Громадяни скаржаться на затримку при розмитненні товарів - Урядовий контактний центр

Громадяни скаржаться на затримку при розмитненні товарів - Урядовий контактний центр

Укрінформ
При переміщенні через кордон України всі товари й транспортні засоби підлягають контролю, який передбачає перевірку відповідних документів, огляд і облік вантажу, декларування та інші дії. Проте через тривалу перевірку, технічні несправності чи відсутність потрібних документів виникають затримки, на що й скаржаться громадяни, звертаючись на урядову «гарячу лінію».

Оформлення декларації є ключовим моментом при розмитненні товарів, під час якого вказуються відомості про вантаж, мета його переміщення через митний кордон України, а також дані, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення. Крім того, згідно з п. 5 ст. 41 Митного кодексу України вагомою складовою митного контролю є перевірка своєчасності та повноти сплати податків і зборів при переміщенні товарів і транспортних засобів через митний кордон.

Як правило, митне оформлення товарів і транспортних засобів триває близько однієї доби після подання всіх необхідних документів. Деякі категорії вантажів, а саме живі тварини, радіоактивні речовини, товари міжнародної технічної та гуманітарної допомоги та інші, підлягають першочерговому оформленню у спрощеному режимі. Проте через тривалу перевірку, технічні несправності чи відсутність потрібних документів виникають затримки, на що й скаржаться громадяни, звертаючись на урядову «гарячу лінію», а також висловлюють побажання щодо вдосконалення системи митного контролю.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), з початку поточного року на урядову «гарячу лінію» надійшло близько 200 звернень з питань митної справи, у тому числі стосовно переміщення через митний кордон України товарів і транспортних засобів. Більшість з цих звернень було розглянуто Державною фіскальною службою України, іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади.

Найбільш поширені питання з цієї тематики: дотримання правил переміщення через кордон транспортних засобів, проблеми перевезення продуктів харчування, лікарських засобів, затримка у проходженні митного контролю, прохання роз’яснення чинного законодавства з питань митної справи, зокрема стосовно терміну перебування на митній території України ввезених транспортних засобів, порядку формування та застосування реєстру митних декларацій тощо. Громадян також цікавила тема оплати митних платежів, а саме оскарження їх розміру, звільнення від їх сплати або можливість перевезення вантажів на пільгових умовах.

Моніторинг розглянутих звернень свідчить, що з питань митної справи найбільш активно звертались мешканці столиці, а також жителі Київської, Львівської та Харківської областей.

Так, киянин звернувся на урядову «гарячу лінію» з приводу затримання водія автомобіля Державною екологічною інспекцією України на митному переході «Чоп» у Закарпатській області, який перевозив відсіви тютюну. Працівники інспекції мотивували свої дії тим, що у водія немає дозволу не перевезення. Проте заявник наголосив, що водій надав копію листа-роз'яснення Міністерства екології та природних ресурсів України, де вказано, що перевезення тютюнових відходів, які мають відповідні сертифікати якості й до небезпечних відходів не належать, дозволено. Дане звернення фахівці Урядового контактного центру надіслали на розгляд Держекоінспекції. В результаті заявникові повідомили, що з метою екологічного контролю вищевказаного вантажу було залучено державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Закарпатської області. Під час перевірки було виявлено відсутність оригіналу або завіреної копії висновку Мінприроди України, що є обов'язковим для оформлення даного виду вантажу. Після надання необхідного документа вантаж був розмитнений, що і підтвердив заявник під час зворотного зв'язку.

Заявник із Тернопільщини повідомив на урядову «гарячу лінію», що на контрольно-пропускному митному пункті «Ягодин» у Волинській області не пропускають легкові автомобілі у зв'язку з тим, що не працює база даних Державної фіскальної служби України. Після розгляду звернення Волинською митницею ДФС систему було оперативно полагоджено й пропуск автомобілів було відновлено, що і підтверджено зворотним зв'язком із заявником.

90-річний пенсіонер з м. Чернівці очікував від доньки поштове відправлення з Норвегії. Дідусь поскаржився, що посилку було затримано на Київській центральній спеціалізованій митниці. Звернення було розглянуто Київською міською митницею ДФС, в результаті заявникові було повідомлено, що затримка пов'язана із здійсненням митного огляду. За результатами перевірки було доведено, що товар відповідає інформації у митній декларації. Після цього поштові відправлення були вручені одержувачеві особисто. Заявник підтвердив позитивне вирішення питання у телефонному режимі.

Житель м. Кропивницький вдруге звернувся на урядову «гарячу лінію» щодо отримання посилок із США. За словами заявника, посилки були затримані на митному посту «Малехів» на Львівщині. Товар було придбано родичами заявника в Америці за допомогою його платіжної картки. Та для отримання посилок від чоловіка вимагають нотаріально завірену довіреність від юриста, що він дозволив своїм родичам користуватися своєю карткою для придбання товару. Після розгляду звернення Львівською митницею ДФС поштові відправлення були доставлені заявникові. Фахівці Центру переконались у цьому під час зворотного зв'язку.

За період з 28 квітня 2017 року по 4 травня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 32 тисячі 784 дзвінки, а також 650 звернень зареєстровано через Інтернет.

Отримати оперативну відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-