Громадяни скаржаться на комунальників  - Урядовий контактний центр

Громадяни скаржаться на комунальників - Урядовий контактний центр

1576
Ukrinform
Кожна людина мріє про тепло і затишок у своїй оселі, особливо з настанням холодів. Проте часто буває так, що в одних будинках дуже холодно, а в інших настільки спекотно, що доводиться відкривати вікна й гріти вулицю, натомість рахунки за тепло отримуємо шалені…

Підготовка до осінньо-зимового періоду 2016-2017 років, що розпочалася в країні навесні поточного року, була влітку доповнена комплексом заходів з утеплення, впровадження енергозберігаючих технологій, капітальними ремонтами і восени вийшла на фінішну пряму до початку опалювального сезону. Нині подання тепла в оселі громадян напряму залежить від прогнозу погоди в цілому, а також від географічного розташування і кліматичних особливостей кожного окремого населеного пункту. Органи місцевої влади тепер можуть самостійно приймати рішення про початок сезону опалення, якщо середньодобова температура складатиме не більше 8 градусів тепла та протримається понад три дні. Адже, враховуючи поточні зміни до Закону «Про місцеве самоврядування в Україні», кількість повноважень органів місцевої влади у сфері ЖКГ зросла в рази, проте ще не скрізь їм вдалося створити нові підходи у наданні якісних послуг населенню.

Проведені минулого року Урядовим контактним центром (Центр) дослідження на тему якості надання житлово-комунальних послуг шляхом опитування громадян, які звертаються на урядову «гарячу лінію», доводять існування у цій сфері чималої низки проблем, що виникають у громадян, зокрема, на порозі опалювального сезону. Найбільше заявники невдоволені наданням послуг з централізованого опалення, гарячого водопостачання, проведенням ремонтних робіт у будинках. Також чимало нарікань щодо якості послуг з електропостачання, а також процес укладання договорів на виконання цих послуг. Результати проведеного дослідження свідчать, що важливим фактором, який впливає на наявність проблем у спектрі житлово-комунальних послуг, є місце проживання респондентів. Так, серед містян найбільш актуальними є проблеми, що стосуються централізованого опалення, ремонту будинків та гарячого водопостачання, водночас для мешканців сільської місцевості більш актуальними є питання електро- та газопостачання. При цьому незалежно від типу населеного пункту, мешканці міст та сільської місцевості однаково часто стикаються з різними проблемами при отриманні житлово-комунальних послуг. До речі, незважаючи на існування тих чи інших проблем у громадян при отриманні житлово-комунальних послуг, лише незначна частка опитаних має заборгованість зі сплати за отримані послуги, а переважна більшість є свідомими споживачами, які вчасно здійснюють оплату отриманих послуг. Це є свідченням того, що незалежно від вартості житлово-комунальних послуг, споживачі бажають їх отримувати вчасно та належної якості.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, з початку підготовки до опалювального сезону поточного року на урядову «гарячу лінію» надійшло близько 2 500 звернень щодо забезпечення підготовки до осінньо-зимового періоду об’єктів соціальної сфери та житлового фонду.

Зокрема, заявники скаржилися на відсутність або недостатній рівень опалення передусім об’єктів соціальної сфери (здебільшого освітніх та медичних закладів), поточного стану ремонту будівель і закладів, заходів з утеплення, ремонту мереж теплопостачання тощо. Аналіз зазначеної тематики звернень свідчить, що напередодні опалювального сезону у більшості громадян з року в рік зростає стурбованість щодо неналежного стану житлового фонду в цілому по країні, його експлуатації та утримання. Наприклад, чимала кількість звернень стосувалася проведення ремонту та реконструкції покрівель, ремонту та заміни внутрішньобудинкових систем теплопостачання, утеплення стін, підвальних приміщень та місць загального користування житлових будинків.

Так, заявник із Донеччини звернувся на урядову «гарячу лінію» з проханням перевірити ведення ремонтних робіт у загальноосвітній школі смт Цукурине Донецької області. На думку заявника, школа знаходиться у незадовільному стані: протікає дах, стіни й стеля вкриті грибком та мають тріщини, а будівельні заходи, які там проводяться, не витримують критики. Виконавчим комітетом Селидівської міської ради громадянина повідомлено, що за виділені міською радою кошти у школі проводиться плановий ремонт: поставлені 42 металопластикові вікна (на час відповіді заявникові), а також ведеться ремонт опалювальної системи. Ремонт даху, зокрема, здійснюється відповідно до проектно-кошторисної документації. Всі роботи перебувають на стадії завершення.

Жінка з Дніпропетровщини поскаржилася фахівцям урядової «гарячої лінії» на затяжний ремонт у школі-садочку, через який малюки позбавлені можливості його відвідувати. Громадянка висловила прохання, аби пришвидшити ремонт та зробити його якісно. Криворізькою райдержадміністрацією Дніпропетровської області заявницю повідомлено про завершення капітального ремонту школи-садочка та прийом до цього закладу дітей у звичному режимі.

Жителька з Полтавщини зателефонувала на урядову «гарячу лінію» щодо ремонту даху за місцем проживання, оскільки вода з труби їхнього багатоквартирного будинку стікає до квартири заявниці. Жінка неодноразово зверталася з цього питання до місцевого комунального підприємства та райдержадміністрації, проте позитивного рішення так і не отримала. Виконавчим комітетом Пирятинської міської ради Полтавської області громадянку невдовзі повідомили, що дах будівлі відремонтовано, а також налагоджено дощову каналізацію. Працівники місцевого комунального підприємства, які здійснювали ремонт, запросили жінку на оглядини виконаних робіт. Мешканка будинку була задоволена їхньою роботою.

За період з 30 вересня по 6 жовтня 2016 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 93 тисячі 450 дзвінків, а також 718  звернень зареєстровано через Інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за скороченим номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців «гаряча лінія» діє за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Киянам надається прямий міський телефон урядової «гарячої лінії» за номером: 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua.


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-