Петренко обіцяє, що чиновники забудуть про "ходячі гаманці"

Петренко обіцяє, що чиновники забудуть про "ходячі гаманці"

1027
Ukrinform
Міністерство юстиції разом з іншими органами влади продовжить змінювати підходи у ставленні державних чиновників до простих громадян, до якості надання українцям послуг.

Про це сказав міністр юстиції України Павло Петренко під час презентації-обговорення результатів пілотного дослідження громадської думки щодо якості надання адміністративних послуг Мін'юсту, повідомляє кореспондент Укрінформу.

«Минулого року ми визначили для себе пріоритет – це зміна ставлення держави та Мін`юсту до українців під час отримання ними сервісів. Раніше це ставлення було таким, що державний чиновник сприймав простого українця як ходячий гаманець, який повинен принести хабар для того, щоб отримати довідку аби вирішити свою справу в Міністерстві юстиції», - сказав Петренко.

Урядовець зазначив, що очолюване ним міністерство  вживає низку заходів, заради того, що відгородити українців від хабарів та величезних черг. «Ми маємо амбітні плани на цей рік. Хочемо, щоб місцеве самоврядування так само включилося у цей процес, щоб місцеві органи повірили державі й прийняли повноваження щодо реєстрації бізнесу та нерухомості», - додав Петренко.

Як наголосив у свою чергу заступник міністра юстиції Гія Гецадзе, Мін`юст зробив багато, але і цього не достатньо. Рух уперед не припиниться: «Якщо ми говоримо, що вже можна зареєструвати свою компанію (ресторан) за дві години – так і є, але вже наступного дня, коли починається процедура дозволів, то на це піде місяць. Зараз ми з колегами з інших міністерств працюємо для того, щоб мінімізувати ці дозволи, щоб після реєстрації ресторан вже на другий день міг готувати борщ, а вже потім інформувати державу про те, скільки у нього співробітників та інше».

Коментуючи сьогоднішню презентацію-обговорення, Гецадзе сказав: «Це дуже важливо, бо ми сьогодні побачимо, що нам вже вдалося, а що не вдалося. Це буде нашою дорожньою картою на 2016 рік. Адже інколи, сидячи у своїх кабінетах, ми вважаємо, що робимо усі правильно, а народ вважає навпаки. Тому завжди треба тримати руку на пульсі. І навіть критичні зауваження – це для нас найточніша інформація».

Як показало дослідження, оцінка за всіма вимірами якості надання послуг, а це доступність та комфортність умов, інформативність, обслуговування, організація процесу, є високою. Найбільше задоволені обслуговуванням працівників, тобто «людським чинником» (середнє значення – 93,9% опитаних, найгірший місцевий показник задоволеності – 90,5% у Києві, найкращий - 97,2% у Дніпропетровську). Відносно задоволені – розташуванням і загальною доступністю органів та послуг (в середньому 86,8% задоволених респондентів, при мінімумі в Києві – 83, 5%, а максимумі в Харкові – 89,7%), а також інформаційним забезпеченням послуг в органах (загалом 86,4%, найнижча задоволеність цим критерієм – 77,4% в столиці, а найвища – 91,1% у Дніпропетровську).

Посередньо задоволені – зручністю та комфортом перебування у приміщеннях органів реєстрації (середній показник – 64,1%, регіональна амплітуда традиційна – від 53,7% задоволених у Києві до 70,3% у Дніпропетровську).

Узагальнена оцінка фізичної та фінансової доступності адмінпослуг – 86,8%. Найменше середнє значення у столиці: 83,5%, а найбільше на Дніпропетровщині – 90,4%. Тут спостерігається чітка обернена залежність між рівнем освіти та оцінкою умов: чим рівень освіти респондентів вищий, тим оцінки критичніші.

Крім того, усереднений результат щодо внутрішнього облаштування реєстраційних органів складає 64,1%. Для осіб з особливим потребами умови незадовільні або взагалі відсутні. Комфортні умови і насамперед місця для очікування й заповнення документів відсутні в органах реєстрації бізнесу та громадських об'єднань. Щодо можливості оплати послуг в самому приміщенні – такі умови значною мірою відсутні в органах РАЦС.

Щодо повноти та якості інформації в охоплених дослідженням регіонах, то нею задоволені учасники дослідження на 86,4%. Якість обслуговування оцінили високо – 93,8% громадян.

Якщо ж говорити про оцінювання за категоріями адмінпослуг, то найбільш задоволені громадян органами РАЦС, посередньо задоволені органами, що здійснюють реєстрацію ГО, відділами реєстрації юридичних та фізичних осіб – підприємців. І зовсім не задоволені органами, які здійснюють реєстрацію речових прав на нерухоме майно. Люди давали низькі оцінки через те, що саме там були найбільші черги, а також у порівняно значної кількості відвідувачів вимагали додаткові документи, які не зазначені в переліку, законі або інформаційній картці.

Водночас переважна більшість відвідувачів органів надання адмінпослуг (77,1%) зазначили, що вирішили своє питання в органі. Вчасно отримали послугу 95-98% осіб. В той же час 13% опитаних звертались до органу реєстрації щодо одного і того ж питання 3 або 4 рази. Трохи менше половини, 48,7%, респондентів цілком задоволені якістю обслуговування, інші відвідувачі мали певні питання або претензії до роботи органів.

Презентацію складено на основі результатів громадського моніторингу якості адміністративних послуг, проведеного у жовтні – грудні 2015 року в Одеській, Харківській, Львівській, Дніпропетровській областях та місті Києві Центром політико-правових реформ у співпраці з іншими громадськими організаціями в рамках грантового проекту за підтримки Проекту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Справедливе правосуддя».


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-