Врегулювання відносин у сфері управління багатоквартирними будинками важливе для громадян - 
Урядовий контактний центр

Врегулювання відносин у сфері управління багатоквартирними будинками важливе для громадян - Урядовий контактний центр

614
Ukrinform
Численні питання, що виникають у мешканців багатоквартирних будинків, були і залишаються вагомими. І хоча два роки тому було прийнято Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», проте проблеми у цій сфері продовжують існувати.

Згідно із цим Законом, управління будинком такого типу здійснюється його співвласниками, за рішенням яких усі або частина функцій з управління можуть передаватися управителю або ж усі функції передаються Об’єднанню співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ) чи асоціації ОСББ. Орендарі та інші користувачі квартир та приміщень такого будинку можуть брати участь в управлінні лише за дорученням власників цих приміщень. Рішення щодо управління приймається співвласниками на зборах.

Відомо, що у багатоквартирних будинках нерідко виникають непорозуміння та конфлікти між співвласниками, фінансові перешкоди при оплаті за комуналку, затримки в отриманні субсидій та інші проблеми. Дехто із співвласників не володіє достатньою інформацією про діяльність ОСББ, дехто взагалі не знає, із яких джерел її можливо отримати. Тож чимало звернень з цієї тематики надходить на урядову «гарячу лінію».

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, впродовж  2016 року на урядову «гарячу лінію» надійшло понад 450 звернень з питань діяльності ОСББ, що  зареєстровані здебільшого від жителів Дніпропетровської, Миколаївської, Донецької областей та м. Київ.

У зверненнях громадяни переважно нарікали на посадовців ОСББ, які незадовільно виконують свої обов’язки з управління багатоквартирними будинками. Крім того, отримано звернення також від керівників окремих ОСББ, які скаржилися на міські комунальні підприємства, що створюють перешкоди роботі об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, зокрема через зволікання із передачею майна житлово-експлуатаційних комунальних підприємств на баланс ОСББ, укладанням з ОСББ договорів про надання комунальних послуг тощо. З початку 2017 року фахівці урядової «гарячої лінії» прийняли близько 200 звернень із вказаних питань.

Пенсіонер з Одещини звернувся на урядову «гарячу лінію» з проханням надати роз’яснення щодо якості роботи ОСББ «Філатова 92», а саме: чи є у штаті електрик, сантехнік та юрист. Дане звернення було розглянуто Малиновською районною адміністрацією, в результаті заявник отримав роз’яснення, що правління ОСББ надає послуги з управління й утримання будинку та прибудинкової території. Також ОСББ укладає договір про надання комунальних послуг із безпосередніми постачальниками (водо-, тепло-, газо-, енергопостачальною організацією). Тож для вирішення питань щодо комунікацій чи консультацій спеціалістів необхідно звернутись безпосередньо до керівництва Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку.

Заявник із Гайворонського району Кіровоградської області повідомив на урядову «гарячу лінію», що хоче відмовитися від обслуговування ЖЕКу та бажає створити щось на кшталт спілки по обслуговуванню будинку, і щоб новостворена спілка по обслуговуванню будинку не була юридичною особою. З даного питання особисто звертався до міської ради, проте отримав інформацію про необхідність створення юридичної особи (ОСББ). Чоловік просив надати роз’яснення щодо можливості створення спілки по обслуговуванню багатоповерхового будинку, яка не була б юридичною особою. Після розгляду звернення Гайворонською РДА Кіровоградської області чоловікові було надано роз’яснення щодо виходу даного будинку зі складу обслуговування ЖЕКу та створення спілки за формою співвласників квартир і нежитлових приміщень.

Жителька м. Васильків Київської області звернулась на урядову «гарячу лінію» вдруге з проханням надати фінансування УПСЗН м. Васильків для виплати громадянам коштів субсидії, що була призначена жителям будинку, проте кошти так і не були виплачені. З даного питання жінка раніше зверталася до УПСЗН м. Васильків, де їй повідомили, що відсутнє фінансування. Дане звернення було розглянуто виконавчим комітетом Васильківської міської ради Київської області, в результаті з держбюджету до управління надійшли кошти для відшкодування субсидій. Тож заборгованість по ОСББ профінансовано в повному обсязі, що і підтверджено зворотним зв’язком із заявницею.

Мешканка м. Херсон у своєму зверненні на урядову «гарячу лінію» поскаржилася на дії голови ОСББ. Зі слів жінки стало відомо, що сторони мають конфлікт після скарги заявниці з приводу неякісного опалення. Тепер голова ОСББ постійно здійснює психологічний тиск на заявницю та її родичів, звертається із наклепами до районного відділення поліції. Дане звернення надійшло на розгляд до Херсонської обласної державної адміністрації. В результаті жінці повідомлено, що згідно із Статутом об’єднання вищим органом управління є загальні збори співвласників. Тож заявниці рекомендовано порушити питання заміни стояків теплопостачання на загальних зборах співвласників ОСББ. Водночас, спеціалістами виконавчого комітету було проведено з головою правління ОСББ роз’яснювальну бесіду щодо толерантних стосунків між співвласниками.

За період з 5 травня 2017 року по 11 травня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 38 тисяч 287 дзвінків, а також 924 звернення зареєстровано через Інтернет.

Отримати оперативну відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-