Споживачі фінансових послуг відстоюють свої права - Урядовий контактний центр

Споживачі фінансових послуг відстоюють свої права - Урядовий контактний центр

Укрінформ
Кожен споживач товарів чи послуг має гарантовані державою права. І ринок фінансових послуг не є виключенням. Проте, мають місце випадки, коли громадяни стикаються з труднощами при здійсненні фінансових операцій на місцях, тож вимушені звертатися на урядову «гарячу лінію».

Органом, що відповідає за формування та забезпечення реалізації політики у цій сфері, є Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Уряд докладає максимум зусиль, аби діяльність фінансових установ була прозорою. Так, було ухвалено постанову Кабінету Міністрів України від 7 грудня 2016 р. № 913 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів)». Проте, мають місце випадки, коли громадяни стикаються з труднощами при здійсненні фінансових операцій на місцях, тож вимушені звертатися на урядову «гарячу лінію».

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), з початку 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже 3000 звернень з питань функціонування фінансових установ. Ця тема здебільшого турбувала жителів м. Київ, Дніпропетровської, Донецької, Харківської, Львівської та Одеської областей.

Найбільш актуальними були питання щодо затримки у відкритті рахунку й отриманні платежів, комісії за послуги банку, а також стосовно технічних проблем у функціонуванні платіжних терміналів, видачі кредитів тощо.

Так, жителька м. Рубіжне Луганської області повідомила на урядову «гарячу лінію», що подала документи на отримання пенсійного забезпечення через відділення АТ «Ощадбанк» і тривалий час не має ніякого результату. Після розгляду питання, Національний банк України повідомив, що проблема сталася через технічну помилку, яка виникла під час персоналізації миттєвої платіжної картки заявниці. Інформація про вирішення питання підтвердилася при зворотному зв’язку із заявницею.

Жінка, яка має статус внутрішньо переміщеної особи з м. Донецьк та на даний час проживає у м. Лубни Полтавської області, звернулася на урядову «гарячу лінію» зі скаргою на тривалу затримку з боку АТ «Ощадбанк» по відкриттю рахунку для отримання пенсії та адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам. У відповіді філії (Полтавське обласне управління АТ «Ощадбанк») заявниці повідомлено, що питання вирішено, на її ім’я відкриті: рахунок на отримання пенсійного забезпечення і рахунок на соціальну допомогу. А щоб отримати вказані види допомоги, необхідно звернутися до Пенсійного фонду та Управління праці та соціального захисту населення за місцем фактичного проживання, із наданням заяви та зазначенням реквізитів рахунків, відкритих в АТ «Ощадбанк».

Мешканка м. Запоріжжя повідомила фахівців Центру, що звернулася до АТ «Ощадбанк» з метою подовження дії картки для отримання пенсійного забезпечення, після чого без її згоди було відкрито кредитну лінію. Вона просила сприяння в закритті кредитної лінії та роз’яснення з даного питання, оскільки у відділенні банку їй повідомили про обов’язкове відкриття кредитного ліміту. При зворотному зв’язку з’ясувалося, що після звернення до Центру, працівники банку у телефонному режимі пояснили заявниці умови публічного договору, а також повідомили про заблокування кредитного ліміту.

Заявник з м. Олександрія Кіровоградської області повідомив, що під час здійснення операцій через платіжний термінал АТ «Ощадбанк» у нього виникли проблеми, оскільки термінал не врахував платіж на суму 100 гривень. У відповіді АТ «Ощадбанк» заявнику повідомлено, що після проведення ретельної перевірки в інформаційно-платіжному терміналі самообслуговування виявлено надлишок коштів у розмірі 100 гривень, які були повернені заявнику.

Жителька м. Снятин Івано-Франківської області повідомила, що в рамках реалізації Державної програми ефективного використання енергетичних ресурсів та енергозбереження подала документи на отримання кредиту для придбання та встановлення металопластикових вікон у своїй квартирі, проте вже близько місяця очікує на результат розгляду. За інформацією АТ «Ощадбанк», заявниці надано кредит, що підтверджено зворотним зв’язком.

За період з 12 травня 2017 року по 18 травня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 49 тисяч 717 дзвінків, а також 914 звернень зареєстровано через Інтернет.

Отримати оперативну відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-