 1968 рік працювала дояркою у колгоспі с. Первомайське Глухівського району Сумської області. За словами заявника, в її трудовій книжці пропущено запис про те, що вона у 1967 році працювала у вказаному колгоспі, через що її стаж стає меншим, а це відображається на розмірі пенсії. Громадянин зазначив, що не знає, хто може видати таку довідку оскільки колгосп вже давно не існує. Фахівцями Центру звернення було надіслано на розгляд Сумській ОДА. За результатами розгляду, Глухівська РДА підготувала необхідну довідку та направила її до Глухівського районного управління Пенсійного фонду України Сумської області для подальших дій.

За період з 15 по 21 грудня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 119 тисяч 301 дзвінок, а також 1235 звернень зареєстровано через Інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-