Запуск інституту лобіювання: що зміниться для бізнесу і влади

Запуск інституту лобіювання: що зміниться для бізнесу і влади

Укрінформ
1 вересня, 14:30 - брифінг на тему: «Запуск інституту лобіювання: що зміниться для бізнесу і влади».

Організатори: Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК), Українське національне інформаційне агентство «Укрінформ».

Спікери: Віктор Павлущик - голова НАЗК; Анастасія Єзерська - керівниця відділу організації роботи із зацікавленими сторонами та забезпечення прийняття актів антикорупційної політики НАЗК.

Коротко. 1 вересня 2025 року відбудеться запуск Реєстру прозорості. Учасники заходу розкажуть про основні засади його функціонування: хто зобов’язаний там реєструватися та як це зробити, а також про основні положення Закону “Про лобіювання”, що опрацьований разом з представниками бізнесу та громади. 

Формат заходу – офлайн (Зала 1).

Журналісти зможуть поставити запитання офлайн (Зала 1).

Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.

Акредитація представників медіа та реєстрація учасників до 15:00 29 серпня 2025 року - за посиланням. Для підтвердження необхідно вказати: ім’я, прізвище, назву видання.

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу:  https://www.youtube.com/@UkrinformPressCenter

Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформу можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Підсумкові матеріали:

В Україні запустили Реєстр прозорості — Павлущик 

Сьогодні, 1 вересня, в Україні набув чинності Закон «Про лобіювання», а також запущено Реєстр прозорості.

Про це повідомив голова НАЗК Віктор Павлущик на брифінгу в Укрінформі.

«Сьогодні в Україні введено дію закон «Про лобіювання». Його ухвалення було однією з вимог Європейської комісії для вступу України до Європейського Союзу. Зараз ми можемо сказати, що цей Закон не залишився лише на папері. Разом з ним НАЗК запускає ключовий інструмент його реалізації — Реєстр прозорості. Він вже є доступним», — сказав він.

Павлущик зауважив, що раніше вплив на ухвалення державних рішень міг відбуватися кулуарно та непрямо. Однак відтепер «кожен, хто займається лобіюванням, зобов'язаний офіційно набути статус суб'єкта лобіювання».

«Це означає — або ви працюєте відкрито та чесно, або ви не маєте права впливати на рішення державної влади у власних чи комерційних інтересах ваших бенефіціарів», — додав він.

Голова НАЗК наголосив, що бізнес, держава та суспільство отримають низку переваг із впровадження інституту лобіювання.

«Для бізнесу з'являється можливість відкрито і легально вливати на державні рішення — не через сірі механізми або неформальні зв'язки, а через зареєстровану лобістську діяльність. Це означає прозору участь у розробці законодавства, новий рівень довіри з боку держави та суспільства, а також зниження корупційних ризиків. У підсумку — це покращення інвестиційного клімату, сприятливі умови для стабільної економіки та прогнозованих регуляторних рішень», — пояснив він.

Водночас він наголосив, що для держави це є можливістю відчути приватний сектор. За його словами, лобіювання, унормоване й відкрито зафіксоване, дозволяє враховувати інтереси бізнесу при розробці політики, що підвищує ефективність рішень.

«Для суспільства — це гарантія того, що державні рішення ухвалюються не в інтересах окремих груп, а з урахуванням широкої публічної дискусії», — зауважив Павлущик.

Як повідомляв Укрінформ, Кабінет міністрів встановив вимоги щодо етичної поведінки суб’єктів лобіювання відповідно до Закону «Про лобіювання».

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-