Будівництво залізниці Рубіжне-Старобільськ планують завершити у 2025 році

Будівництво залізниці Рубіжне-Старобільськ планують завершити у 2025 році

Ексклюзив
Укрінформ
Будівництво залізничної лінії протяжністю 73 кілометри на маршруті Рубіжне – Старобільськ у Луганській області планують завершити у 2025 році.

Про це у коментарі Укрінформу повідомила віцепрем‘єр-міністр України - міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Ірина Верещук.

"Упродовж листопада-грудня 2021-го проєктною організацією вже визначено оптимальний напрямок з’єднання залізничних ліній за маршрутом Рубіжне – Старобільськ протяжністю 73,14 кілометра. Завершення виготовлення техніко-економічного обґрунтування тут заплановано на жовтень поточного року, а саме будівництво орієнтовно маємо закінчити у 2025 році",– зауважила Верещук.

Вона також пояснила, що Стратегією економічного розвитку Донецької та Луганської областей на період до 2030 року передбачено будівництво нової залізничної лінії в північно-східній частині Луганщини. Мінреінтеграції торік забезпечило залучення фінансування від Агентства міжнародного розвитку USAID на розробку техніко-економічного обґрунтування згаданого проєкту.

Віцепрем‘єр уточнила, що над реалізацією проєкту спорудження ділянки залізниці Рубіжне – Старобільськ працюють у синергії із Укрзалізницею, Луганською ОДА й міжнародними партнерами.

За словами Верещук, ця залізнична лінія, окрім транспортування вантажів, виконуватиме ще й важливу соціальну функцію, оскільки населення значної частини області зможе діставатися до фактичного обласного центру в Сєверодонецьку залізницею. Також це знизить навантаження на мережу автодоріг. Цю залізничну ділянку, як і інші гілки, що ведуть на Луганщину, планують електрифікувати.

Читайте також: Ірина Верещук, віцепрем'єр-міністр — міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій

Також у Мінреінтеграції повідомили, що проєктанти визначили орієнтовну вартість спорудження залізничної лінії. Відтак, без електрифікації її побудова вартуватиме 4,036 млрд грн і ще 560 млн грн - на придбання рухомого складу. Якщо говорити про електрифікацію ділянки, то доведеться ще виконувати окреме техніко-економічне обгрунтування. У такому разі електрифікований варіант цієї лінії може коштувати 8, 325 млрд гривень (на будівництво – 6, 795 млрд грн, й на придбання рухомого складу – 1,530 млрд гривень).

Мінреінтеграції наразі працює над залученням до реалізації цієї ініціативи пільгових кредитів міжнародних фінансових організацій, зокрема Європейського інвестиційного банку і Фонду розвитку економічного співробітництва Республіки Корея. Триває відповідний переговорний процес.

У міністерстві наголосили, що успішна реалізація цього проєкту покаже спроможність нашої держави достатньо швидко відновити економіку на Луганщині і створити в регіоні робочі місця, дасть комфортніші умови для ведення бізнесу і загалом надасть додатковий імпульс у розвитку громад. Крім того, покращить надійність енергопостачання півдня Луганщини й сприятиме ефективному забезпеченню національної безпеки та оборони в контексті логістики та переміщення наших військ і техніки.

Як повідомлялося, у Луганській ОДА у грудні 2021 року за участю громадськості та головного інженера проєкту обрали оптимальний варіант будівництва нової залізничної гілки у Луганській області, а саме Рубіжне – Старобільськ. Тоді ж голова облдержадміністрації Сергій Гайдай нагадав, що з початку бойових дій північна частина Луганщини повністю відрізана від всеукраїнської мережі залізничного сполучення. Це, зокрема, викликало важку ситуацію в енергетичній галузі через неможливість постачання вугілля на Луганську ТЕС у місто Щастя. Крім того, сільгоспвиробники області для перевезення продукції змушені використовувати автомобільний транспорт, що призводить до швидшого руйнування доріг.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-