Громадяни впевнені, що якість медичної допомоги залежить від професійності й сумлінності лікарів - Урядовий контактний центр

Громадяни впевнені, що якість медичної допомоги залежить від професійності й сумлінності лікарів - Урядовий контактний центр

684
Ukrinform
Здоров’я та тривалість життя населення, як відомо, залежать від багатьох чинників: екологічної ситуації, якості повітря, питної води, продуктів харчування, а також від якості надання медичних послуг у закладах охорони здоров’я.

Сьогодні Україна, на жаль, суттєво відстає від сусідніх європейських держав за показником середньої очікуваної тривалості життя. Так, у нашій країні цей показник становить близько 71 року, у той час як у Литві – понад 74, у Словаччині – близько 77, у Польщі – майже 78, отже, загалом у Європейському регіоні – понад 77років. Наразі в Україні найвищий серед країн Європи рівень смертності від мультирезистентного туберкульозу та серцево-судинних захворювань. Також на долю України припадає великий відсоток смертей від СНІДу та раку.

Нещодавно Кабінет Міністрів України ухвалив Концепцію розвитку системи громадського здоров’я. Дана реформа направлена в першу чергу на профілактику й попередження хвороб. Адже, крім лікування, необхідно приділяти увагу зміцненню та збереженню здоров’я нації. Тож завдяки нововведенню планується до кінця 2017 року досягти гармонізації законодавчої і нормативно-правової бази в сфері громадського здоров’я з європейським законодавством, впровадження автоматизованої системи обліку в службі крові, а також запуску оновлених спеціальних мобільних протиепідемічних бригад.

Урядовим контактним центром у 2016 році було проведено прогнозне дослідження на тему: «Актуальні питання галузі охорони здоров’я». В ході анкетування респондентам ставили запитання: «Як Ви оцінюєте сучасний стан справ у сфері охорони здоров’я населення у Вашому регіоні?». Дослідження показало, що значна частина опитаних, а саме 40%, вважає незадовільним стан справ у сфері охорони здоров’я населення. Слід зазначити, що майже рівну їй за кількістю групу (37,7%) склали респонденти, які оцінюють ситуацію як задовільну. І лише 17% опитаних громадян стверджують, що стан справ у сфері охорони здоров’я є добрим. Згідно з дослідженням громадяни, оцінюючи якість медичних послуг, звертають увагу в першу чергу на компетентність та коректну поведінку персоналу, а також на матеріально-технічне забезпечення медичних закладів, адже моральна та технічна застарілість обладнання дає про себе знати. При оцінці якості медичних послуг населенню велике значення також надається питанню комфортності медичного обслуговування. Зменшення черг і зручні умови реєстрації на прийом до лікаря – фактори, що могли б значно підвищити якість вітчизняної медицини для населення.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), впродовж 2016-го та з початку 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло понад 3500 звернень з питань надання медичної допомоги у закладах охорони здоров’я. Більшість звернень надійшли від жителів Дніпропетровської, Одеської, Харківської областей та м. Київ.

Громадяни переважно скаржилися з приводу ненадання медичної допомоги у державних та комунальних закладах охорони здоров’я; некомпетентних дій лікарів, що призвели до погіршення стану здоров’я пацієнтів; незадовільної організації прийому пацієнтів в медичних закладах, а також зверталися за сприянням у забезпеченні закладів охорони здоров’я лікарськими засобами та інвентарем з метою поліпшення рівня обслуговування пацієнтів. Чимало скарг від громадян стосувалися лікування дітей. Такі звернення розглядаються фахівцями урядової «гарячої лінії» першочергово.

Так, батько однорічного малюка з м. Херсон звернувся на урядову «гарячу лінію» зі скаргою на невчасне надання допомоги лікарями Херсонської обласної інфекційної лікарні ім. Горбачевського. Чоловік повідомив, що його дитину із підозрою на отруєння було доставлено до лікарні з метою надання невідкладної допомоги, проте протягом трьох годин у лікарні огляду не було. І тільки після втручання батьків лікар оглянув маленького пацієнта. Звернення було розглянуто департаментом охорони здоров’я Херсонської облдержадміністрації. В результаті, за інформацією адміністрації КЗ «Херсонська обласна інфекційна лікарня ім. Горбачевського», по даному факту було проведено службове розслідування, зібрано та проаналізовано пояснювальні медичного персоналу. Лікаря, який був черговим того дня, було попереджено про недопущення подібних ситуацій у майбутньому. Також працівниками департаменту охорони здоров’я та адміністрацією медичного закладу батькові малюка було принесено вибачення. Заявник під час зворотного зв’язку з фахівцями Центру висловив задоволення таким вирішенням питання. Важливо, щоб у майбутньому такі випадки не траплялися.

Одеситка звернулась на урядову «гарячу лінію» від імені знайомої, син якої є онкохворим та проходить курс хіміотерапії в Дніпропетровській обласній лікарні. Для лікування пацієнтові необхідний медичний препарат Темодал, який лікарня не може надати без дозволу управління охорони здоров'я Одеської облдержадміністрації. Запит на отримання препарату було зроблено, проте відповіді на нього протягом місяця так і не було надано. Ліки ж були потрібні терміново. В результаті розгляду звернення департаментом охорони здоров’я та соціального захисту населення Одеської ОДА вказаний препарат був закуплений за бюджетні кошти і переданий у м. Дніпро для лікування хворого. Під час телефонної розмови з фахівцем Центру заявниця підтвердила позитивне вирішення питання.

Заявник із Кіровоградської області зателефонував на урядову «гарячу лінію» та поскаржився на лікарів гінекологічного відділення Олександрійської районної лікарні. За його словами, через ненадання керівництвом дозволу на кесарів розтин дитина народилась мертвою. Заявник зазначив, що ведучий лікар-гінеколог наполягала на проведенні зазначеної операції, проте її думку не було взято до уваги керівництвом. На жаль, лікарські помилки можуть призвести до трагедії. Повернути час назад, і виправити їх неможливо. Проте повідомлення про такі випадки можуть запобігти скоєння помилок у майбутньому. Тож заявник наполягав на проведенні службового розслідування та притягнення до відповідальності винних. Скаргу було розглянуто департаментом охорони здоров’я Кіровоградської обласної державної адміністрації. В результаті адміністрацією Олександрійської центральної районної лікарні було проведено службове розслідування, за підсумками якого лікарям оголошена догана, а керівництву суворо вказано на недоліки в наданні медичної допомоги жінкам.

За період з 27 січня 2017 року по 2 лютого 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 76 тисяч 206 дзвінків, а також 858 звернень зареєстровано через Інтернет.

Отримати оперативну відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців «гаряча лінія» діє за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-