Люди стурбовані тарифами та якістю опалення – Урядовий контактний центр

Люди стурбовані тарифами та якістю опалення – Урядовий контактний центр

Укрінформ
Щомісяця отримуючи величезні рахунки за комунальні послуги, громадяни мають отримувати не лише стрес, а більш якісне надання послуг. Особливо це стосується централізованого опалення, адже коли взимку температура у приміщенні не відповідає нормі, це стає суттєвою проблемою.

Згідно з вимогами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2010 р. №151, температура повітря у приміщені має становити не менше +18° С (у наріжних кімнатах +20° С), і теплопостачання має бути безперебійним впродовж усього опалювального сезону. Допустиме відхилення від норм – 12 годин на добу раз на місяць. При невиконанні вказаних норм плата за надані послуги зменшується на 5 відсотків за кожний градус відхилення від 18° C до 12° C у житлових приміщеннях (у наріжних кімнатах – від 20° C до 14° C). Якщо ж температура у житлових приміщеннях становить нижче 12° C (у наріжних кімнатах – нижче 14° C), кошти за опалення не стягуються. Про це мають знати громадяни, щоб захищати свої права.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), одним із найважливіших питань серед тих, що надходять на урядову «гарячу лінію», є проблеми комунальної сфери. І минулого року ця тематика була також актуальною. Впродовж 2016 року на урядову «гарячу лінію» надійшло понад 112 тисяч звернень стосовно роботи комунального господарства, що становить 14,4 % від загальної кількості. Для порівняння, у 2015-му таких звернень було близько 80 тисяч. Найбільше зросло надходження скарг цієї тематики від заявників із Полтавської (у 1,9 раза), Херсонської та Чернігівської (у 1,8 раза) областей. Тож минулого року комплекс питань комунальної сфери у зверненнях громадян став другим за кількістю після соціального захисту населення.

Значне підвищення тарифів на опалення, електроенергію, обслуговування тощо, низька якість надання комунальних послуг, неможливість скористатися призначеними пільгами на їх оплату, бюрократична тяганина з оформленням передбаченої Урядом можливості оформлення розстрочки за надані комунальні послуги та інші подібні проблеми викликають у заявників зростаючу тривогу і невдоволення. Найбільш проблемним було надання послуг з централізованого водопостачання та електропостачання. А з початком опалювального сезону 2016-2017рр. особливо гостро постало питання підключення централізованого опалення. За рахунок цих скарг у жовтні відбулося різке збільшення загального надходження звернень з питань комунального господарства та зареєстровано їх максимальну кількість.

Всього з початку опалювального сезону 2016-2017 рр. і на сьогодні на урядову «гарячу лінію» надійшло понад 16 тис. звернень з питань відсутності та неякісного надання централізованого теплопостачання.

Як і завжди, проблема відсутності або недостатнього рівня опалення в першу чергу постає у закладах соціальної сфери, а саме в освітніх та медичних установах. З питань теплозабезпечення в освітній сфері отримано 530 скарг стосовно опалення дитячих, загальноосвітніх та вищих навчальних закладів. Найбільше з цього приводу зверталися жителі м. Київ, Дніпропетровської, Київської та Херсонської областей.

Також зареєстровано 118 звернень з питань відсутності опалення у лікарнях, поліклініках, амбулаторіях загальної практики-сімейної медицини та інших медичних закладах. Вказані звернення надходили переважно від жителів м. Київ, Дніпропетровської та Київської областей.

З початку опалювального періоду надійшли численні скарги на ненадання послуги опалення та неякісне теплопостачання у житлових будинках з різних регіонів країни. Переважно скаржилися жителі м. Київ, Дніпропетровської та Харківської областей. Серед них лідерами за кількістю звернень є такі міста: Київ, Кам’янське Дніпропетровської області, Кривий Ріг, Дніпро, Запоріжжя та Харків.

Такі звернення Центром невідкладно надсилалися відповідним органам виконавчої влади для належного та оперативного реагування.

Заявниця з м. Олешки Херсонської області повідомила на урядову «гарячу лінію», що у місцевих дошкільних навчальних закладах відключено послугу централізованого опалення. Раніше жінка з цього приводу зверталася до Олешківської РДА, проте питання залишилось не вирішеним. Звернення було направлено на розгляд до райдержадміністрації, після чого було здійснено підключення до газового опалення приміщень дитсадків, оптимальну температуру відновлено. Фахівці Урядового контактного центру переконалися в цьому, зателефонувавши заявниці.

Жителька м. Кам’янське Дніпропетровської області поскаржилась на неякісне надання послуги централізованого опалення, оскільки температура повітря у її квартирі становила +13C. Після розгляду звернення Кам’янською міською радою було проведено налагоджувальні роботи на внутрішньобудинкових системах централізованого теплопостачання. За результатом зворотного зв’язку встановлено, що послугу опалення відновлено.

Мешканка м. Вінниця стикнулася з іншою проблемою: у її квартирі, навпаки, надто висока температура. Жінка просила вжити заходів щодо зменшення температури опалення в будинку. Дане звернення було розглянуто виконавчим комітетом Вінницької міської ради, після чого були проведені налагоджувальні роботи та регулювання витрати подачі теплоносія. В результаті було відновлено належну якість послуг централізованого опалення, що і підтверджено зворотним зв’язком із заявницею.

Заявниця з м. Херсон повідомила на урядову «гарячу лінію», що в будинку за місцем її проживання відсутнє централізоване опалення. З даного питання заявниця раніше зверталася до ЖЕКу, проте воно залишається не вирішеним. Дане звернення було розглянуто Департаментом житлово-комунального господарства Херсонської міської ради, після чого було проведено ремонтні роботи з усунення аварійної ситуації та відновлено теплопостачання до будинку. Заявниця підтвердила факт вирішення питання під час зворотного зв’язку, а також висловила подяку фахівцям Урядового контактного центру за сприяння у розв’язанні проблеми.

За період з 7 квітня по 13 квітня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 32 тисячі 191 дзвінок, а також 813 звернень зареєстровано через Інтернет.

Отримати оперативну відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-