Права громадян при прийомі на роботу порушуються – Урядовий контактний центр

Права громадян при прийомі на роботу порушуються – Урядовий контактний центр

494
Ukrinform
У пошуках нового місця роботи чи то самотужки, чи за допомогою центру зайнятості, майже кожен громадянин стикається з низкою неприємних ситуацій: від упередженого ставлення до неправомірних дій.

І саме незнання своїх законних прав може завадити їх доведенню потенційним роботодавцям. Тож, передусім, необхідно спиратися на Кодекс законів про працю України, Закон «Про зайнятість населення», постанову Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 р. № 509 «Про затвердження Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про зайнятість населення» та на інші нормативно-правові акти.

В Україні наразі є особливо актуальним питання працевлаштування для учасників антитерористичної операції. Згідно зі ст.119 Кодексу законів про працю України, за працівниками, які призвані на військову службу, у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації або введення воєнного стану, зберігається місце роботи, посада, а також компенсується з бюджету середній заробіток на підприємстві незалежно від підпорядкування та форми власності. Такі ж гарантії зберігаються і за працівниками, які під час проходження військової служби отримали поранення та перебувають на лікуванні у медичних закладах. Також учасникам бойових дій та ветеранам війни надається додаткова щорічна відпустка в кількості 14 календарних днів. Але, на жаль, на місцях правові норми не завжди виконуються, зокрема деякі роботодавці взагалі не бажають приймати на роботу учасників АТО. На ці та інші проблеми громадяни скаржаться на урядову «гарячу лінію».

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), впродовж 2016 року та з початку 2017-го на урядову «гарячу лінію» надійшло майже 5 тисяч звернень стосовно зайнятості населення.

Так, минулоріч були зафіксовані звернення стосовно невиплати допомоги по безробіттю, попри те, що службою зайнятості надавалися вчасно нарахування та подання платіжних доручень до територіальних управлінь Казначейства. У зв’язку із нестабільною роботою Єдиної інформаційно-аналітичної системи мали місце проблеми у здійсненні операцій з надання та поновлення статусу, призначення допомоги по безробіттю, через що отримано чимало скарг щодо якості послуг працівників служби зайнятості, однак наприкінці минулого року їх кількість значно зменшилася.

У 2017 році громадяни переважно порушували тему працевлаштування, у тому числі повідомляли про проблеми під час реєстрації у центрах зайнятості та призначенні виплати нарахованій їм допомоги по безробіттю. Слід зазначити, що 15% заявників – це пенсіонери, яким не вистачає пенсії для забезпечення своїх життєвих потреб. Крім того, 10% звернень надійшло від заявників, які брали участь в АТО, учасники бойових дій просили сприяння в пошуку роботи за допомогою служби зайнятості. Також із аналогічним проханням зверталися внутрішньо переміщені особи. Найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів Дніпропетровської, Донецької та Харківської областей.

Так, житель Зміївського району Харківської області, який брав участь в АТО, зателефонував на урядову «гарячу лінію» й поскаржився на дискримінацію з боку роботодавця. Він повідомив, що у Харкові звертався з питання працевлаштування на відкриту вакансію охоронця магазину, але йому було відмовлено, оскільки роботодавець не бажає зберігати за ним робоче місце у разі мобілізації. Тож заявник просив сприяння у пошуку роботи. За дорученням Харківського обласного центру зайнятості з метою вирішення питання заявника запрошено на особисту зустріч до Зміївського районного центру зайнятості Харківської області. Заявникові, зокрема, надано роз’яснення про можливість проходження професійного навчання, а також у ході зустрічі були підібрані актуальні вакансії у м. Харків. Водночас, фахівцем центру зайнятості здійснено зв’язок із роботодавцями, узгоджено дату проведення співбесід із заявником щодо можливого працевлаштування. В результаті, за його згодою, видано направлення на працевлаштування. У центрі зайнятості заявникові також гарантували надання всебічної допомоги у працевлаштуванні та повного спектру соціальних послуг передбачених чинним законодавством.

Пенсіонерка з м. Сміла Черкаської області, інвалід ІІІ групи, звернулася на урядову «гарячу лінію» з проханням надати роз’яснення, чи має вона право на реєстрацію в центрі зайнятості. Черкаським обласним центром зайнятості жінці надано роз’яснення, що згідно із Законом України «Про зайнятість населення», статусу безробітного може набути особа працездатного віку до призначення пенсії, яка через відсутність роботи не має заробітку. Разом з тим, це не позбавляє її права звернутися до будь-якого центру зайнятості та отримати консультацію й усі послуги, передбачені законодавством про зайнятість. Заявниці також повідомлено, що з 13 січня поточного року запроваджено новий сервіс «Електронна черга реєстрації безробітних» на сайті Державної служби зайнятості, за допомогою якого кожен в змозі самостійно, не витрачаючи зайвого часу та без попереднього відвідування центру зайнятості, записатися на індивідуальний прийом до будь-якого центру зайнятості країни.

Заявник, який є внутрішньо переміщеною особою та фактично проживає на базі відпочинку м. Лиман Донецької області, зателефонував на урядову «гарячу лінію» з проханням посприяти у реєстрації в центрі зайнятості як безробітного, оскільки йому було відмовлено в центрі зайнятості м. Слов’янськ Донецької області. Донецьким обласним центром зайнятості розглянуто звернення заявника та повідомлено про позитивне вирішення питання, а саме про надання йому статусу безробітного у Лиманському міському центрі зайнятості за місцем фактичного проживання. Тож питання вирішено повністю. Про це заявник повідомив фахівцям Урядового контактного центру під час зворотного зв’язку.

За період з 24 березня 2017 року по 30 березня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 33 тисячі 744 дзвінка, а також 788 звернень зареєстровано через Інтернет.

Отримати оперативну відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-