Громадяни скаржаться на великі черги до дитячих садків - Урядовий контактний центр

Громадяни скаржаться на великі черги до дитячих садків - Урядовий контактний центр

Укрінформ
У всьому світі навчальні заклади допомагають людям здобувати знання, адже навчання – це безперервний процес, що триває від самого народження людини й аж до кінця її життя.

Починаючи від дитячих садків, далі - центри дитячого розвитку, школи, ліцеї, коледжі, училища, університети тощо. Недарма в народі кажуть: «Мудрим ніхто не вродився, а навчився».

Глобальним завданням XXI століття у сфері освіти є розвиток всеосяжних систем навчання від раннього дитинства до зрілого віку. І дошкільна освіта є найважливішою сферою реалізації прав людини, що сприяє забезпеченню рівних можливостей в отриманні якісної освіти, адже фундамент майбутньої особистості закладається  у ранньому віці. Знання та вміння, набуті в дитинстві – це коріння, і чим воно міцніше, тим впевненіше почувається людина в житті. Саме тому постійно триває пошук шляхів творчого зростання дітей з урахуванням їх індивідуальних особливостей та можливостей рости здоровими, вільними та щасливими.

Нині у сфері дошкільної освіти впроваджується значна кількість інновацій різного характеру, спрямованості й значимості, втілюються новинки в організацію і зміст, методику і технологію навчання. Так, Законом України «Про дошкільну освіту» встановлено, що держава забезпечує соціальний захист і підтримку дітей дошкільного віку, особливо  дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації, а також дітей із малозабезпечених і багатодітних сімей. Тож право на відвідування державних і комунальних дошкільних навчальних закладів гарантовано дітям, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації. Направлення дітей до дошкільного навчального закладу (ясел-садка) компенсуючого типу здійснює відповідна психолого-медико-педагогічна консультація, діяльність якої регламентується Положенням про психолого-медико-педагогічну консультацію.

Водночас, справжньою проблемою для батьків є влаштування дитини у дитячий садок. І ця ситуація є майже катастрофічною, адже щороку рівень урбанізації збільшується. Міста розбудовуються, стає все більше мешканців, одначе кількість місць у закладах дошкільного виховання (ЗДО), на жаль, не збільшується.

На своїй сторінці у Facebook Глава уряду Володимир Гройсман заявив, що наразі 65 тисяч дітей дошкільного віку через нестачу місць чекають можливості піти в дитячий садок. Як вважає Прем’єр-міністр, черги в дитячі садки неприпустимі. Ніхто не має права з дитинства привчати українців стояти в чергах. Тому до 2020 року уряд має повністю забезпечити дошкільнят місцями у ЗДО й ліквідувати черги. Це абсолютно реальне завдання, яке має бути виконане спільно з місцевими органами влади.

У вересні-жовтні 2017 року Урядовим контактним центром було здійснене прогнозне дослідження на тему: «Актуальні проблеми дошкільної освіти в Україні». Натомість, дослідження показало, що найбільш розповсюдженими закладами дошкільної освіти в Україні залишаються комунальні дитячі садки. Більшість опитаних, які мають дітей дошкільного віку (71,9%), віддали їх саме до таких закладів. Також достатньо широко розповсюджені практики надання дошкільної освіти вдома (11,5%) або відкладання початку освітнього процесу до молодшої школи (таку позицію зайняли 7,7% опитаних). Опитування виявило, що досить небагато таких респондентів, які віддали дітей до приватних закладів або дитячих садків сімейного типу (2,8% та 0,8% відповідно). Так, згідно з даними дослідження, оскільки однією із найсуттєвіших проблем сучасної системи дошкільної освіти України є нестача комунальних ЗДО, то наразі сподіваючись на поступове вирівнювання попиту, доцільно вирішувати цю проблему через часткову компенсацію цієї нестачі приватними та сімейними дитячими садками. Особливі сподівання на цьому тлі відкриваються у зв’язку зі зробленими Урядом кроками щодо спрощення відкриття та роботи приватних ЗДО.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, впродовж 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло близько 1000 звернень з питань дошкільної освіти.

В основному заявники зверталися стосовно недостатньої кваліфікованості педагогів, неналежного матеріально-технічного забезпечення закладів, а також скаржилися на неможливість потрапляння дитини до дитсадка через великі черги.

Так, заявниця з м. Одеса зателефонувала на урядову «гарячу лінію» з проханням сприяти зарахуванню її дітей до одного з дитсадків міста. Жінка зазначила, що з кожним роком номер електронної черги її дітей постійно збільшувався, таким чином віддаляючи їх від вступу до закладу. Дане звернення було розглянуто Одеською облдержадміністрацією. Під час зворотного зв’язку із громадянкою з’ясувалося, що вже через два дні після звернення її дітей було зараховано до дитячого садка.

Жителька м. Чернігів поскаржилася працівникам урядової «гарячої лінії» на обурливі дії, що були застосовані до її дитини в одному з дитячих садків міста. За словами заявниці, після проведення медичної комісії щодо її сина, було вирішено перевести його до іншого садочку, який має логопед-групу. Жінка залишилася не задоволена таким рішенням, оскільки садочок знаходиться в іншому районі міста, куди не зручно добиратися. Водночас, у садку, де перебуває дитина, також є логопед-група. Громадянка просила сприяння у зарахуванні її сина до логопед-групи у їхньому рідному садочку. Розглянувши дане звернення, Чернігівська міська рада повідомила заявницю про те, що в дитсадку, де перебувала дитина, відсутня спеціальна група, якої потребує хлопчик за висновком психолого-медико-педагогічної консультації Управління освіти Чернігівської міської ради. Тому після наданих роз’яснень, за письмовою згодою обох батьків, дитину було переведено до спеціальної групи іншого дошкільного навчального закладу, де хлопчик отримає потрібну корекцію здоров’я кваліфікованими спеціалістами.

Громадянка із с. Капустяни Хмельницької області зателефонувала на урядову «гарячу лінію» й поскаржилася, що її дочці було відмовлено у прийнятті до дитячого садочку. Водночас, директор закладу повідомила заявницю, що у групі нараховується 21 дитина, тобто група переповнена. У садочку працює чотири виховательки, а також не вистачає парти для дитини. Жінка - у розпачі, адже виховує дитину сама, тож хотіла влаштуватися на роботу, але тепер не має на кого залишити доньку. Заявниця просила сприяння у вирішенні питання щодо зарахування її дитини до дитячого садка. Після розгляду даного звернення Хмельницькою облдержадміністрацією дівчинку було зараховано до дитячого садка.

За період з 24 по 30 листопада 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 91 тисяча 584 дзвінки, а також 1280 звернень зареєстровано через Інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-