Стратегія впровадження ґендерної рівності у сфері освіти

Стратегія впровадження ґендерної рівності у сфері освіти

Укрінформ
17 грудня, 14:30 - презентація результатів дослідження «Стратегія впровадження ґендерної рівності у сфері освіти: ґендерні компетенції у педагогічних працівників і працівниць закладів загальної середньої освіти»».

Організатор: ГО "Ла Страда-Україна".

Учасники: Катерина Левченко - урядова уповноважена з питань гендерної політики; Катерина Черепаха - президентка ГО «Ла Страда-Україна»; Вероніка Андрєєнкова - директорка департаменту науково-методичної роботи та медіації ГО «Ла Страда-Україна»; Тетяна Войцях - експертка, тренерка Національної тренерської мережі, ГО «Ла Страда-Україна»; Олена Харитонова - радниця міністра освіти і науки України з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків; Раїса Євтушенко - головна спеціалістка відділу змісту освіти, позашкільної та виховної роботи головного управління загальної середньої освіти Міністерства освіти і науки України; Віта Байдик - доцентка кафедри педагогіки та психології Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидатка психологічних наук, доцентка; Ольга Флярковська - начальниця відділу науково-методичного забезпечення змісту позашкільної освіти і виховної роботи, кандидатка педагогічних наук, старша дослідниця, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН Україні; Галина Жуковська - старша референтка Апарату урядової уповноваженої з питань ґендерної політики; Микола Легенький - професор кафедри конституційного та адміністративного права Національного авіаційного університету, рецензент; Марина Легенька - віцепрезидентка ГО «Ла Страда-Україна», докторка філософії в галузі права, модераторка; Вікторія Сацюк - державна експертка Міністерства освіти і науки України.

Коротко. Результати дослідження дали можливість з’ясувати рівень знань респондентів та респонденток з ґендерної термінології, виявити ставлення до певних тверджень і наявні ґендерні стереотипи у педагогів/педагогинь закладів загальної середньої освіти, визначити стан імплементації цілей та завдань Стратегії впровадження ґендерної рівності у сфері освіти до 2030 року, зібрати інформацію стосовно наявного методичного інструментарію з подолання ґендерних стереотипів і формування ґендерної культури серед учасників/учасниць освітнього процесу.

Результати дослідження планується використати у роботі з підвищення ґендерної компетенції педагогічних працівників і працівниць, зокрема з протидії ґендерним стереотипам в освітній сфері.

Довідково. Дослідження «Стратегія впровадження гендерної рівності у сфері освіти в дії: ґендерні компетенції у педагогічних працівників і працівниць закладів загальної середньої освіти» було проведено Апаратом урядової уповноваженої з питань гендерної політики та ГО «Ла Страда-Україна» за сприяння Міністерства освіти та науки України у березні-квітні 2024 року з метою виконання завдань і заходів Державної стратегії забезпечення ґендерної рівності в освіті до 2030 року та у рамках адвокаційної кампанії щодо впровадження стандартів Стамбульської конвенції у сфері освіти.

Формат заходу – офлайн (Зала 2) + онлайн-включення.

Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 2).

Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.

Акредитація представників медіа: anna@ukrinform.com

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV.

Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Підсумкові матеріали:

В Укрінформі презентували дослідження з впровадження гендерної рівності у сфері освіти

В Укрінформі відбулася презентація результатів дослідження «Стратегія впровадження ґендерної рівності у сфері освіти: ґендерні компетенції у педагогічних працівників і працівниць закладів загальної середньої освіти».

Про важливість даних досліджень у впровадженні гендерних компетенцій у сфері освіти зазначила на презентації урядова уповноважена з питань ґендерної політики Катерина Левченко.

"Дослідження, яке проведено спільно МОН, апаратом урядової уповноваженої, широким колом освітян дає можливість зрозуміти, які ж гендерні компетенції у наших освітян, які є барʼєри у сприйнятті цієї тематики, і які можуть бути рекомендації, щоб ми могли рухатися далі. Дослідження виявило чимало зон зростання як для діяльності МОН, так і системи освіти в цілому. Мова йде і про необхідність посилення інституційного механізму забезпечення гендерної рівності на рівні центрального апарату. Зону зростання ми бачимо у тому, щоб такий механізм запроваджувався на рівні обласних, районних управлінь освіти, закладів освіти", - сказала Левченко.

Так, за даними дослідження, 96,6% опитаних правильно відповіли на питання, що таке гендерна рівність. 94,4% дали правильну відповідь на питання, що передбачає гендерний підхід в освіті.

Правильне розуміння змісту поняття "гендер" мають 72,4% опитаних, 73,5% правильно визначилися з відповіддю на питання, що таке гендерні стереотипи. Дещо нижчим, як зазначили автори дослідження, є розуміння педагогічними працівниками та працівницями того, що являє собою гендерна компетентність особистості. На це питання правильно відповіли 63,8% респондентів.

Також досліджувалося ставлення педпрацівників/працівниць до гендерно зумовлених тверджень.

Так, наприклад, на твердження "Для дівчат/жінок природніше займатися хатніми справами, ніж хлопцеві або чоловіку" 61,6% опитаних відповіли "ні". На твердження "Хлопці та дівчата мають займатися за окремою програмою на уроках трудового навчання" відповідь "ні" надали 41,5%.

На твердження "Гендерні стать - тотожні поняття" відповідь "ні" дали 53,3% респондентів.

На твердження "Завдання батька - утримувати родину, а завдання матері - піклуватися про дітей" відповіли "ні" 58,4% опитаних.

При цьому 17,8% не вважають, що дівчина чи жінка мають виглядати "жіночно".

Водночас 76,4% згодні з тим, що "наявні гендерні компетенції у педагогів позитивно впливають на формування світогляду учнів та учениць".

Також 88% згодні з тим, що "розвиток інтересів хлопців та дівчат у гуманітарних науках не повинен залежати від статі".

40% вважають, що питання гендерної рівності реалізується в системі виховної роботи в їхньому закладі освіти, 17% зазначили, що це питання внесене до річного плану роботи закладу, 8% відповіли, що їх заклади освіти мають внутрішні стратегічні документи, і лише 1% опитаних зазначили, що в їх закладі освіти впроваджується окремий курс чи факультатив з питань гендерної рівності.

Опитування відбулося у березні-квітні 2024 року методом онлайн-опитування. Завданням дослідження будо визначення найпоширеніших гендерних стереотипів у педагогічних працівників та працівниць, також їх вплив на підходи та впровадження гендерної культури в освітній процес.

Всього було опитано 14 230 респондентів та респонденток, серед них 11,6% - чоловіки.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-