Євробачення-2017 на фоні «Держплану УРСР»

17.02.2017 08:00 5166

Білети на Євробачення не такі вже й дорогі. Але що робити з МАФами і довгобудами навколо МВЦ – велике питання

14 лютого стартував продаж квитків на 62-й міжнародний пісенний конкурс Євробачення-2017. І хоча з моменту офіційного продажу квитків не встигло минути й доби, як відразу ж з’явилися перші невдоволені: одні обурюються електронною чергою, а інші – кусючими цінами на квитки. Приміром, один з Інтернет-користувачів написав у Фейсбуці, що з моменту початку продажу він був у черзі 8547, пройшла майже година і він – 7807. Інший користувач обурюється ціною на квитки: «Це просто капець! Квитки по 4000 тисячі гривень. Але повинні з’явитись дешевші – від 8 євро».

Журналістів Укрінформу здивували захмарні ціни на квитки, адже організатори повідомляли, що вони коштуватимуть від 20-30 до 100 євро. Відтак ми відвідали сайт Concert.ua, але натрапили на невеличку халепу: через потік бажаючих придбати квиток довелося «простояти» в електронній черзі приблизно 15 хвилин. Врешті-решт, на екрані з’явилася план-схема залу Міжнародного виставкового центру (Далі – МВЦ): 6 секторів (A, B… F), VIP-ложа та фан-зона. Щодо вартості квитків, то вона починається від 28 (сектори) до 70 євро (для ВІПів). Тобто, на такі, що коштують 500 євро, ми не натрапили. Але вирогідність того, що за таку ціну невдовзі з’являться все ж є, адже зараз квитки продаються лише на перший день конкурсу, а на фінал – ще не поступили.

Скріншот план-схеми залу МВЦ з сайту продажу квитків Concert.ua

Монтаж конструкцій для залу Євробачення-2017 розпочнуть найближчими днями. З цим, як запевняють спеціалісти, проблем не буде. Укрінформ також поцікавився іншим, не менш важливим питанням: як іде підготовка інфраструктури Києва до Євробачення, адже на календарі 17 лютого, до відкриття залишилося менше 3-х місяців.

  1. Ремонт метро «Лівобережна»: не капітальний – косметичний

КП "Київський метрополітен" з 18 лютого до 30 квітня 2017 року відремонтує станцію метро «Лівобережна». Капітальний ремонт обійдеться у 24,7 млн грн, а тендер на проведення робіт виграло ТОВ «Енергодарбудмеханізація» (Запорізька обл., м. Енергодар).

Ми звернулися до радника начальника КП «Київський метрополітен» Наталії Макогон, яка розповіла, наскільки зміниться «Лівобережна» після ремонту.  

Метро

За її словами, на «Лівобережну» чекає лише косметичний ремонт, жодних перебудов не передбачено. «Як станцію спроектовано, такою вона і залишиться. Звичайно, осучаснення буде, але не перебудова – лише ремонт», – переконує Наталія Макогон. – Насамперед, треба замінити старе і поставити нове, адже станція належним чином не ремонтувалася з 1965 року».

Ми попросили пані Наталію уточнити, що саме розуміється під капітальним ремонтом. «Буде нова навігація, щоб люди одразу розуміли, куди потрібно входити/виходити і так далі» – перелічує вона:  

- поміняють літери назви станції на фасадах вестибюлів і в інших місцях на більші;

- на дверях із шириною не менше 0,9 м (для доступу маломобільних пасажирів) буде відповідне позначення;

- по краю посадкової платформи станції, на сходинках між платформою і вестибюлями перед першою і останньою сходинками будуть смуги шириною 50 см зі спеціально обробленого граніту (щоб не були слизькими);

- на відстані 50 см від краю платформи буде контрастна або світлова обмежувальна смужка шириною до 30 см;

- з’явиться сучасну система візуальної інформації (навігації).

Перон станції метро

Крім того, повідомила радник начальника Київського метрополітену, під час капітального ремонту замаскують склоблоки фальш-стіною або поміняють їх на сучасні, існуючу підвісну стелю замінять на нову. Також поміняють віконні блоки на металопластикові, а двері вестибюля – на алюмінієві (стійкі до стирання) зі скляним ударостійким покриттям.

На питання, коли ремонтні роботи почнуться, Наталія Макогон відповіла, що з 18 лютого до 30 квітня вестибюлі станції закриватимуться почергово. Тому Метрополітен просить пасажирів користуватися під час ремонту іншими станціями/виходами. «18 лютого закриють вихід з Лівобережної до міської електрички (вихід до ринку). Ремонтні роботи триватимуть трохи більше місяця, після чого вихід знову відкриють», – заявила Макогон.   

«Крапля дьогтю»: Незважаючи на близькість МВЦ до метро «Лівобережна», добиратися до головної арени Євробачення все одно незручно (Див. Мал.1). Адже потрібно подолати довжелезний шлях, з усіма його вихилясами: вийти з метро, обійти ТЦ «Лівобережний» (хто і за що дозволив його будувати в цьому місці – це окреме питання), двічі перейти дорогу зі жвавим автомобільним рухом, звернути наліво, і лише тоді рухатися в напрямку Міжнародного виставкового центру (близько 5-10 хвилин). Дехто з киян-мрійників вірив, що завдяки міжнародному пісенному конкурсу можна було б домогтися більш глибокої реконструкції «Лівобережної». А й справді, чому б не зробити короткий і безпечний шлях, яким користувалися б не лише гості Євробачення, а й відвідувачі постійних виставок у МВЦ та жителі Лівобережного масиву? Чому було б не звести навісний пішохідний міст через Броварський проспект з виходом на платформу станції з одного боку, і з касовим вестибюлем – з іншого? Один з варіантів - на Мал. 2.

