Агроекспорт України: підсумки сезону та прогнози на 2025/26 маркетинговий рік
Організатори: Медіагрупа DMNTR.
Учасники: Ірина Зеленіна - президентка Українського експортного альянсу; Юрій Шарапаєв - директор ТОВ "Prime Grain Oil"; Валерій Ткачов - заступник директора Департаменту технології перевезень та комерційної роботи АТ «Укрзалізниця»; Пйотр Лукасєвіч - тимчасово повірений у справах Республіки Польща в Україні.
Модератор: Назарій Волянський - директор зі звʼязків з органами державної влади в Україні (Unimot S.A.)
Довідково. www.ukraine-agro.info
Акредитація представників ЗМІ: https://forms.gle/GhVgRxWbSREzerPW7
Акредитація триватиме до 10:00 2 червня, для підтвердження необхідно вказати ім’я, прізвище, назву видання.
Формат заходу – офлайн (Зала 2).
Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 2).
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Підсумкові матеріали:
Укрзалізниця перевезла цьогоріч понад 12 млн тонн зернових
У першій половині 2025 року спостерігається зниження обсягів залізничних перевезень зерна; станом на 2 червня, АТ «Укрзалізниця» перевезло близько 12,5 млн тонн зернових вантажів.
Такі дані озвучив заступник директора департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов під час пресконференції в Укрінформі на тему «Агроекспорт України: підсумки сезону та прогнози на 2025/26 маркетинговий рік».
Він зазначив, що в 2024 році було перевезено рекордний обсяг зерна залізницею - майже 40 млн т, з яких на експорт - майже 35 млн т.
«Ми бачимо зниження обсягів перевезень зернових у першій половині 2025 року. Це пов'язано з тим, що в 24 році вивозили врожай 23-го, тому торік ми мали рекордні показники. Станом на сьогодні ми перевезли приблизно 12,5 млн т, але маємо надію, що вже в другій половині року, коли почнеться збір цьогорічного врожаю, ми зможемо збільшити обсяги перевезень», - пояснив Ткачов.
Він також наголосив, що вартість перевезення агропродукції залізницею зменшилась завдяки здешевленню використання вагонів-зерновозів, зокрема середній чек перевезення однієї тонни зерна на експорт становить 13-15 дол. За словами Ткачука, це дозволяє залізниці конкурувати й з автоперевезеннями.
Ткачов зауважив, що після відновлення роботи українських портів, вантажопотік в напрямку західних кордонів зменшився, тож затримок або черг на кордоні не зафіксовано. Так, західні прикордонні переходи задіяні лише на 45-50% — решта вантажів іде через порти Великої Одеси та Дунаю. Валерій Ткачов уточнив, що через кордон щодня передається близько 140-150 вагонів з аграрною продукцією.
Крім того, він прояснив ситуацію із прикордонним переходом Ізов—Грубешув, де було ускладнено передачу вантажних вагонів до Польщі. Урядовець підтвердив, що перевірки польськими контролюючими органами стали жорсткішими, однак питання із відставкою вагонів на цьому переході наразі вирішується.
«Це робоче питання. У Польщі понад 17 перевізників та операторів інфраструктури, останні періодично перевіряють стан вагонів. Цього разу вони зупинили близько 160 вагонів, які не відповідали їхнім вимогам, але ми все виправили і зараз передача вантажів триває без затримок. Попри це таке робоче питання виникатиме і воно не впливає на експорт зерна», - пояснив Ткачов.
Водночас він вважає, питання конкуренції між європейськими та українськими аграріями за ринок актуальне, тому затримки вагонів періодично будуть виникати, однак Ткачов запевнив, що їх можливо вирішити.
Як повідомляв Укрінформ, попри зростання кількості обстрілів, складну логістику та зниження виробництва морські порти України у квітні 2025 року обробили 6 млн т вантажів.
Відео: