Кількість звернень на урядову «гарячу лінію» з питань надзвичайних ситуацій зростає

Кількість звернень на урядову «гарячу лінію» з питань надзвичайних ситуацій зростає

635
Ukrinform
Щороку втрати від надзвичайних ситуацій вимірюються тисячами людських життів, колосальними матеріальними збитками та непоправною шкодою для природного середовища.

Глобальні аварії на промислових об’єктах, транспорті тощо за кількістю людських жертв, обсягами руйнування, а також за характером післядії (наслідків впливу на людей, тварини і рослини) часто дорівнюють або й перевищують дію зброї масового ураження.

Під час надзвичайних ситуацій особливого значення набуває інформування населення та ефективні комунікативні дії, які допомагають збереженню керованості ситуацією природного та техногенного характеру. Так, для інших держав є взірцевою система раннього сповіщення Японії – країни, якій притаманні природні катастрофи (землетруси, цунамі), що згодом викликали техногенну катастрофу (атомну). Значну роль у даній системі відіграв високий рівень інформатизації країни, зокрема, мобільний зв’язок та доступність мережі Інтернет, що дозволило забезпечити попередньою інформацією про стихійне лихо кожного громадянина країни. Для України цей напрям є надзвичайно перспективним, оскільки успадкована від радянських часів система дротового радіомовлення, що призначена саме для цієї мети раннього сповіщання, фактично зруйнована. Натомість, за офіційними даними, кількість мобільних терміналів на руках у населення значно перевищує 60 млн одиниць, тобто більше ніж один на кожного громадянина.

Схвалена Урядом на початку поточного року Стратегія реформування системи Державної служби України з надзвичайних ситуацій покликана сприяти створенню сучасної ефективної системи запобігання надзвичайним ситуаціям та профілактики пожежам. Основні складові даної Стратегії: перехід від системи державного нагляду у сфері пожежної та техногенної безпеки до системи запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та профілактики пожеж, нарощування матеріально-технічної бази сил цивільного захисту та їх технічного переоснащення сучасною технікою.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), лише за шість місяців поточного року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже 1700 звернень з питань надзвичайних ситуацій. Для порівняння: за весь 2016 рік – 2600.

З початку 2017 року з питань надзвичайних ситуацій природного характеру найбільше зверталися жителі міст Дніпро та Кам’янське, а також з  Петриківського і Токмаківського районів Дніпропетровської області.

У зв’язку з пожежою 23 березня ц.р. на складах зберігання боєприпасів, розташованих неподалік від міста Балаклія Харківської області, звернулося майже 500 заявників.

Наведені нижче приклади звернень свідчать про ефективність дій урядової «гарячої лінії», фахівці якої оперативно та професійно сприяють громадянам у вирішенні складних ситуацій. Так, заявниця з м. Кам’янське Дніпропетровської області  повідомила, що внаслідок надзвичайної ситуації (сильний сніг та вітер) біля будинку за адресою проживання впало дерево та пошкодило проводи електромережі. Жінка була стурбована, адже через відсутність електропостачання не було можливості увімкнути електричний обігрівач, а в квартирі: малолітня дитина та і сама жінка на дев’ятому місяці вагітності. Заявниця зателефонувала на «гарячу лінію» ДТЕК «Дніпрообленерго» і залишила заявку, проте,  питання не вирішувалося. Звернення було надіслано Дніпропетровській обласній державній адміністрації. За результатами розгляду пошкоджені проводи електромережі були відремонтовані. Процес вирішення питання був на постійному контролі фахівців урядової «гарячої лінії». Переконавшись під час зворотного зв’язку із заявницею, що питання вирішено, звернення було знято з контролю.

Житель м. Охтирка Сумської області зателефонував на урядову «гарячу лінію» та повідомив, що в напрямку вхідної двері його квартири невідомі особи підклали РДГ 2Ч (ручна бойова димова граната «Чорний Дим»). Мешканці даного будинку не мали можливості вийти з квартир, оскільки під’їзд з 3-го до 5-го поверху був заблокований через концентрацію отруйного диму внаслідок горіння гранати. Чоловік зазначив, що мешканці будинку викликали ДСНС м. Охтирка, проте жодних дій для усунення слідів горіння гранати не було здійснено, у зв’язку з чим виникла загроза для здоров’я людей.

За результатами розгляду звернення Охтирське ВП ГУНП в Сумській області повідомило, що за даним фактом розпочато досудове розслідування. Матеріали справи внесені до ЄРДР. Розслідування триває.

Мешканка з Одещини повідомила на урядову «гарячу лінію», що через складні погодні умови її син з водієм та ще кілька людей на легкових автомобілях вже протягом двох діб перебувають на проїжджій частині дороги між містами Ізмаїл та Кілія. Жінка також розповіла, що у сина  відсутня їжа та питна вода, закінчується солярка (вистачить максимум до ранку), та просила надати невідкладну технічну допомогу, щоб прочистити зазначену ділянку дороги та забезпечити порятунок сина та інших потерпівших. Невдовзі, завдяки оперативним діям фахівців урядової «гарячої лінії», прибула спецтехніка для розчищення дороги, після чого син заявниці та інші водії змогли доїхати до міста призначення.

Отримати оперативну відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-