Дорога до МВЦ (Мал. 1)

Дорога до МВЦ (Мал. 2)
  1. Жлобські МАФи «зачистять», дороги – відремонтують 

Міська влада обіцяє провести капітальний ремонт деяких доріг на Лівому березі. Наприклад, Броварського проспекту від Лівобережної площі до мосту Метро. Обіцяють відновити ілюмінацію мостів – Метро та ім. Патона, а також влаштувати підсвітку крон дерев на Броварському проспекті та Русанівській набережній.

Про наболіле… Перший заступник голови департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища КМДА Тарас Панчій повідомив, що найближчим часом вони проведуть «зачистку» тимчасових споруд, МАФів (навколо станції метро «Лівобережна», «Дарниця», під'їзди до мосту ім. Патона). За його словами, у цій зоні є близько 30 споруд, що працюють без дозвільної документації. Їх заплановано демонтувати до 1 квітня. Щодо підприємців, які мають законне право торгувати в цих точках, – таких близько 50-60 штук – вони будуть переміщені в інші місця. Куди саме Тарас Панчій не зазначив, а лише сказав, що районна влада вже опрацьовує місця для перенесення, щоб не було ніякого соціального напруження.

Стихійна торгівля біля метро

«Крапля дьогтю»: Шановний пане Тарасе Панчій, маємо до вас запитання: наскільки реально перенести 60 кіосків? Та й узагалі, куди? Як ви це собі уявляєте? Адже маленький магазин, майстерня – це роками напрацьована клієнтура, це вивірена логістика тощо. А чи можливо спрогнозувати, що черговий демонтаж тимчасових споруд обійдеться без провокацій? Невже знову будете вдаватися до варварських способів, як ото минулого року, коли зносили МАФи на метро КПІ?

Власники МАФів на «Лівобережній», відповідаючи на запитання кореспондента агентства, чи знають вони про плани міської влади, сказали таке: «Ви жартуєте, вперше про таке чуємо», – сказала власниця кіоску з фруктами, яка назвалася Тетяною.

­­– А якщо прийдуть, що будете робити? – запитав журналіст.

– Не дозволимо, – долучився до розмови підприємець на ім’я Олексій.

– Мій кіоск демонтують лише зі мною, – крикнула Оксана, продавець кав’ярні на колесах.

Так що можемо спрогнозувати: нікуди не подінуться МАФи з «Лівобережної», такі справи у режимі «полювання на бліх» не робляться.  Якщо пригадаєте, приблизно те саме буде, що і з обіцянками до Євро-2012 «почистити» від ганебних балконів-будок будинки навколо стадіону «Олімпійський». Всі вони й досі там…

Гігантський сірий довгобуд «Держплану УРСР» (по вул. Шептицького, 2) // Фото: Євген Любімов, Укрінформ
  1.  «Патріарха довгобудів» обіцяють забрендувати

Відзначимо, що ідея хороша, адже недобудови псують вид навколо основної точки – Міжнародного виставкового центру. Приміром, перед МВЦ (по вул. Шептицького, 2) знаходиться гігантський сірий довгобуд «Держплану УРСР», будівництво якого ніяк не може завершитися вже років 35. З відкритих джерел ми дізналися, що колись там планувалося розмістити Мінфін, потім – Держплан або Мінекономіки, нині ж воно належить НАК «Нафтогаз». Останні незначні ремонтні роботи там проводилися у 2007 році – в частині будинку встановили віконні рами, але на тому все і закінчилося.

Ще один сірий монстр знаходиться неподалік Русанівської протоки, де компанія «Укрбуд» будує житловий комплекс «Сонячна Рів'єра».

Звідси маємо питання: як бути з недобудованими спорудами поруч із Патріаршим собором УГКЦ та Міжнародним виставковим центром  – головною ареною змагання на час «Євробачення»? Відповідь очевидна: закрити будівлі тканиною. Таку думку висловив мер Києва Віталій Кличко, коментуючи наявність недобудов, які псують зовнішній вигляд на місці проведення пісенного конкурсу.  

«Однозначно перед «Євробаченням» ми будемо закривати ці будівлі банерами. Тому що, відверто кажучи, це виглядає жахливо. Ми не можемо це так залишити. Будемо обтягувати ці будівлі тканиною», – наголосив Кличко.

«Крапля дьогтю»: Звичайно, обтягнути довгобуди тканиною – цікавий задум, апофеоз креативності. Можна подумати, що їх спеціально з цією метою і почали будувати багато десятків років тому, ще в минулому тисячолітті… Але ж скільки тканини піде на те, щоб забрендувати цих гігантів? Постачальники, звісно, своє зароблять, але функціонально потрібно воно буде лише протягом тижня… Може, дешевше зімітувати активні будівельні роботи на «об’єктах»? Заодно підкреслимо інвестиційну привабливість столиці України…

Мирослав Ліскович, Київ.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-