Підсумки вступної кампанії 2025 року: виклики, досягнення та перспективи

Підсумки вступної кампанії 2025 року: виклики, досягнення та перспективи

Укрінформ
9 вересня, 14:00 - круглий стіл на тему: «Підсумки вступної кампанії 2025 року: виклики, досягнення та перспективи».

Організатор: Українське національне інформаційне агентство «Укрінформ».

До участі запрошені: Олена Ковальська - заступниця керівника Офісу Президента України; Олег Шаров - генеральний директор директорату вищої освіти і освіти для дорослих Міністерства освіти і науки України; Валерія Коваль - заступниця міністра цифрової трансформації з розвитку екосистеми цифрових та офлайн-персоналізованих сервісів; Оксана Бєлік - директорка ДП «Інфоресурс»; Тетяна Вакуленко - директорка УЦОЯО; Андрій Гожик - проректор з науково-педагогічної роботи Київського національного університету імені Тараса Шевченка; Анатолій Мельниченко - ректор Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»; Андрій Омельченко - перший проректор Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана; Сергій Квіт - президент Національного університету «Києво-Могилянська академія»; Ксенія Семенова - президент Державного університету "Київський авіаційний інститут"; Ігор Толок - ректор Національного університету цивільного захисту України; Інна Кочарян - ректорка Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого; Володимир Пилипів - ректор Київського університету культури; В'ячеслав Труба - ректор Одеського національного університету імені І. І. Мечникова; Сергій Оковитий - ректор Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара; Олександр Науменко - перший проректор Національного медичного університету імені О.О. Богомольця; Борис Самородов - проректор з науково-педагогічної роботи Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна; Андрій Черняк - ректор Національної академії Служби безпеки України; Олексій Жильцов - проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Київського столичного університету імені Бориса Грінченка; Тарас Олефіренко - декан педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.

Модераторка: Любов Базів - керівниця відділу стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Укрінформу.

Питання до обговорення:

  • Аналіз результатів вступної кампанії 2025 року: загальні показники, динаміка в порівнянні з попередніми роками, тенденції в обранні спеціальностей, регіональний фактор уподобань абітурієнтів.
  • Популярність окремих спеціальностей та освітніх програм: що обирають вступники?
  • Роль профорієнтаційної роботи у формуванні контингенту вступників: ефективність шкіл, днів відкритих дверей, партнерства зі школами та громадами.
  • Особливості вступу пільгових категорій та вступників з тимчасово окупованих територій: проблеми, підтримка, правове забезпечення.
  • Система грантової підтримки у 2026 році.

Формат заходу – офлайн (Зала 2).

Акредитація представників медіа не проводиться.

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу:  https://www.youtube.com/@UkrinformPressCenter

Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформу можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Підсумкові матеріали:

58% вступників зареєстрували кабінети через «Дію» - Мінцифри

У 2025 році використання цифрових сервісів у додатку «Дія» значно зросло: 58% вступників реєструються через платформу, а кількість застосувань Дія-підпису сягнула 1,5 мільйона.

Про це повідомила заступниця міністра цифрової трансформації України з розвитку екосистеми цифрових та офлайн-персоналізованих сервісів Валерія Коваль під час круглого столу, що відбувся в Укрінформі.

Коваль зазначила, що серед пріоритетів міністерства є подальший розвиток цифрових сервісів в додатку «Дія», зокрема для студентів та підприємців.

«Будемо розвивати сервіси для студентів, освіти, підприємців», — підкреслила вона.

Посадовиця зауважила, що прослідковується позитивна динаміка використання платформи.

За словами Коваль, на початку 2024 року лише 26% усіх створених особистих кабінетів вступників було зареєстровано через «Дію».

«Коли ми почали співпрацювати з експертами у 2024 році, всього було створено 342 тисячі кабінетів, з яких лише 91 тисяча — через «Дію», тобто 26%. Зокрема дія-підписом скористалися 982 тисячі разів», — зазначила вона.

Водночас, за її словами, результати 2025 року показали суттєве покращення.

«У 2025 році ми бачимо позитивну динаміку: було створено майже таку саму кількість кабінетів — 346 тисяч, але з них через «Дію» 58%. Тобто ми бачимо суттєве зростання», — додала заступниця міністра.

Коваль додала, що цього року Дія-підписом скористувалися 1,5 мільйона разів.

«Будемо надалі розвивати і стабілізувати сервіси, аби все працювало. Цифрова трансформація розвивається в нашій країні, і я впевнена, що з кожним роком в нас буде відчутна стабільність для всіх користувачів усіх систем», — підсумувала вона.

Як повідомляв Укрінформ, економічний ефект від цифровізації послуг у «Дії» за п’ять років склав ₴184 мільярди.

