Соціальні виплати вкрай необхідні вимушеним переселенцям – Урядовий контактний центр

Соціальні виплати вкрай необхідні вимушеним переселенцям – Урядовий контактний центр

1154
Ukrinform
Залишити рідну оселю та відправитися в інший куточок країни – це нелегко. Проте в останні роки через проведення військових дій на Сході та тимчасову окупацію Криму таке лихо спіткало багатьох громадян.

За інформацією Міністерства соціальної політики, на сьогодні кількість вимушених переселенців у нашій країні становить більше 1,6 мільйонів. І, на жаль, тенденції до зниження їх кількості наразі немає, адже безробіття, дефіцит продуктів та непомірно високі ціни спонукають громадян залишати проблемні території та переїжджати у більш стабільні регіони.

За даними моніторингу з дотримання прав переселенців, який було проведено Данською радою у справах біженців (DCR) і Всеукраїнською благодійною фундацією «Право на захист», було виявлено, що внутрішньо переміщені особи нерідко стикаються з порушенням їхнього права на вільний виїзд з території, непідконтрольної Україні. Аби отримати електронну перепустку, необхідно очікувати у великих чергах. Крім того, часто порушуються права переселенців на соціальні виплати, медобслуговування, освіту і працевлаштування, існують проблеми при відновленні втрачених документів, а взимку стають особливо актуальними питання нестачі комфортного житла.

Вимушені переселенці потребують особливої допомоги зі сторони держави. Для їх підтримки було прийнято низку нормативних актів, а саме: Закон України від 20 жовтня 2014 р. № 1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», постанов Кабінету Міністрів України: від 22 вересня 2016 р. № 646 «Про затвердження Порядку створення, ведення та доступу до відомостей Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб», від 8 червня 2016 р. № 365 «Деякі питання здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам», від 1 жовтня 2014 р. № 509 «Про облік осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції». У дані документи постійно вносяться зміни з метою розв’язання та врегулювання нововиявлених проблем внутрішньо переміщених осіб.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), загалом минулого року та з початку 2017 року фахівцями  урядової «гарячої лінії» було зареєстровано понад 12 тисяч звернень з питань внутрішньо переміщених осіб, у тому числі й стосовно виплати щомісячної адресної допомоги. Водночас, надійшло близько сотні звернень з приводу надання довідки внутрішньо переміщеної особи. Переважно зверталися громадяни зі східних областей, які на даний час проживають у м. Київ, Донецькій, Запорізькій, Дніпропетровській, Харківській та Луганській областях.

Так, переселенка, що має статус внутрішньо переміщеної особи і на даний час проживає з чотирма малолітніми дітьми у Крижопільському районі Вінницької області, звернулася на урядову «гарячу лінію» і поскаржилася з приводу невиплати їй впродовж декількох місяців щомісячної адресної допомоги. За інформацією Департаменту соціальної та молодіжної політики Вінницької ОДА, в результаті розгляду звернення заборговані кошти заявниці були виплачені у повному обсязі.

Інша переселенка, яка проживає у м. Кропивницький, звернулась із проханням посприяти у виплаті їй щомісячної адресної допомоги за останні два місяці. За повідомленням Фортечної районної у м. Кропивницький ради заявниці виплачені заборговані кошти.

Заявниця з Мар'їнського району Донецької області, яка на даний час мешкає у м. Бердянську Запорізької області, просила сприяти в отриманні довідки внутрішньо переміщеної особи. За інформацією управління праці та соціального захисту населення Бердянського міськвиконкому, комісія розглянула заяву жінки та надані нею документи. В результаті, після звернення на урядову «гарячу лінію», заявниці було видано довідку про взяття на облік як внутрішньо переміщеної особи.

Переселенці, переїжджаючи в інші регіони України, свідомо виявляють бажання жити саме в нашій країні, отже обирають шлях підтримки суверенності нашої держави.

За період з 20 по 26 січня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 36 тисяч 279 звернень, з них  971 громадянин звернувся через Інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців «гаряча лінія» діє за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua.


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-