Бездомні особи потребують соціального захисту – Урядовий контактний центр

Бездомні особи потребують соціального захисту – Урядовий контактний центр

556
Ukrinform
Однією з глобальних проблем сучасності є швидке зростання кількості людей похилого віку в розвинутих країнах світу. Це стосується і нашої країни.

Система надання соціальних послуг є важливим елементом соціально-економічного і територіального вирівнювання регіонів та громад, а її розвиток є частиною зобов’язань України щодо виконання Європейської соціальної хартії (переглянутої), ратифікованої Україною. Стаття 14 Хартії визначає, що країни, які до неї приєдналися, зобов’язуються:

- сприяти функціонуванню служб або створювати служби, які завдяки використанню методів соціальної роботи сприяли б підвищенню добробуту і розвитку як окремих осіб, так і груп осіб у суспільстві, а також їхній адаптації до соціального середовища;

- заохочувати окремих осіб та добровільні чи інші організації до участі у створенні і функціонуванні таких служб.

Однією з глобальних проблем сучасності є швидке зростання кількості людей похилого віку в розвинутих країнах світу. Це стосується і нашої країни. За прогнозами Демографічного відділу ООН, літні та старі люди мають стати значною частиною населення. Так, за оцінками демографів, до 2025 року кількість людей віком від 60 років і старших збільшиться порівняно з 1950 роком уп’ятеро, а старших 80 років – усемеро. Якщо в середині ХХ століття кожна дванадцята людина у світі була похилого віку, то до 2025 року до цієї групи буде належати кожен сьомий мешканець планети. Така ситуація призвела до зростання усвідомлення потреб людей похилого віку та необхідності розробки нових практичних підходів до соціальної роботи з даною категорією населення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2009 року №1417 «Деякі питання діяльності територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг)», останні зміни до якої внесені у грудні 2015 року, затверджено перелік соціальних послуг, умови та порядок їх надання структурними підрозділами територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг). Так, зокрема на надання соціальних послуг в територіальному центрі мають право: громадяни  похилого віку; інваліди; хворі (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги, визнані такими в порядку, затвердженому Міністерством охорони здоров’я.

Водночас, великої уваги потребують діти, особливо з інвалідністю. Так, з метою сприяння впровадженню в Україні передового досвіду соціального догляду, у тому числі від провідних американських експертів, 30 жовтня ц.р. в Українському кризовому медіа-центрі відбулася прес-конференція «Соціальні послуги для дітей з інвалідністю: найкращий світовий досвід vs українські реалії». Представником Мінсоцполітики було акцентовано увагу на процесі деінституціалізації інтернатних установ, передусім дитячих будинків-інтернатів системи соціального захисту населення, успіх якого напряму залежить від розвитку надання соціальних послуг у громаді.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, серед загальної кількості звернень на урядову «гарячу лінію» питання соціального захисту населення є найактуальнішими. З початку 2017 року таких звернень надійшло понад 350 тисяч, і левова частка їх стосувалась призначення соціального працівника та умов надання соціальних послуг.

Так, пенсіонерка з м. Київ звернулася на урядову «гарячу лінію» від імені своєї знайомої – пенсіонерки,  особи з інвалідністю І групи, яку двічі на тиждень відвідує соціальний працівник. Заявниця просила сприяння у тому, щоб соціальний працівник навідувався до її знайомої щодня. Звернення розглядалося Київською міською державною адміністрацією. Під час зворотного зв’язку із громадянкою з’ясувалося, що на даний час соціальний працівник відвідує пенсіонерку тричі на тиждень, але, в разі необхідності, працівник ще двічі на тиждень приходить до жінки.

 Із наближенням зими і морозів особливого захисту потребують громадяни без постійного місця проживання. Так, чоловік з інвалідністю з м. Снігурівка Миколаївської області звернувся до фахівців урядової «гарячої лінії» за сприянням у забезпеченні гарячого харчування принаймні раз на добу для громадян без визначеного місця проживання у всіх населених пунктах України, а також організувати для таких осіб місця для нічного відпочинку в холодну пору року.

В Управлінні у справах людей похилого віку та надання соціальних послуг Міністерства соціальної політики повідомили, що з метою організації належної підготовки та роботи системи соціального захисту населення, посилення соціального захисту бездомних осіб у зимовий період видано накази Мінсоцполітики від 23.06.2017 р. №1053 «Про підготовку до роботи в осінньо-зимовий період 2017-2018 років підприємств, установ і закладів сфери управління Міністерства соціальної політики України» та від 12.10.2017 року №1628 «Про затвердження Плану заходів щодо діяльності підприємств, установ і закладів сфери управління Міністерства соціальної політики України в осінньо-зимовий період 2017-2018 років». Цими планами визначено завдання структурним підрозділам з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської державних адміністрацій, зокрема вжиття заходів, спрямованих на запобігання переохолодженню та загибелі бездомних осіб, у тому числі тих, які не користуються послугами відповідних соціальних закладів.

Так, активізовано вуличну соціальну роботу (для перевірки усіх місць можливого перебування бездомних осіб), визначено місця для облаштування пунктів обігріву, пунктів роздачі гарячої їжі, передбачено додаткові ліжко-місця для організації ночівлі бездомних осіб, переведення роботи будинків нічного перебування на цілодобовий режим роботи.

Заявниця з смт Білики Кобиляцького району Полтавської області, пенсіонерка (особа з інвалідністю ІІІ групи) звернулась із проханням надати допомогу в залученні безробітних, які перебувають на громадських роботах, аби вирубати парості на городі заявниці. Під час зворотного зв’язку жінка повідомила, що роботи по вирубуванню та прибиранню паростей дерев були виконані.

За період з 27 жовтня по 2 листопада 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 235 тисяч 869 дзвінків, а також 1801 звернення зареєстровано через Інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Лайфселл.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-