Нові водійські посвідчення кожні «5 років»? Та то вам почулося!..

Нові водійські посвідчення кожні «5 років»? Та то вам почулося!..

Укрінформ
Обов’язкової заміни водійських посвідчень кожні п’ять років не буде. А от психофізичну відповідність підтверджувати таки доведеться

Нові правила отримання водійських прав, запропоновані МВС, більшості водіям загрози не становлять. Паніку рознесли не дуже уважні автолюбителі за принципом «чули дзвін та не знаємо, де він». Термін дії водійських прав дійсно становитиме від 5 до 15 років, але тільки для «новачків» та водіїв окремих професійних категорій. Медичні довідки залишаються обов’язковим елементом в отриманні права на керування автомобілем. Визнають, що огляд гінеколога для засвідчення стану здоров’я доброї половини водійської братії абсолютно ні до чого. Тому клянуться в першу чергу переглянути цю відверто несусвітну норму. Так само обіцяють ліквідувати корупційні ризики. А отут бувалих українців солодкими промовами не проведеш…

15 років відкатався - доведи свою спроможність і катайся далі

Одіозна юнка, заступниця міністра внутрішніх справ з питань євроінтеграції Анастасія Дєєва, на цьому тижні поставила українців перед фактом - в Україні планується внесення змін до процедури отримання та користування посвідченням водія.

"Наразі у Головному сервісному центрі МВС працюють над розробкою законопроекту щодо імплементації директиви 2006/126/ЄС про посвідчення водія. Напрацювання будуть проходити консультації та обговорення. Ми не придумуємо якісь неіснуючі правила, а користуємося досвідом європейських країн. Нові впровадження спрямовані, насамперед, на підвищення безпеки на дорозі", – зазначила чиновниця.

Планується, що нові водійські права будуть містити мікрочип та діятимуть від 5 до 15 років, в залежності від категорії. Після завершення терміну дії водій має пройти медичний огляд для перевірки психофізичної відповідності. Опрацьовується також питання щодо підтвердження практичних та теоретичних навичок водіїв.

«Що-о?!», - одразу стали дибки українські водії. Більшість із них прийняла вимогу про обов’язкову перездачу та обмеження терміну дії на власний рахунок. І мало хто помітив, що ці вимоги стосуються винятково профільних категорій – водіїв транспорту для пасажирських перевезень та комерційного транспорту, що становлять підвищену небезпеку для учасників дорожнього руху.

Керівник Головного сервісного центру МВС Владислав Криклій, як безпосередньо відповідальний за нововведення, виступив із заспокійливими роз’ясненнями.

По пунктах:

  1. У другій половині 2017 року планується подання на розгляд до профільного комітету Верховної Ради проект змін до Закону «Про Дорожній рух», відповідно до яких у посвідченнях водія з’являться додаткові категорії (наприклад, трицикли, квадроцикли, та інше).

  1. Термін дії прав становитиме від 5 до 15 років залежно від категорій. 

    Водії категорії «В» зможуть користуватися своїм посвідченням водія -15 років, а водії категорії «С» та «D» – 5 років. Після завершення терміну дії водій має пройти медичний огляд для перевірки психофізичної відповідності.

  1. Проект змін ще в стадії розробки, а директива ЄС несе більше рекомендаційний характер, тому всі напрацювання будуть проходити ретельні консультації та громадські обговорення.

  1. Закон немає зворотної дії. Відповідно, водії, які на момент вступу в дію нових правил матимуть посвідчення водія із терміном дії на 30, 50 років та безстрокові, зможуть користуватися посвідченням відповідно до зазначеного у них терміну.

  1. Опрацьовується також питання щодо підтвердження практичних та теоретичних навичок водіїв, щоправда, це стосуватиметься виключно професійних категорій «С» та «D», категорії комерційного транспорту, які несуть підвищену небезпеку для учасників дорожнього руху. 

  1. Щодо можливих корупційних ризиків у отриманні медичних довідок. Розробники дуже розраховують на створення МОЗом електронного реєстру довідок, тобто ліквідацію різних фіктивних «папірців» з доставкою до дому або офісу.

  1. Екзаменаційна система. Ідеологи змін працюють над розробкою нових екзаменаційних білетів з категоризацією питань та встановлення відеофіксації під час складання іспитів

«Розуміючи загальну стурбованість, точно можу сказати, що громадянам варто не хвилюватися щодо майбутніх нововведень. Усі законодавчі ініціативи знаходяться на стадії розробки, будуть ретельно підготовлені, винесені на обговорення і лише потім введені в дію. Громадянам будуть надані зрозумілі роз`яснення, а пропозиції матимуть винятково позитивний характер у площині дотримання водіями правил дорожньої безпеки», - зазначив пан Криклій.

Зради нема. А якщо знайду?

Якщо придивитися уважно, то в оголошених ініціативах немає нічого, щоби серйозно ускладнило життя мільйонам простих водіїв. Якщо порахувати, що людина отримує права в дозволеному віці 18 років, то за все життя її попросять підтвердити свою фізичну та психічну спроможність максимум 4 рази (дай Боже здоров’я тому, хто збереже водійську активність до власного 78-річчя – Авт.). Невже місія контролю власної спроможності протягом життя така нездійсненна, а вимога така вже нелогічна чи страшна?

Погодьтеся, навіть за відсутності статистики про те, скільки водіїв, що не мають права керувати транспортним засобом за медичними показаннями, здійснюють серйозних ДТП, контроль власного стану здоров’я ніколи водію не зашкодить. Визнаємо, епілептичний чи серцевий напад передбачити важко в будь-якому віці, але це досить рідкісні випадки в медичній практиці.

Стосовно обурення професійних водіїв категорій  «С» та «D» вимогою раз у 5 років підтверджувати свої знання та вміння – то і ця вимога не є безглуздою, на наш погляд. Який би досвідчений і вмілий водій не був, але коли він возить людей, то ціна його водійської помилки – надзвичайно висока. І тут не може бути компромісів щодо його регулярної переатестації. Усі ми добре пам’ятаємо ту жахливу аварію рейсового автобуса, що сталася на залізничному переїзді в Марганці Дніпропетровської області в 2010 році, коли загинуло 44 особи. Подібні ДТП, на жаль, трапляються майже щороку, і майже всі з вини водія.

Загалом громадськість не відкидає доцільності  регулярної заміни водійських посвідчень і перездачі водіями іспитів. Але більшість схиляється до думки що потрібно поступове запровадження цієї норми. Наприклад, першими кандидатами мають стати ті водії, що допустили кількаразове порушення ПДР, або скоїли тяжке ДТП. Відповідно має діяти система штрафних балів, а також неупереджена система здавання екзаменів кандидатами на водіїв.

До останнього часу отримання водійських прав в Україні – було (та й залишається, чого гріха таїть) вкрай корумпованою справою. І тому навчені гірким досвідом громадяни не вірять, що нововведення приведуть саме до впорядкування ситуації на автошляхах, а не до збільшення поборів, корупції та хабарництва. Народ не довіряє владі настільки, що навіть виправдані і доречні ініціативи приймає в штики. На жаль небезпідставно. Адже дуже часто наші керманичі демонструють надзвичайну здатність вивертати будь-яку корисну для суспільства ідею у корисливу для себе.

Оксана Поліщук. Київ.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-