ДТП на Оболоні: 4 дні потому, або Не впійманий – не вбивця

ДТП на Оболоні: 4 дні потому, або Не впійманий – не вбивця

Аналітика
1875
Ukrinform
Укрінформ побував на місці смертельного інциденту: все залишається, як було. Може, ми не там винуватця шукаємо?

7 листопада, вівторок. Проїжджаючи повз місце суботньої жахливої ДТП на проспекті Героїв Сталінграду (неподалік ст. м. Героїв Дніпра, р-н Оболонь), в наслідок якого загинув полковник СБУ у відставці Валерій Корнієнко з дружиною, журналіст Укрінформу, який мешкає неподалік, побачив, що автомобілі і покупців ринку «Оболонь», і торговців, і таксі продовжують стояти в заборонених місцях. Нагадуємо, що у суботу, 4 листопада, саме через неправильно припарковані автомобілі водій тролейбуса не зміг заїхати на зупинку ближче до тротуару, висаджуючи і приймаючи пасажирів прямо на проїжджій частині.

Що було далі — вже знають всі, але висновків ніхто, схоже, так і не зробив. Замість того, щоб повиганяти звідти всіх порушників ПДР та розширити місце для маневру на зупинках громадського транспорту, Київська міська влада вкотре береться за приватних перевізників. Мер Віталій Кличко доручив Департаменту транспортної інфраструктури КМДА спільно з Державною службою з безпеки на транспорті провести комплексну перевірку наявності ліцензій у “маршрутчиків”.

За словами Кличка, ті перевізники, які не дотримуються стандартів, підуть з ринку. А як бути з тими, хто всупереч правил дорожнього руху паркується на зупинках громадського транспорту: вони також підуть? Коротше, винуватця довго шукати не треба. Але це не все... Одразу після ДТП на Оболоні, в Мережі стартувало обговорення на тему “поверніть даішників”, адже вони, мовляв, хоч і брали хабарі, але, на відміну від патрульних, тримали порядок на дорогах і аварій було набагато менше. Ну, висновок очевидний: поверніть ДАІ, прийміть ще пару-трійку “нагальних законів” - і буде всім щастя.

…Скажіть, а ви не пробували добитися того, щоби існуючі (міжнародні, до речі) Правила дорожнього руху виконувались, а їхніх порушників карали і штрафували згідно діючих правових актів?

Укрінформ спробував вияснити, що відомо на четвертий день після смертельного ДТП біля ринку «Оболонь», чому користувачі соцмереж раптом заговорили про повернення ДАІ та невже раніше аварій та жертв на дорогах було менше?

Смертельне ДТП на Оболоні (4 листопада, Київ)
Смертельне ДТП на Оболоні (4 листопада, Київ)

Що відомо на 4-й день?

48-річному водієві “Богдана” повідомили про підозру у вчинені злочину, передбаченого ч. 3 ст. 286 КК України (порушення правил безпеки дорожнього руху). Йому загрожує до 10 років позбавлення волі з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років. Наразі Шевченківський районний суд столиці арештував водія маршрутки, винісши вердикт: запобіжний захід у вигляді утримання під вартою строком на 60 діб.

Але водій відкидає звинувачення, заявляючи, що пішоходів не збивав: “...Це зробив автобус, який стояв попереду і раптово здав назад”. Але існує інша версія — очевидців. Саме вона у поліції основна. На офіційній Фейсбук-сторінці Нацполіції Києва написано: “Чоловік і жінка перебували на зупинці громадського транспорту. Коли тролейбус зупинився у другій смузі, вони вийшли на проїзну частину дороги позаду маршрутки, припаркованої на зупинці, і потрапили під колеса іншої, яка прибувала на зупинку”. (Див. схему ДТП нижче).

Схема смертельного ДТП поблизу станції метро Героїв Дніпра (р-н Оболонь) // Автор: Ігор Любшин. Укрінформ
Схема смертельного ДТП поблизу станції метро Героїв Дніпра (р-н Оболонь) // Автор: Ігор Любшин. Укрінформ

Цю ж саму версію переповів кореспонденту Укрінформу близький друг загиблого Валерія Корнієнка, котрий не захотів називати свого імені: “Сталося все близько 10.20 біля станції метро “Героїв Дніпра”. Коли тролейбус зупинився у другій смузі, пасажири вийшли на проїзну частину дороги позаду маршрутки №402, припаркованої на зупинці, і потрапили під колеса іншої, №464, яка прибувала на зупинку”.

Що нині відбувається на місці суботньої ДТП?

