Нова «Шкода» в Україні – це півквартири в Києві, і лише чверть – в Празі

Нова «Шкода» в Україні – це півквартири в Києві, і лише чверть – в Празі

Аналітика
2565
Ukrinform
Доступність нового авта в Україні в 4-5 разів менша, ніж в сусідній Чехії. Однак, темпи автопродажів у нас вищі. Парадокс

Останні тенденції на вітчизняному авторинку свідчать – українці усе активніше купують нові авто. Навіть пропри те, що ціни на них кусаються. При цьому складається парадоксальна ситуація. Судячи з вартості деяких моделей авто в порівнянні з вартістю нерухомості, автомобілі в Україні явно переоцінені. Судіть самі. Ціна далеко не елітного чеського автомобіля «Skoda Octavia», єдиного із ТОП-10 найбільш популярних іноземних авто в Україні, що збирається у нас, майже «добігає» до вартості квартири в столиці.

Потрібно зазначити, що подібний ціновий паритет між рухомим і нерухомими майном – не є нормальним з точки зору здорового глузду. Авто не може бути більш значимим для людини, ніж житло. Усе це свідчить про серйозні перекоси в нашій економіці. Зокрема, в податковій та митній сфері. Чи створені вони умисно? Схоже, що так. Інакше автовласники, які виборюють право на доступні авто, не виходили б на акції протесту проти відверто «ворожих» для них рішень влади. Хоча по динаміці торгівлі новенькими авто (а це в основному імпорт) не скажеш, що в українців сутужно з грошима. Може ми просто за звичкою прибідняємося?

Історія з життя - як пролог

В нашій сім’ї сталася неприємна ситуація. Ні-ні, не подумайте, нічого страшного! Трохи прикро через те, що залізне «серце» нашої невтомної помічниці «Шкоди», перестало битися. Щось там добряче заклинило, одним словом, автоінфаркт. Постало питання, що дешевше – лікувати машинку чи придбати нову? З одного боку, всього-то 180 тис. км пробігу на 10-му році експлуатації – «дитячий» вік для авто із салону. А з іншого, поломка надто серйозна, двигун відновленню не підлягає. Власне, ця пригода і стала приводом нашого наступного дослідження про доступність авто для пересічного громадянина.

Авто чи квартира? 10 років тому питання так не стояло

Ми уважно вивчили нинішні ціни на модель автомобіля Шкода Октавія (на 3-му місці ТОП-10 найбільш популярних в українців і єдиний у цьому списку автомобіль, який збирається в Україні). Стало, чесно кажучи, трохи сумно. У 2007-му ми з чоловіком зі спокійною душею віддали більшу частину своїх заощаджень за новеньке авто ($18 тисяч, біля 130 тис. грн. по тодішньому курсу). Оскільки омріяна нами скромна квартира коштувала тоді захмарні $80-100 тис., ми порахували і вирішили – продовжимо орендувати житло, зате будемо мобільнішими. На той час ринок нерухомості був на ціновому піку. А оце майже 5-кратне співвідношення на користь авто якраз і не дало зробити фатальний крок для сімейного бюджету – будь-що ув’язатися в кредит на нерухомість. Ми віддали перевагу «безкредитному» автомобілю і не пожалкували.

От якби цей вибір довелося робити зараз, то він був би значно складніший. Виявляється, сьогодні ціни на нашу улюблену Octavia Combi впритул наблизилися до вартості на скромну 1-кімнатну квартиру в Києві. Нові «октавії» цієї модифікації, які збираються на українському заводі в Закарпатті, коштують 600-700 тис. грн. ($27-28 тис.). За такі гроші в столиці сьогодні можна купити пристойну «однушку» - на вторинному ринку десь на околицях міста, або ж на первинному ринку в передмісті. В цій ситуації, якщо фінанси дозволять, раціональний українець вибере житло.

Цікаво, що в сусідній Чехії, така ж сама «Шкода» коштує навіть трохи дешевше, ніж в Україні - $25,5 тис. Щоправда, 1-кімнатна квартира в празькій новобудові «потягне» на $95-100 тис. Але при цьому автомобіль в Чехії коштує в 4 рази дешевше, ніж тамтешня столична нерухомість.

Щоб пересічний українець зміг купити «Шкоду» українського виробництва, йому потрібно відкладати свою зарплату протягом 113 місяців, а чеху – лише 22 місяці. Різниця суттєва. Іншими словами, чеху новенька рідна «Шкода» в чотири, а то і в п’ять разів доступніша, ніж українцю.

На своїх чотирьох їздили, їздимо і їздити будемо

Наші розрахунки, звичайно, дуже приблизні і базуються виключно на офіційний статистиці. А вона, статистика, на жаль, не може пояснити багато речей в нашій країні. Зокрема і те, звідки у людей гроші, щоб не зважаючи на всі стогони і акції протестів, «підганяти» темпи продажів на вітчизняному автомобільному ринку. Як повідомляє компанія AUTO-Consulting, продажі нових легкових автомобілів в Україні зростають 15-й місяць поспіль. У травні зафіксовано 47%-й ріст продажів нових автомобілів, порівняно з аналогічним періодом минулого року. Всього ж за 5 місяців 2017 року українські дилери продали вже 29,5 тис. нових автомобілів, що на 33% більше, ніж рік тому.

Починаючи з січня 2016 року, коли продажі вперше показали позитивну динаміку, в Україні було продано більше 80 тис. нових авто. Найтриваліший період росту тривав 41 місяць, з липня 2001 р. по листопад 2004 року. До речі, цікавий збіг – на той період, як свідчать автовласники, ціни на авто і нерухомість спочатку теж були майже «паритетними»…

Оксана Поліщук, Київ


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-