Сплата за комуналку не гарантує належного надання послуг – Урядовий контактний центр

Сплата за комуналку не гарантує належного надання послуг – Урядовий контактний центр

Укрінформ
Величезні рахунки за житлово-комунальні послуги змушують багатьох українців бити на сполох. Адже в нашій країні на комуналку необхідно витратити близько 40% від середньої заробітної плати.

Для порівняння, латвійці на комуналку витрачають не більше 30% зарплати, а німці й американці - взагалі 10%. Що ж стосується людей похилого віку, то у Німеччині на послуги ЖКГ вони витрачають близько 15% від пенсії, в той час як в Україні пенсіонери, за винятком тих, хто має право на субсидії, повинні сплачувати більше 100%! Особливо ж гостро ця проблема постає, коли платіжки з великими сумами продовжують надходити, а якість послуг є неналежною, чи послуги взагалі відсутні протягом певного періоду. Й оскільки 19 березня - День працівників ЖКГ і побутового обслуговування населення, мова йтиме про комунальну сферу та її проблемні питання.

Чимало громадян вважають, що нараховані суми за комунальні послуги є неправомірними. Якщо ж споживач не погоджується з розрахунками за комунальні послуги або вважає, що їх якість була незадовільною, він має право звернутись до Антимонопольного комітету України, до місцевих рад, а також до самих виконавців даних послуг. Згідно із Законом України «Про житлово-комунальні послуги» споживач може викликати виконавця та скласти акт-претензію, після подачі якої виконавець протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або надає обґрунтовану письмову відмову.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), проблеми житлово-комунального господарства залишаються гострими для громадян. Про наявність низки невирішених питань у цій сфері свідчать 112 тисяч звернень, що надійшли у 2016 році та понад 20 тисяч - впродовж січня-березня 2017 року.

Згідно з аналізом, головними причинами зростання кількості звернень щодо комунальних послуг є неналежний рівень їх надання та низька ефективність вжитих владою на місцях заходів щодо розв’язання наявних проблем. Водночас вирішення житлово-комунальних питань зазвичай блокується обмеженістю бюджетних коштів, а також застарілістю та зношеністю комунальних мереж і комунікацій.

Майже кожне друге звернення з питань комунальної сфери, що надходило на урядову «гарячу лінію», стосувалось відсутності житлово-комунальних послуг або їх неякісного надання. Найбільш проблематичним у цьому напрямі є надання послуг з централізованого водопостачання та електропостачання. З початком опалювального сезону 2016-2017 рр. особливо гостро порушувалися питання підключення, ненадання та неналежного надання централізованого опалення, насамперед у освітніх та медичних закладах.

Незадовільний технічний стан житлового фонду та неналежне його утримання є головними причинами надходження значної кількості звернень щодо необхідності проведення ремонту житлових будинків, внутрішньобудинкових мереж, під’їздів та місць загального користування. Найчастіше скарги на неналежну роботу комунальників надходили з м. Київ та з Дніпропетровської області.

Киянка, яка виховує двох дітей, повідомила на урядову «гарячу лінію», що в її будинку взимку протягом місяця відсутнє опалення. І коли за вікном температура повітря становила 18-20 градусів морозу, у її квартирі було всього + 9С. Раніше заявниця з даного приводу зверталась до диспетчерської служби Подільського району, до «Київенерго» та до Контактного центру КМДА. На місце аварії виїздила аварійна бригада, але систему не було полагоджено. Дане звернення було розглянуто Подільською районною у м. Київ держадміністрацією, в результаті чого централізоване опалення було відновлено в повному обсязі. Заявниця підтвердила фахівцям Урядового контактного центру у телефонному режимі, що питання було вирішено у короткий строк.

Пенсіонерка з м. Івано-Франківськ звернулася на урядову «гарячу лінію» зі скаргою на відсутність у її будинку гарячого водопостачання протягом трьох днів. Перед цим заявниця зверталась до ПАТ «Прикарпаттяобленерго», проте питання залишилось невирішеним. Звернення було надіслано фахівцями урядової «гарячої лінії» на розгляд до виконкому Івано-Франківської міської ради. Після виконання ремонтних робіт гаряче водопостачання було відновлено. У цьому фахівці Центру переконались, зателефонувавши заявниці.

На веб-сайт Урядового контактного центру надійшло повідомлення від жительки м. Каховка Херсонської області, яка скаржилась на несправність ліфта у її будинку. Заявниця проживає на 7-му поверсі і виховує двох маленьких дітей, яких їй важко підіймати темними сходами. Жінка просила сприяння у терміновому відновленні роботи ліфта. Після розгляду звернення виконавчим комітетом Каховської міської ради Херсонської області, заявницю повідомлено, що затримка у ремонті ліфта пов’язана із заборгованістю за комунальні послуги кількох мешканців будинку. Сума боргу склала майже 28 тис. грн, тому КП «Каховська керуюча компанія» не сплатила ТОВ «Каховліфт» гроші за обслуговування ліфтів. Після вирішення цього питання роботу ліфта було відновлено. Заявниця висловила велику вдячність фахівцям Центру за сумлінне виконання своїх обов’язків та сприяння у вирішенні її питання.

За період з 10 березня 2017 року по 16 березня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 35 тисяч 769 дзвінків, а також 879 звернень зареєстровано через Інтернет.

Отримати оперативну відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-