Як споживачеві захистити свої права на якісні житлово-комунальні послуги під час війни

Як споживачеві захистити свої права на якісні житлово-комунальні послуги під час війни

Укрінформ
1 грудня, 11:00 - пресконференція на тему: "Як споживачеві захистити свої права на якісні житлово-комунальні послуги під час війни". 

Організатор: Спілка споживачів комунальних послуг України.

Спікери: Олег Попенко – голова Спілки споживачів комунальних послуг, модератор;  Олексій Кучеренко – народний депутат України, перший заступник голови Комітету енергетики та ЖКП у Верховній Раді України, голова правління Спілки власників житла України.

Організатори зазначають, що через введений мораторій на проведення заходів державного нагляду (контролю) під час дії воєнного стану, споживачі фактично позбавлені інструментів захисту своїх прав. Під час заходу вони нададуть поради споживачам та запропонують шляхи розв'язання цієї проблеми.

Формат заходу – офлайн (Зала 2).

Журналісти зможуть поставити запитання офлайн (Зала 2).

Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.

Акредитація представників ЗМІ: anna@ukrinform.com.

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformTV.

Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Під час демонстрації ролика в ході прямого ефіру необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Читайте Пресцентр Укрінформу в Telegram: https://t.me/presscenter_ukrinform?fbclid=IwAR0st84A_-gZzdo-Yej3lg_laJJuJ1ImX1BcnOYGJ4BVfV0io9vdlyfFP3w.

Підсумкові матеріали:

Споживачі ЖКП найчастіше скаржаться на відсутність перерахунків за ненадані послуги - експерт

На відсутність перерахунків за ненадання чи надання не в повному обсязі житлово-комунальних послуг скаржаться 43% споживачів.

Про це повідомив голова Спілки споживачів комунальних послуг Олег Попенко в Укрінформі під час пресконференції «Як споживачеві захистити свої права на якісні житлово-комунальні послуги під час війни».

Згідно із оприлюдненою інформацією, за 9 місяців 2023 року Спілка споживачів зафіксувала 2 123 скарги в сфері житлово-комунальних послуг. Переважна більшість українців, а саме 43%, скаржаться на непроведення перерахунків за ненадання або надання не в повному обсязі зазначених послуг.

Ще 26% звернень стосуються неналежного розподілу та обліку комунальних послуг між споживачами; 22% - недотримання вимог щодо формування державних регульованих цін (тарифів) на житлово-комунальні послуги.

За словами Попенка, сьогодні орган, який міг би проводити перевірки за зверненнями споживачів – Держпродспоживслужба – позбавлений такої можливості відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану».

З початку 2023 року, за повідомленням самої Держпродспоживслужби, 38% скарг, які вона отримала, стосуються саме якості житлово-комунальних послуг, зауважив очільник Спілки.

"Відтак споживач позбавлений можливості захистити свої права у найпростіший, найдоступніший для нього спосіб», - сказав він.

На переконання Попенка, сьогодні потрібно посилити спроможність органу контролю виконувати свої повноваження.

«По-перше, повинні бути розроблені спеціальні форми звернення по кожній з комунальних послуг, щоб людина могла зайти на сайт Держпродспоживслужби, скачати форму, заповнити і відправити її. І ця заява могла бути прийнята і розглянута. На сьогодні не існує прописаної процедури, яка б давала споживачу чітке розуміння щодо можливості захисту своїх прав», - зауважив голова об’єднання.

Крім того, питання належного використання функціоналу, яким наділена Держпродспоживслужба, запропоновано обговорити на рівні парламентського комітету з питань енергетики та ЖКП за участю представників регулятора, контролюючих органів, надавачів послуг ЖКГ, органів місцевого самоврядування. І «або наповнювати його ( функціонал - ред.) змістом, або забирати від неї».

Крім того, в Спілці споживачів пропонують розглянути можливість скасувати мораторій на перевірку компаній-монополістів у сфері ЖКП – керуючих компаній, теплоенерго та водоканалів.

Як повідомлялося, згідно із постановою Кабінету Міністрів від 13 березня 2022 року №303 на час воєнного стану в Україні припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду. На тепер Держпродспоживслужбі та її територіальним органам заборонено проводити планові та позапланові перевірки у сфері додержання законодавства про захист прав споживачів.

Проте громадяни не позбавлені права звернутися до Держпродспоживслужби та її територіальних органів зі зверненням про порушення їхніх прав споживача.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-