Трагедія на Героїв Дніпра ще зовсім свіжа в пам'яті. Утім поліцейські, схоже, продовжують дивитися на проблему паркування у заборонених місцях крізь пальці. Але ж згідно з правилами дорожнього руху, зупинка і стоянка автомобілів заборонена на відстані ближче, ніж 30 метрів до і після зупинки громадського транспорту.

7 листопада, у день похорону жертв смертельного ДТП на Оболоні, кореспондент Укрінформу побачив таку картину: в першому ряді впритул до зупинки громадського транспорту, де парковку заборонено (за знаком, який позначає закінчення зони паркування)  знову стоять авто. Публікуємо фото.

Зупинка громадського транспорту поблизу станції метро Героїв Дніпра (р-н Оболонь) // Фото: Вікторія Козак

А далі? А далі, зазвичай, починається ланцюгова реакція: водій тролейбуса не маючи місця на зупинці, висаджує і набирає пасажирів або за її межами, або прямо на проїжджій частині, у другому ряді, тим самим знову наражаючи людей на смертельну небезпеку.

На жаль, доводиться констатувати, що ані пункт ПДР, ані прості і зрозумілі аргументи чому так робити не можна, і навіть смертельна аварія з часу якої минуло лише декілька діб — нічого не змінили, правила не перестали порушувати всі ті, хто за це несе відповідальність. Чекаємо нової трагедії?..

Кажете, що «за часів ДАІ» такого не було?

Нагадуючи стареньких бабусь, котрі ностальгують по СРСР, коли і сонце світило яскравіше, і ковбаса була смачнішою, користувачі українського сегменту Фейсбук поширюють соцмережею чергову #зраду. На їхню думку, після того, як даішників замінили патрульні — кількість ДТП на автодорогах збільшилося. Ось лише деякі з коментарів: “З інспекторами ДАІ було погано: процвітало хабарництво, дорожнє самоправство тощо... Але і без них краще не стало” або ж “Водії взагалі страх загубили. Відсутність контролю і відчуття безкарності породжують вседозволеність. Поверніть даішників”.

Не влізаючи у словесні баталії, наводимо суху статистику Управління безпеки дорожнього руху МВС за період 2014-2017 років, яка говорить, що не все у нас #зрада: у 2014 відбулося 191 010 тис. дорожньо-транспортних пригод, у 2015 — 153 217 тис., у 2016 — 138 536 тис., і, нарешті, за останні 9 місяців 2017 року — 102 826 тис.

З них ДТП з потерпілими: у 2014 — 30 681 тис., у 2015 — 26 160 тис., у 2016 — 32 493 тис., у 2017 (за останні 9 місяців) — 25 082 тис.

Не зростають за ці роки «без ДАІ» цифри сумної статистики ДТП, а навпаки – зменшуються. То, може, не в тому справа?

Кажете, що без нового закону про паркування ніяк?

Вже декілька місяців поспіль столична влада в увесь голос кричить, що потрібен закон про паркування, без нього нема можливостей навести лад з припаркованими всупереч усім правилам автомобілями.

“Я сподіваюсь, що найближчим часом парламент у другому читанні ухвалить закон №5364, який наведе лад з паркуванням автомобілів. І безвідповідальні водії не зможуть безкарно залишати свої автівки де завгодно, блокувати проїзд транспорту та прохід пішоходів. Але поки цей закон не ухвалений, ми не можемо ні евакуйовувати автомобілі, ні штрафувати їх власників за порушення правил паркування”, - відзначив Кличко.

Потрібний закон – нема питань – пробивайте, приймайте. Але що, скажіть, що заважає вже зараз застосовувати правила, які існують і які всім державою прописано поважати? Кореспондент «Укрінформу» близько години провів на цьому людному місці, але так і не побачив, щоби хтось у формі зробив зауваження з приводу неправильно припаркованого автомобіля або щодо тролейбуса, який висаджує/приймає пасажирів на проїжджій частині. До речі, того, щоб хтось за цей час заплатив за парковку – ми теж не побачили.

Замість висновку

Ледве не щодня у ЗМІ з’являються повідомлення про чергове смертельне ДТП. Особливо насиченим такими новинами український інформаційний простір став за останні тижні, починаючи від Харківської трагедії. Сотні експертів роздають наліво-направо поради, як боротися з цією проблемою: перевірити наявність ліцензій у водіїв маршруток, знизити швидкість на дорогах до 50 км/год, прийняти закон про паркування, повернути інспекторів ДАІ... Можливо, все це дуже правильно, сперечатися не збираємося, але для початку треба зробити перший крок: перестати користуватися принципом “не впіймали – не злодій” і почати реально виконувати ПДР, а за їх порушення — карати гривнею.

Мирослав Ліскович, Київ


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-