Торік через Дію видано понад 12 тисяч грантів на навчання у ВНЗ - Мінцифри

У 2024 році 12 664 студенти отримали гранти на навчання в університетах на загальну суму 277 мільйонів гривень.

Про це повідомила заступниця міністра цифрової трансформації з розвитку екосистеми цифрових та офлайн-персоналізованих сервісів Валерія Коваль під час круглого столу в Укрінформі.

Коваль розповіла про результати грантових програм для студентів, які діяли в 2024 році.

«Ми маємо статистику, що в минулому році було підтверджено у застосунку «Дія» 12 664 сертифікати на загальну суму 277 мільйонів гривень для фінансування навчання студентів у 183 навчальних закладах по 250 спеціальностях», — поінформувала вона.

За її словами, серед найзатребуваніших спеціальностей - психологія, право, комп'ютерні науки, філологія.

«Ми очікуємо вже цього року нову партію грантів, яку зможуть отримати абітурієнти. Також будемо далі тісно співпрацювати з Міністерством освіти і науки», — сказала Коваль.

Вона акцентувала, що цього року з ініціативи Мінветеранів у співпраці з Міністерством освіти і науки, а також Міністерством цифрової трансформації 1137 випускників закладів професійної, фахової передвищої та вищої освіти отримали сертифікати на компенсацію вартості навчання.

Також невдовзі діти-випускники захисників та захисниць отримають допомогу на навчання від Міністерства ветеранів через освітній сертифікат, який потрібно буде підтвердити в Дії.

Як повідомлялося, у вересні 2024 року в застосунку "Дія" з’явилися гранти на навчання для студентів медичного, ветеринарного та фармацевтичного спрямування.

Державний грант – це фінансова допомога для здобувачів вищої освіти, які за результатами НМТ вступили в заклад освіти для здобуття ступеня бакалавра (або магістра медичного чи ветеринарного спрямування) за контрактом. Грант надається на тривалість програми, зокрема, 4 роки на бакалаврат і 6 років на медичного магістра.

Ректор КПІ: Україна потребує більше інженерів та хіміків для відбудови

Низький попит серед вступників на природничі науки та інженерні спеціальності свідчить про проблеми в освіті, які необхідно вирішувати для ефективної відбудови країни.

На цьому наголосив ректор Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського" Анатолій Мельниченко під час круглого столу в Укрінформі.

Він звернув увагу на низку проблем, які виникають під час вступної кампанії, зокрема з підготовкою абітурієнтів у сфері природничих та інженерних наук.

Мельниченко зазначив, що вступна кампанія показала важливі тенденції, які, на його думку, можуть свідчити про системні проблеми в освіті вже на рівні середньої школи.

За його словами, одна з найбільших проблем – це низький попит на природничі дисципліни, зокрема фізику та хімію.

«Це вже не перша вступна кампанія, яка показує наявність окремих проблем, і, ймовірно, це не є проблеми тільки вищої освіти, а й у підготовці школярів», — сказав ректор.

Зокрема, зауважив він, кількість абітурієнтів, зареєстрованих на тест із хімії, була вкрай низькою — лише 2800 вступників, що є 1% від загальної кількості, при тому що на фізику кількість була не набагато більшою. А це передбачає серйозні наслідки для підготовки фахівців у стратегічно важливих галузях.

Мельниченко підкреслив, що КПІ залишається лідером у багатьох інженерних спеціальностях, проблема нестачі інженерів та висококваліфікованих фахівців у таких сферах, як авіаційна, ракетно-космічна техніка, атомна енергетика, біотехнології та інженерія програмного забезпечення, проте проблема нестачі кадрів для ефективної відбудови країни залишається актуальною.

«Ці напрями будуть основою для відбудови країни після війни, але їх недостатньо», — сказав він.

Ректор акцентував на необхідності переглянути систему підготовки, щоб привабити студентів до технічних спеціальностей.

Водночас Мельниченко навів приклад інших країн, де уряди пропонують суттєву допомогу на навчання у важливих для національної економіки галузях, і закликав до посилення підтримки стратегічних напрямків у вітчизняній освіті.

Він також наголосив, що питання підтримки важливих галузей та правильного спрямування вступників на стратегічні спеціальності потребують більше уваги з боку держави.

«Ми повинні розуміти, що наша країна перебуває в умовах війни, і підтримка таких спеціальностей повинна стати пріоритетом», — резюмував ректор.

Як повідомляв Укрінформ, за результатами вступної кампанії до Харківського національного університету імені Каразіна вступили 3029 здобувачів освітнього рівня бакалавр, що на 300 більше, ніж у 2024-му.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-