Імпортозаміщення в авіаційній галузі України: виклики та можливості

Імпортозаміщення в авіаційній галузі України: виклики та можливості

Укрінформ
19 червня, 14:00 - круглий стіл на тему: «Імпортозаміщення в авіаційній галузі України: виклики та можливості».

Організатор: Аерокосмічна асоціація України.

Панель № 1: Поточний стан та виклики імпортозаміщення.

Ключові питання:

  • Оцінка масштабу проблеми та критичних потреб галузі.
  • Актуальна технологічна залежність від радянських комплектуючих.
  • Ризики для обороноздатності та збереження потенціалу галузі.

Спікери: Андрій Мінаков - заступник генерального директора ТОВ “Інкомпас”; Олександр Лесненко - головний інженер-технолог ТОВ “Авіакон”.

Панель № 2: Економічне обґрунтування та потенціал розвитку.

Ключові питання:

  • Спроможність і потреби українських підприємств.
  • Аналіз інфраструктури, технологічних потужностей, наявних компетенцій.
  • Експортні можливості та економічна ефективність.
  • Збереження кадрового потенціалу та розвиток суміжних галузей.

Спікери: Євген Гаврилов - в.о. генерального директора АТ “Антонов”; Євген Сокол - генеральний директор ТОВ “Ксєна”; Дмитро Пархісенко - генеральний директор ТОВ “Авіагрейд”.

Панель № 3: Технологічні рішення та інституційна спроможність.

Ключові питання:

  • Виклики документаційного забезпечення та сертифікації
  • Державна підтримка. Актуальні виклики і нагальні питання
  • Стратегія паралельного переходу та часові рамки

Спікери: Віталій Ярошенко - Головне управління державної авіації України; Руслан Мельниченко - голова юридичного комітету Аерокосмічної Асоціації України

Модератор: Олександр Мотлях - заступник головного редактора Головної редакції відновлення України та стратегічних комунікацій Укрінформу.

Формат заходу – офлайн (Зала 2) + онлайн-включення.

Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 2).

Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.

Акредитація представників медіа: anna@ukrinform.com

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformPressCenter

Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформу можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Підсумкові матеріали:

Питання імпортозаміщення в авіаційній галузі України в умовах війни стало справжнім викликом для вітчизняного авіапрому

Про нагальні, здебільшого критичні проблеми галузі йшлося під час круглого столу «Імпортозаміщення в авіаційній галузі України: виклики та можливості», який відбувся в Укрінформі.

У заході, організованому Аерокосмічною асоціацією України, взяли участь представники Армійської авіації ЗСУ, Міністерства стратегічної промисловості України, профільних підприємств, галузеві експерти.

Про подвійну стратегію розвитку української авіації розповів командувач армійської авіації Збройних сил України полковник Павло Бардаков. За його словами, вітчизняна авіація має два ключові напрямки розвитку. Перший - модернізація та підтримка радянських вертольотів (Мі‑8, Мі‑24) зі встановленням сучасних систем озброєння, навігації та зв’язку. Другий - паралельне отримання іноземної авіатехніки з поступовою локалізацією логістики та обслуговуванням національними підприємствами.

Як підкреслив полковник Бардаков, перший шлях дозволяє зберегти бойову спроможність на найближчі 10–15 років, другий – закладає основу для створення сучасної авіаційної промисловості в Україні.

Про поточний стан та виклики імпортозаміщення йшлося у доповіді заступника генерального директора ТОВ «Інкомпас» Андрія Мінакова. Спікер звернув увагу на питання технологічної залежності від радянських комплектуючих, невідповідності чинного законодавства викликам імпорту (заборона закупівлі деталей з РФ/Білорусі) та закликав до змін законодавства для легалізації закупівлі агрегатів з інших регіонів (Африка, Азія) за умови уникнення колаборації.

Головний інженер‑технолог ТОВ «Авіакон» Олександр Лесненко розповів про проблеми сертифікації та конструкторської документації: відсутність в Україні виробництва матеріалів (сплав Д‑16, авіаційна термоізоляція АТІМ‑9), потреба в наукових дослідженнях для пошуку альтернативних матеріалів та спрощення процедур сертифікації малих виробників

Своєю чергою гендиректор ТОВ «Ксєна» Євген Сокол проаналізував ринковий попит на ремонт цивільної авіатехніки після відкриття повітряного простору та потенціал приватної авіації (понад 1 млн приватних пілотів у США як орієнтир).

На доцільності залучення грантових та інвестиційних коштів для модернізації виробничих майданчиків і масштабування експорту запчастин до країн Африки та Азії наголосив гендиректор ТОВ «Авіагрейд» Дмитро Пархісенко.

А заступник генерального директора ТОВ «H3Оperations» Олександр Нагопітян розкрив вузькі місця чинних механізмів сертифікації розробників, виробників та експлуатантів авіаційної техніки, закликав до спрощення процедур та розширення департаменту з контролю якості.

На необхідності чіткого правового поля акцентував голова юридичного комітету Аерокосмічної асоціації України Руслан Мельниченко. За його словами, необхідно визначити відповідальних за оновлення експлуатаційної та ремонтної документації на сімейство вертольотів Мі, передбачити передачу функції «генерального конструктора» на українські підприємства й узаконити процедури імпортозаміщення

Учасники заходу констатували, що питання імпортозаміщення в авіації за своїм обсягом і глибиною виходить за рамки одного круглого столу. Було оголошено про започаткування серії таких дискусій, де окремо розглянуть правові, кадрові та інфраструктурні аспекти. Наступним кроком має стати формування робочих груп за участю Мінстратегпрому, Державної авіаційної служби, АТ «Українська оборонна промисловість» та провідних підприємств для розробки конкретної дорожньої мапи й законодавчих ініціатив.

 Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Замовити пресконференцію в Пресцентрі Укрінформу

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-