Реклама тютюну й пристроїв для куріння: законодавство і виконання

Реклама тютюну й пристроїв для куріння: законодавство і виконання

Укрінформ
19 грудня, 15:00 - пресконференція на тему: «Хто і як притягатиме до відповідальності магазини й інтернет-продавців за рекламу тютюну й пристроїв для куріння?».

Організатор: Центр демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ).

До участі запрошені:  Богдан Кашаник - юрист Центру демократії та верховенства права;  Лада Булах - народна депутатка України, член Комітету з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування; Ігор Кузін - головний державний санітарний лікар України, заступник міністра охорони здоров'я України; Олег Кобельков - начальник відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства департаменту захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів; Наталія Гриб - фахівчиня відділу профілактики неінфекційних захворювань Центру громадського здоровʼя МОЗ України; Тарас Шевченко - ініціатор кампанії «Київ без тютюнового диму».

Питання до обговорення: 

  1. Результати 2-х моніторингів дотримання законодавства у сфері реклами тютюнових виробів і електронних пристроїв для куріння.
  2. Законодавчі колізії та проблеми, що заважають виконавчим органам контролювати рекламу тютюну сьогодні.
  3. Рекомендації у формі законодавчого рішення про притягнення до відповідальності магазинів та інтернет-продавців за нелегальну рекламу тютюну і пристроїв для куріння.

Коротко. Організатори заходу зазначають, що попри існування в Україні трьох законів, які забороняють рекламу тютюну, є проблема з притягненням до відповідальності порушників законодавства. А все через колізії у формулюваннях і різне розуміння відповідальними державними органами - Держпродспоживслужбою, МВС України - як застосовувати прописані норми. Рішення розробили юристи ЦЕДЕМ у партнерстві з Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Воно міститься в аналітичному документі “Реклама тютюну в Україні: прірва між законодавством і виконанням”, який презентують під час пресконференції.

Довідково. Аналітичний центр ЦЕДЕМ понад 10 років спеціалізується на розробці ключових політик та законопроєктів у сфері контролю над тютюном для збереження здоров'я нації. Зокрема, фахівці центру розробляли та просували ухвалення Закону 4844-VI про обмеження місць для куріння сигарет (2012) та Закону №1978-IX про урівняння електронних сигарет із традиційними та обмеження місць для куріння «айкосів» (2021).

Формат заходу – офлайн (Зала 1).

Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 1).

Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.

Акредитація представників ЗМІ: anna@ukrinform.com.

Акредитація триватиме до 10:00 19 грудня 2024 р., для підтвердження необхідно вказати ім’я, прізвище, назву видання.

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV.

Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Підсумкові матеріали:

В Укрінформі представили результати громадського моніторингу місць продажу тютюнових виробів та пристроїв для куріння

В Укрінформі представили результати громадського моніторингу місць продажу тютюнових виробів та пристроїв для куріння.

Як зазначив на пресконференції в Укрінформі юрист Центру демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) Богдан Кашаник, у 100% місць продажу тютюнових виробів, незважаючи на законодавчі зміни, присутня реклама та стимулювання продажу цигарок та пристроїв для куріння.

"Було проаналізовано 64 місця продажу в п'яти містах. Як свідчать дані моніторингу, у 100% місць торгівлі була присутня реклама та стимулювання продажу тютюнових виробів", - сказав Кашаник.

Так, за даними моніторингу, найпоширеніші види реклами - це викладка, нерухома підсвітка, кольоровий фон викладки тютюнових виробів та ароматизованих пристроїв для куріння.

Серед реклами тютюнових виробів були зафіксовані друкована рекламна продукція, розміщення тютюнових виробів на висоті до 1 метра, реклама на дисплеях та моніторах. Також, за даними моніторингу, в місцях продажу тютюнових виробів цінники закривають медичне попередження про шкоду для здоровʼя, там розміщуються QR-коди, які ведуть на рекламу конкретних тютюнових виробів.

За результатами моніторингу було направлено 64 звернення до Держпродспоживслужби.

Згідно з офіційними відповідями, які отримали громадські активісти, у 61% випадків на продавців було накладено фінансові санкції, у 26% Держпродспоживслужба не встановила порушення, у 10% - керівник або уповноважена особа не були присутні під час перевірки, у 3% інспектора Держпродспоживслужби не допустили до проведення контролю за дотриманням законодавства при продажу тютюнових виробів.

Як зазначив Кашаник, те, що у понад чверті випадків Держпродспоживслужба не встановила порушень, свідчить про те, що або є певні законодавчі норми, які по-різному тлумачаться, або є необхідність додаткових змін у законодавство.

Моніторинг був проведений у Києві, Рівному, Тернополі, Полтаві та селі Сокільники Львівської області.

Громадський моніторинг був ініційований Центром демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) та проведений у 64 місцях продажу тютюнових виробів та пристроїв для куріння, у пʼяти містах. Зокрема, моніторинг був проведений у 19 магазинах у торговельних центрах, у 15-ти касах у великих мережевих супермаркетах, у 15-ти касах у малих продуктових магазинах, у 15-ти кіосках (МАФи).

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-