Інформконцерн – національний контент у кожну домівку і кожному українцю

Інформконцерн – національний контент у кожну домівку і кожному українцю

Укрінформ
14 січня, 12:00  - пресконференція на тему: «Інформконцерн – національний контент у кожну домівку і кожному українцю» 

Організатор: народний депутат України Олег Дунда.

Учасники: Олег Дунда - народний депутат України, модератор; Ахтем Сеітаблаєв - директор ДП «Кримський дім», актор та режисер, заслужений артист Автономної Республіки Крим; Герман Макаренко - диригент Національної опери України, народний артист України, Посол української культури, артист ЮНЕСКО в ім’я миру; Олександр Цугорка - ректор Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури, кандидат мистецтвознавства, професор, заслужений діяч мистецтв України; Осман Пашаєв - український та кримськотатарський тележурналіст, голова профспілки «Медіафронт».

Коротко. Презентація законодавчої ініціативи – законопроєкту “Про Державний інформаційний концерн телебачення і радіомовлення України” (№ 6430).

Інформаційний простір в сучасному світі - одна з найважливіших складових національної безпеки будь-якої країни світу і є також фундаментом існування незалежних держав. Споживаючи інформацію, суспільство формує світосприйняття і ставлення до власної держави, культури, історії. Інформаційний простір формує і виховує цілі покоління, впливаючи на дітей та молодь через безліч освітніх інформаційних майданчиків. Якщо держава не створює свій власний національний контент і не заповнює інформаційний простір своїм національним продуктом, суспільство споживає, в кращому разі, нейтральний контент інших держав, в гіршому – ворожу пропаганду. Саме ігнорування інформаційного поля та відсутність якісного державного замовлення вартували українській державі втрати Криму та частин Донецької і Луганської областей. Тому зволікати і далі в цьому питанні неприпустимо.

На думку організаторів заходу, реалізація законопроєкту повністю змінить та захистить українське інформаційне поле від маніпуляцій і пропаганди з боку РФ та будь-якого ворожого контенту. Надасть можливість створювати якісний національний продукт, популяризувати національну культуру, впроваджувати нові тренди та моду на українське. Державне замовлення надасть підтримку молодим талановитим митцям в реалізації їхніх ідей, спрямовуючи їх творчий потенціал на користь Україні. Державний національний контент формуватиме національну ідентичність та нестиме українське в кожну домівку, бо розвиток національного продукту – це запорука процвітання нації.

Акредитація представників ЗМІ: anna@ukrinform.com

У зв’язку з карантинними обмеженнями кількість місць обмежена.

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

При вході в Укрінформ обов’язкове вимірювання температури тіла безконтактним термометром і прохід через дезинфікуючу рамку. Відповідно до Постанови МОЗ №-18 від 19 жовтня 2021 року присутність на заході лише за наявності в усіх його учасників Covid-cертифікату або негативного ПЛР-тесту (строк дії 72 години) та обов`язкової наявності засобів індивідуального захисту (захисних масок, респіраторів) за дотримання соціальної дистанції 1,5 м.

Підсумкові матеріали:

Державний інформаційний концерн захистить інфопростір від зовнішніх впливів — автор законопроєкту

У Києві презентували проєкт закону “Про Державний інформаційний концерн телебачення і радіомовлення України”.

Законопроєкт представив в Укрінформі автор законодавчої ініцівативи - народний депутат України Олег Дунда (фракція "Слуга народу").

На думку Дунди, саме ігнорування інформаційного поля та відсутність якісного державного замовлення вартували українській державі втрати Криму та частин Донецької і Луганської областей. Тому зволікати і далі в цьому питанні неприпустимо.

“Треба розуміти, що повномасштабна військова агресія — це останній крок до завоювання держави. Цьому передує інформаційна атака, вплив на культурне середовище країни та інформаційне поле. Аби колись держава повернулась обличчям до мистецтва, культури та інформаційного поля, швидше за все подій 2014 року у нас не відбулося б”, - переконаний Дунда.

За його словами, якщо держава не створює свій власний національний контент і не заповнює інформаційний простір своїм національним продуктом, суспільство споживає в кращому разі нейтральний контент інших держав, в гіршому – ворожу пропаганду.

