Впровадження стандартів безпеки для мотошоломів: презентація результатів опитування

Впровадження стандартів безпеки для мотошоломів: презентація результатів опитування

Укрінформ
1 травня, 11:00 - презентація результатів опитування щодо впровадження стандартів безпеки для мотошоломів.

Організатор: ГО «Життя».

Учасники: Оксана Левицька - голова правління ГО «Життя», експертка у сфері безпеки дорожнього руху; Олександр Щербатюк - дослідник, координатор проєктів Київського міжнародного інституту соціології; Петро Король - експерт з безпеки дорожнього руху; представник Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України; представник Центру громадського здоров’я Міністерства охорони здоров’я України.

Коротко. Під час заходу представлять результати кількісного соціологічного дослідження, яке провів Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) у березні – квітні 2025 року за підтримки ГО «Життя». Опитування присвячене обізнаності та ставленню водіїв мотоциклів та мопедів до використання сертифікованих мотошоломів та готовності до впровадження міжнародного стандарту безпеки.

Учасники пресконференції обговорять подальші кроки, спрямовані на підвищення рівня безпеки водіїв та пасажирів мототранспорту в Україні. Зокрема, результати дослідження стануть підґрунтям для розробки комунікаційних стратегій, фінансово-економічного обґрунтування, а також формування ефективної державної політики у сфері безпеки користувачів мото- та мопедного транспорту.

Довідково. В Україні залишається актуальною проблема високого рівня травматизму та смертності серед водіїв та пасажирів мототранспорту. Кількість мотоциклів та мопедів на українських дорогах збільшується, відповідно - з кожним роком кількість постраждалих зростає. Зокрема 2024 рік показав рекордну за останні 4 роки кількість загиблих в аваріях за участю мотоциклів та мопедів - близько 400 людей, що на 43% більше у порівнянні з 2023 роком. Впровадження Регламенту Європейської економічної комісії ООН №22 може суттєво зменшити кількість постраждалих та підвищити рівень безпеки на українських дорогах.

Формат заходу – офлайн (Зала 1) + онлайн-включення.

Журналісти зможуть поставити запитання офлайн (Зала 1).

Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.

Акредитація представників медіа та додаткова інформація: konobeeva.o@center-life.org, тел: +38  095 68 63 449 (Оксана Конобеєва, комунікаційна менеджерка ГО «Життя»).

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformPressCenter.

Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформу можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Підсумкові матеріали:

В Україні назріло питання впровадження сертифікованих мотошоломів – дослідження

Майже половина водіїв використовують мотошоломи, які відповідають різним міжнародним регламентам безпеки, а чверть водіїв мототранспорту вже користуються мотошоломами, які відповідають вимогам міжнародних стандартів. Водночас результати дослідження показують, що використання шоломів залишається нерівномірним і залежить від типу транспорту – мотоциклісти користуються ними значно частіше, ніж водії мопедів.

Про це свідчать дані представленого ГО «Життя» в Укрінформі опитування щодо впровадження стандартів безпеки для мотошоломів.

Так, 61% водіїв мотоциклів і мопедів завжди користуються мотошоломами, тоді як 39% час від часу нехтують його використанням. Мотоциклісти вдвічі частіше регулярно користуються мотошоломами, ніж водії мопедів (83% і 41% відповідно). Лише 56% пасажирів мототранспорту завжди вдягають мотошоломи – тобто майже кожен другий їде без захисту (за словами самих водіїв). 91% респондентів погоджуються, що керування без шолома суттєво збільшує ризик важких травм або смерті у разі ДТП. 59% водіїв згодні, що сертифіковані шоломи забезпечують кращий рівень захисту. Лише 45% водіїв мототранспорту мають сертифіковані шоломи, з яких 53% відповідають вимогам стандартів ЕСЕ 22.05 або ЕСЕ 22.06.

Дані множинної вибірки показали, що ключовим мотивом використання мотошоломів залишається турбота про особисту безпеку: 85,2% водіїв зазначили захист від серйозних травм, 62,6% - комфорт під час їзди, а 61,2% - відчуття безпеки та впевненості.

Водночас серед тих, хто нехтує використанням шоломів, головними причинами називають короткі поїздки, коли водії вважають, що шолом не є необхідним (60%), відчуття дискомфорту в спекотну погоду (42,5%) та обмеження огляду або слуху під час руху (37,5%).

Як зазначили під час заходу, результати дослідження демонструють серйозні прогалини в знаннях і практиці використання сертифікованих шоломів серед водіїв і пасажирів мототранспорту, особливо мопедів. Також існує розрив між переконаннями та реальною поведінкою: 91% водіїв визнають ризики їзди без шолома, проте 39% зізнаються, що іноді не користуються ним. Також суттєво впливає досвід ДТП на сприйняття ризиків: серед водіїв, які потрапляли в аварії, рівень підтримки обов’язкового використання сертифікованих шоломів сягає 75%.

«Показово, що після дорожніх аварій водії частіше обирають сертифіковані шоломи та підтримують впровадження стандартів. Не можна чекати, доки кожен переконається у вартості безпеки на власному досвіді – надто висока ціна. Необхідна послідовна державна політика, яка включає запровадження обов’язкових стандартів та інформування про критичну важливість сертифікованого захисту. Системні комунікації кампанії мають стати частиною державної стратегії безпеки дорожнього руху, адже саме комплексний підхід допоможе істотно знизити травматизм і смертність на дорогах», - вважає голова правління ГО «Життя», експертка у сфері безпеки дорожнього руху Оксана Левицька.

Дані дослідження вказують, що хоча більшість водіїв мотоциклів і мопедів стверджують, що завжди користуються шоломами, лише менше половини з них мають сертифіковані засоби захисту. Це означає, що переважна частина шоломів не забезпечують належного рівня безпеки. Водночас дві третини опитаних водіїв підтримують впровадження стандартів безпеки, що є підгрунтям для ухвалення регуляторних змін – з урахуванням як міжнародного досвіду, так і реальних ризиків, із якими щодня стикаються українські водії мототранспорту.

Соціологічне дослідження провів Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) у березні – квітні 2025 року за підтримки ГО «Життя». Методом онлайн-анкетування опитали 456 респондентів. Опитування присвячене обізнаності та ставленню водіїв мотоциклів і мопедів до використання сертифікованих мотошоломів і готовності до впровадження міжнародного стандарту безпеки.

Автори дослідження наголошують, що в Україні залишається актуальною проблема високого рівня травматизму та смертності серед водіїв та пасажирів мототранспорту. Кількість мотоциклів та мопедів на українських дорогах збільшується, відповідно з кожним роком кількість постраждалих зростає. Зокрема 2024 рік показав рекордну за останні 4 роки кількість загиблих в аваріях за участю мотоциклів та мопедів - близько 400 людей, що на 43% більше у порівнянні з 2023 роком. Впровадження Регламенту Європейської економічної комісії ООН №22 може суттєво зменшити кількість постраждалих та підвищити рівень безпеки на українських дорогах.

Відео:

 Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-