Презентація дослідження з вивчення практик медіаспоживання та медіаграмотності серед підлітків

Презентація дослідження з вивчення практик медіаспоживання та медіаграмотності серед підлітків

Укрінформ
21 січня, 11:00 - презентація результатів дослідження «Вивчення практик медіаспоживання та оцінка рівня медіаграмотності підлітків віком 12-18 років».

Організатори: ГО «Детектор медіа», Національний проєкт з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури та стратегічних комунікацій України. 

Учасники: Ганна Красноступ - директорка департаменту інформаційної політики та інформаційної безпеки Міністерства культури та стратегічних комунікацій України; Ольга Кравченко - керівниця Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр»; Наталія Лигачова - голова ГО «Детектор медіа»; Марта Наумова - старша наукова співробітниця Інституту соціології НАНУ.

До участі запрошені: представники міжнародних організацій, органів державної влади, громадського сектора, медіа.

Модератор: Вадим Міський - програмний директор ГО «Детектор медіа».

Коротко. У програмі  заходу - презентація дослідження в рамках «Індексу медіаграмотності», а також дискусія про медіаграмотність підлітків віком 12-18 років, розробку контенту для підвищення критичного мислення та медіаграмотності серед них та практики втілення проєктів з медіаграмотності, заснованих на результатах досліджень.

Довідково. Кількісне дослідження проводилось методом фокус-групових дискусій за допомогою платформи Zoom. Цільова аудиторія - хлопці і дівчата віком 12-18 років. Географія: Україна (крім населених пунктів на тимчасово непідконтрольних територіях частини Донецької, Запорізької, Луганської та Херсонської областей, окупованої АР Крим).

Проєкт втілюється в межах Програми інформаційної стійкості українського громадянського суспільства за підтримки IREX.

Формат заходу – офлайн (Зала 2).

Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 2).

Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.

Акредитація представників медіа: anna@ukrinform.com

Контактна особа від ГО «Детектор медіа»: Юлія Збіцька, 050 681 0013, zbitska.dm@gmail.com.

Контактна особа від Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр»: Олена Марчевська, 0963328973, marchevskaolena@gmail.com.

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV.

Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Підсумкові матеріали:

У Києві презентували результати дослідження з медіаспоживання та медіаграмотності підлітків

Українські підлітки воліють, щоб контент, який сприяє підвищенню медіаграмотності та критичного мислення, був легким для сприйняття і невеликої тривалості, перевагу віддають коротким роликам у соціальних мережах.

Про це свідчать результати дослідження «Вивчення практик медіаспоживання та оцінка рівня медіаграмотності підлітків віком 12-18 років», презентованого в Укрінформі.

"Якщо говорити про контент, який сприяє підвищенню медіаграмотності та критичного мислення, допомагає краще розбиратися в сучасних технологіях і правилах комунікації в інтернеті, а також навчитися розрізняти правдиву інформацію від фальсифікацій, то найчастіше (опитані - ред.) зазначають, що такий контент має бути приємним, легким для сприйняття та недовготривалим, поширеним у соціальних мережах ТікТок та Instagram", - сказала старша наукова співробітниця Інституту соціології НАН Марта Наумова.

При цьому переважна більшість респондентів наголошує, що їм не траплявся контент, пов’язаний із критичним мисленням.

Дослідження засвідчує, що підлітки найчастіше використовують платформи Telegram, ТікТок, YouTube та Instagram для отримання інформації. Соціально-політичні новини вони здебільшого дізнаються через Telegram-канали, хоча ці теми не є їхнім основним інтересом. Крім того, підлітки обговорюють новини з батьками, отримуючи від них актуальну інформацію про події в світі та країні.

Керівниця Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» Ольга Кравченко зауважила, що підліткова аудиторія має особливе значення, бо це прогресивна група, яка здатна не лише засвоювати нові знання, а й ділитися ними з людьми старшого віку.

"З іншого боку, це аудиторія, яка може бути дуже вразливою до дезінформаційних впливів, до російськомовного контенту. Тому на цю аудиторію і робиться такий посилений фокус, посилена увага від різних організацій. І я думаю, що ця тенденція буде зберігатися не один рік", - сказала Кравченко.

Зазначалося, що результати дослідження стануть у пригоді творцям контенту, спрямованого на розвиток критичного мислення дитячої, підліткової аудиторії.

Проєкт втілюється в межах Програми інформаційної стійкості українського громадянського суспільства за підтримки IREX.

Якісне дослідження проводилось методом фокус-групових дискусій за допомогою платформи Zoom. Цільова аудиторія - хлопці і дівчата віком 12-18 років. Дослідження проводилося на всій території України, крім населених пунктів на тимчасово непідконтрольних територіях Донецької, Запорізької, Луганської та Херсонської областей, окупованого Криму.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-