Шулявський обвал: тільки не треба «цапів-відбувайлів»!

Шулявський обвал: тільки не треба «цапів-відбувайлів»!

4817
Ukrinform
Поспіх мера, що вже «призначив» винуватців, можна зрозуміти, але неможливо прийняти

27 лютого у Києві обвалилася частина Шулявського шляхопроводу. Згідно з озвученими висновками експертизи, «причиною руйнування є корозія бетону консолі та надмірна динаміка від великовагового транспорту чи удару». Зверніть увагу: про опори мосту, на які давно «грішили» в пресі, - жодного слова. А «корозія бетону» - це таке, бетон теж не вічний, має граничні терміни експлуатації, тобто слідкувати за такими спорудами треба безперервно, тим більше, такими «літніми», як от 52-річний Шулявський міст.

Утім, не вдаючись у причинний зв’язок з обвалом мосту, хочемо звернути особливу увагу на дещо інше. 28 лютого столичний мер Віталій Кличко “призначив” “цапів відбувайлів”: заступника голови КМДА з питань транспортної інфраструктури Іллю Сагайдака, а також голову Солом’янського району Максима Шкура. Глава міста уточнив, що Сагайдак буде звільнений «за незадовільну роботу», Шкуро – «за недбале ставлення до вирішення існуючих в районі проблем». Крім того, Кличко доручив перевірити всі старі шляхопроводи, мости в столиці, визначити їх технічний стан і ухвалювати рішення щодо подальших робіт і режиму експлуатації. Що виходить: за діло столична влада береться лише по факту, а не тоді, коли загроза знаходиться на потенційному рівні? Тобто, коли щось грюкне – тоді й перевіряємо.

Не хочемо вигороджувати обох названих мером чиновників, частину відповідальності Сагайдак і Шкуро мають понести, але чому лише вони? А як же балансоутримувач шляхопроводу - КК «Київавтодор» (генеральний директор Олександр Густєлєв), який, за словами Іллі Сагайдака, не виконав свої зобов'язання щодо утримання мосту?

«Згідно з розпорядженням КМДА, було визначено замовника реконструкції естакади - КП «Дирекція будівництва дорожньо-транспортних споруд Києва». Однак, жодних дій щодо дослідження стану і визначення техніко-економічного обґрунтування необхідності реконструкції комунальне підприємство не здійснило. Бюджетного запиту про виділення коштів на проведення робіт Шулявського шляхопроводу також не подавалося», - цитує Сагайдака «112 Україна».

Своєю чергою колишній мер Києва Леонід Косаківський у своєму блозі на «Главком» пише, що замість того, аби переводити стрілки, балансоутримувач мав би давно сповістити про небезпеку: «Є балансоутримувач, який мав би давно забити на сполох, є численні контролюючі організації, є колегія КМДА, є профільні комісії Київради, є сесія, яка тільки й може включити цей об’єкт до плану соціально-економічного розвитку міста і виділити необхідні кошти на ремонтні роботи…» 

Врешті-решт, у Києва є мер, який усі міські проблеми повинен знати, як своїх п’ять пальців, зокрема, про аварійний стан Шулявського шляхопроводу, який вже 10 років тримається на підпорах.

Відтак Укрінформ вирішив нагадати історію Шулявського мосту.

Рух мостом відкрито 27 травня 1964 року. Його довжина становить 295 метрів, ширина – від 14 до 21 метра. На початку 1980-х років шляхопровід було реконструйовано, добудовано заїзди на естакаду з проспекту Перемоги. Об’єкт навіть планували розширити до 32 метрів, аби удвічі збільшити пропускну спроможність мосту - до 21 тис. автомобілів на годину. На жаль, плани залишилися планами.

Пожежі і пошкодження

У 90-ті роки прямо під мостом розцвів ринок секонд-хенду, один з найбільших у столиці. Історично більшу частину точок тримали іноземці, в тому числі, вихідці з країн Африки та Азії. Навколо ринку досить часто спалахували, м’яко кажучи, конфлікти. Втім, для тих часів це не було рідкістю. Звичайно, якщо не вважати той факт, що специфічна конкуренція призводила до пожеж, через який псувалися конструкції моста.

У 2006-2007 роках під мостом на ринку сталося кілька пожеж. Наймасштабніша – у квітні 2007 року, коли шляхопровід було суттєво пошкоджено, і він втратив до 30% несучої здатності. (До речі, нинішній обвал стався саме там, де був ринок, тобто над нинішнім автопаркінгом, і слава Богу, не над проїжджою частиною проспекта Перемоги чи його тротуаром, де люди їздять і ходять). Після пожежі 2007-го чи не вперше заговорили про реальну загрозу обвалення. Того ж року його підперли металевими підпорами, виготовленими на заводі «Ленінська кузня». На думку фахівців, такі конструкції могли утримувати шляхопровід близько 5 років, після чого потрібне було чергове втручання.

До 2015-го вистоїть, як миленький

У 2009 році спеціалісти проводили останнє комплексне обстеження мосту. Чотири роки потому начальник КП «Київавтошляхміст» Олександр Левченко заявив, що міст стоятиме до 2015 року: «Так, візуально він виглядає непривабливо і потребує ремонту. Але, за класифікацією аварійності подібних споруд, Шулявський шляхопровід перебуває на четвертій, передаварійній стадії. Думаю, до 2015 року він вистоїть. Страшилки, як у фільмах-катастрофах, з обваленням конструкцій не буде».

Очевидно, у своїх прогнозах Левченко не помилився. Більше того, міст пережив 2016-й, і навіть зустрів 2017-й, але «втомився»…

Існує версія, що шляхопровід «добив» демонтаж МАФів, які знаходилися під Шулявським мостом (на перетині вул. Вадима Гетьмана і просп. Перемоги). Для боротьби з кіосками комунальники задіяли будівельний кран (див. Фото 1). Тобто, не виключено, що знесення тимчасових споруд могло пошкодити металеві опори, у яких і без того завершився термін експлуатації.

Як би там не було, але сумна доля мосту стала символом бездіяльності міської влади Києва, причому, наголошуємо, не лише тих, кого назвав мер Кличко. Бардак з ринком секонд-хенду, мутна історія з пожежею-підпалом, «забудькуватість» у плані реконструкції явно аварійного мосту, який тримається вже майже 10 років на підпорах, розрахованих на 5 років, незграбна боротьба з МАФами… Все це в комплексі призвело до обвалу пішохідної частини Шулявського шляхопроводу. Цікаво, скільки ще подібних загроз чатує на киян? Адже, за словами Іллі Сагайдака, сьогодні серед усіх мостів та шляхопроводів міста у найгіршому стані перебувають Повітрофлотський шляхопровід, шляхопровід на Берейстейській, на проспекті Перемоги.

Мирослав Ліскович, Київ.


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-