Робота відділів державної реєстрації актів цивільного стану вдосконалюється – Урядовий контактний  центр

Робота відділів державної реєстрації актів цивільного стану вдосконалюється – Урядовий контактний центр

759
Ukrinform
Реєстрація народження людини, вибір імені, одруження, розлучення, а також реєстрування факту смерті до початку ХХ століття були прерогативою церкви. Відтоді й донині в нашій країні за всі значущі в житті людини події відповідають відділи державної реєстрації актів цивільного стану – РАЦСи, що функціонують відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану».

Водночас, робота  РАЦСу як основного органу, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, постійно вдосконалюється. Починаючи з 2015 року, згідно із наказом Міністерства юстиції України №1187/5 «Про запровадження пілотного проекту щодо подання заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет» в електронному режимі можливо оформити заяву на отримання свідоцтва: про шлюб, про розірвання шлюбу на підставі судового рішення (при умові відсутності дітей) за спільною згодою, про народження дитини, про зміну імені, про смерть, про повторну видачу свідоцтва, а також заяву про надання витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян. Крім того, через веб-сайт можливо надіслати скан-копії документів, оплатити послуги, попередньо записатися на відвідування відділу РАЦС, а також отримати онлайн консультацію від спеціаліста.

Наприкінці липня 2016 року в Україні стартував пілотний проект "Шлюб за добу", завдяки якому пари тепер можуть не чекати цілий місяць, а одружитися вже через 24 години після подачі всіх потрібних документів. Першими стартували у проекті наближені до зони проведення АТО – Херсон, Маріуполь, Сєвєродонецьк, а також туристичні міста – Київ, Львів і Одеса.

Натомість, міністр юстиції України Павло Петренко нещодавно поінформував на своїй сторінці у Фейсбуці, що ще 22 міста та одне село приєдналися до пілотного проекту "Шлюб за добу". «Наше завдання - сучасні і комфортні сервіси для всіх громадян, незалежно від того живуть вони в мегаполісі, маленькому містечку чи в селищі. Сьогодні послуга доступна вже в 58 населених пунктах, де без зайвої паперової тяганини та очікувань одружилася 21 тисяча пар. Любіть один одного, а про документи подбає Мін’юст!» - написав посадовець.

Також Міністерство юстиції України провело децентралізацію у сфері реєстрації актів цивільного стану. Уряд схвалив законопроект, яким передбачена передача функцій РАЦСів місцевим органам влади. Документ внесено на розгляд Верховної Ради України.

Проте, в процесі отримання необхідних документів у відділах РАЦС громадяни все-таки стикаються з бюрократичними перешкодами та скаржаться, звертаючись на урядову «гарячу лінію».

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, з початку 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже 500 звернень з питань, що стосуються діяльності та повноважень органів державної реєстрації актів цивільного стану.

Заявники переважно зверталися з питань реєстрації актів громадянського стану (оформлення свідоцтв про народження, про смерть, реєстрації та розірвання шлюбу, виправлення помилок у документах, надання витягів із Державного реєстру актів цивільного стану, а також контактних даних підрозділів та графіків їх роботи); діяльності органів виконавчої влади (відмова у внесенні змін у документи, скарги на якість роботи відділів, оплата послуг, впровадження та робота онлайн-сервісів); діяльності службових осіб (недбалість та бездіяльність працівників РАЦСів, надання некоректних консультацій тощо).

Так, заявниця з м. Чугуїв Харківської області звернулася з проханням пришвидшити видачу в міському відділі РАЦС свідоцтва про смерть її батька. Жінка повідомила, що неодноразово зверталася до РАЦСу, але на момент звернення на урядову «гарячу лінію» питання все ще не було вирішене. Дане звернення було надіслане на розгляд Міністерству юстиції України. Під час зворотного зв’язку жінка відповіла, що отримала свідоцтво через декілька днів після звернення.

Жителька с. Рівне Кіровоградської області зателефонувала на урядову «гарячу лінію» і поскаржилася, що вже більше місяця в районному відділенні РАЦСу вона не може отримати нове свідоцтво про народження дитини. Жінка просила сприяння у пришвидшенні видачі документа. Розглянувши дане звернення, Головне територіальне управління юстиції у Кіровоградській області повністю владнало дане питання, і через декілька днів новий документ надійшов до райвідділу РАЦС.

Чоловік з м. Коломия Івано-Франківської області повідомив на урядову «гарячу лінію» про те, що в міському РАЦСі за отримання довідки про розірвання шлюбу 1994 року з нього вимагають 3200 гривень. Заявник повідомив, що є учасником війни, і що ця послуга йому взагалі має надаватися безкоштовно. Громадянин просив сприяння у наданні йому довідки на безоплатній основі. Розглянувши дане звернення, Міністерство юстиції України надіслало лист до міського РАЦСу щодо винесення ухвали про звільнення заявника від сплати державного мита як учасника війни.

За період з 8 по 14 грудня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 92 тисячі 154 дзвінки, а також 1264 звернення зареєстровано через Інтернет.

 Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-