Пенсійне забезпечення потребує постійної уваги держави - Урядовий контактний центр

10.02.2017 18:10 1067

Пенсійні виплати є основним прибутком для громадян, які втратили працездатність. З початку грудня 2016-го року прожитковий мінімум в Україні було підвищено майже на 10%. Наразі непрацездатні громадяни отримують, як мінімум, 1247 гривень щомісяця. У поточному році також відбудуться певні зміни у цьому напрямку.

За словами міністра соціальної політики України Андрія Реви, відповідно до Закону «Про Державний бюджет України на 2017 рік» розмір прожиткового мінімуму буде збільшуватись у два етапи – у травні й у грудні. Тож до кінця 2017 року особи, які втратили працездатність, отримуватимуть не менш ніж 1373 гривень на місяць, а пенсії буде автоматично перераховано.

Уряд приділяє увагу громадянам, які мають право на отримання пенсії на пільгових умовах. Так, Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 24 червня 2016 р. № 461 «Про затвердження списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах». Згідно з документом на пільгові виплати мають право працівники відповідних установ, що працюють повний робочий день на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці.

Міністр соціальної політики Андрій Рева наголошує на тому, що уряд підтримує найбільш незахищені верстви населення, і це в першу чергу стосується людей похилого віку. Одним зі шляхів осучаснення пенсій є збільшення розміру мінімальної заробітної плати вдвічі, що сприятиме збільшенню надходжень до Пенсійного фонду.

На практиці ж громадяни скаржаться на недоліки у сфері пенсійного забезпечення і з приводу цього звертаються на урядову «гарячу лінію».

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), впродовж 2016-го року на урядову «гарячу лінію» надійшло понад 36 000 звернень з питань пенсійного забезпечення, а з початку 2017 року їх уже зареєстровано більше 2 500. Найбільше з питань пенсійного забезпечення зверталися мешканці м. Київ, Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Луганської, Львівської, Одеської, Полтавської, Харківської та Херсонської областей.

Майже кожне друге з цих звернень стосувалося перевірки правильності нарахування та проведення перерахунку пенсії, оскільки її розмір після підвищення прожиткового мінімуму залишився незмінним або ж збільшився всього на кілька десятків гривень. Разом з тим, численними були скарги щодо несвоєчасної виплати пенсії. Чимало звернень надійшло від пенсіонерів-переселенців, які не отримують пенсії вчасно через посилений контроль обліку внутрішньо переміщених осіб.

Так, пенсіонер-переселенець з Луганської області, який наразі проживає у м. Кривий Ріг, звернувся на урядову «гарячу лінію» стосовно невиплати пенсії за останні два місяці. Для вирішення питання чоловік неодноразово звертався до Криворізького центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України, однак виплати так і не отримав. Звернення було розглянуто Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, також було проведено перевірку. В результаті переселенець отримав пенсійні виплати у повному обсязі.

Ветеран війни (інвалід І групи) з Черкаської області потребував підвищення основного розміру пенсії. Після розгляду звернення Головним управлінням Пенсійного фонду України в Черкаській області було проведено перерахунок. Під час зворотного зв’язку встановлено, що розмір пенсії чоловікові було збільшено.

Жителька м. Лисичанськ Луганської області повідомила, що після підвищення прожиткового мінімуму розмір її пенсії збільшився лише на 45 гривень, а не на 10%, як повідомлялося у ЗМІ. В результаті розгляду звернення Пенсійним фондом України надано роз’яснення, що розмір прожиткового мінімуму підвищуватиметься поступово, а відтак буде проведено перерахунок пенсійних виплат.

Отже, питання підвищення пенсійних виплат сьогодні є актуальним.

За період з 3 лютого 2017 року по 9 лютого 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 60 тисяч 661 звернення, а також 901 громадянин звернувся через Інтернет.

Отримати оперативну відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців «гаряча лінія» діє за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-