“Тому треба повертати держзамовлення на вироби культури, мистецтва в інформаційному полі. Воно має бути на одному рівні з держзамовленням на оборону. Сьогодні великі телеканали не виробляють свій контент, а закуповують за кордоном. Тобто, ми передаємо свій культурний простір закордонним державам, і наше світосприйняття формують деінде, а не в Україні. Такого не повинно бути”, - наголосив Дунда.

На думку диригента Національної опери України, народного артиста Германа Макаренка, держзамовлення в рамках Державного інформаційного концерну телебачення і радіомовлення надасть імпульс розвитку культури, яка є основою національної ідентичності.

“В скрутні, критичні моменти історії держави мистецтво постає наріжним каменем самоідентифікації. А якщо говорити про сучасний глобалізований світ, який потерпає від гострих викликів, зокрема, пандемії, то роль культури і мистецтва значно зросла. Культура почала посідати рівноправне місце разом з економікою, бізнесом, політикою в житті суспільства”, - наголосив Макаренко.

На думку організаторів заходу, реалізація законопроєкту зміцнить і захистить українське інформаційне поле від маніпуляцій і пропаганди з боку РФ та будь-якого ворожого контенту. А також надасть можливість створювати якісний національний продукт, популяризувати національну культуру, впроваджувати нові тренди та моду на українське. Державне замовлення надасть підтримку молодим талановитим митцям в реалізації їхніх ідей, спрямовуючи їхній творчий потенціал на користь Україні.

Як повідомляв Укрінформ, народний депутат із парламентської фракції "Слуга народу" Олег Дунда 15 грудня зареєстрував у Верховній Раді законопроєкт №6430 “Про створення Державного інформаційного концерну телебачення і радіомовлення України”, який має стати замовником національного інформаційного продукту. Документ, зокрема, передбачає розміщення на українських телерадіокомпаніях не менше 25% національного контенту, створеного відповідно до технічного завдання Науково-експертної ради Державного інформаційного концерну.

Законопроєкт про Державний інформаційний концерн не передбачає жодної цензури - автор документа (ексклюзив)

Законопроєкт №6430 “Про створення Державного інформаційного концерну телебачення і радіомовлення України” передбачає, що телерадіокомпанії матимуть право добровільно вибирати контент для виробництва, запропонований науково-експертною радою концерну.

Про це автор документа, народний депутат Олег Дунда (фракція партії "Слуга народу") заявив у коментарі Укрінформу.

“Ми знаємо, що таке шведський стіл: є велике меню, і людина вибирає на власний розсуд, що вона хоче з’їсти. Така концепція закладена в інформаційний концерн. Він має запропонувати велику кількість контенту, а телерадіокомпанії мають право вибирати, що їм до вподоби з цього великого переліку. Нічого не нав’язується. Хтось візьме якийсь мультфільм, хтось візьме ток-шоу, хтось візьме науково-популярні фільми... Буде розроблено план, і компанії зможуть обирати самостійно", - сказав Дунда.

Він зауважив, що діяльність концерну поширюватиметься лише на виробництво культурно-розважального контенту. Нині ж телерадіокомпанії через брак коштів змушені відмовлятися від його створення, закуповуючи натомість в інших країн. “Ледь не щодня з’являються якісь інформаційно-політичні телеканали. Натомість жодних нових телеканалів, які просувають мистецтво, культуру або розваги, не з‘являється, бо цей контент дорогий. На нього коштів у приватного бізнесу практично немає, а інформаційно-політичні ток-шоу дешеві у виробництві”, - пояснив депутат.

За словами Дунди, запропонований ним законопроєкт №6430 спрямований виключно на державну фінансову підтримку телерадіокомпаній і не передбачає жодної цензури.

“75% контенту залишиться приватним, не змінюється, і держава не зможе на нього впливати. Це має працювати в тому правовому полі, яке існує на сьогодні. Порівняймо: що таке 25% проти 75%? 25% – це в рази менше. Там немає цензури. Нічого не буде заборонятися транслювати”, - запевнив він.

Автор законодавчої ініціативи зазначив, що над створенням контентного плану, який пропонуватиметься компаніям, працюватимуть фахівці у сфері культури, а не державні посадовці.

Дунда також заявив, що напрацював законопроєкт на запит діячів мистецтва.

Він висловив готовність до дискусій щодо проєкту як із колегами-депутатами, так і з громадськими організаціями.

Як повідомляв Укрінформ, народний депутат Олег Дунда 15 грудня 2021 року зареєстрував у Верховній Раді законопроєкт №6430 “Про створення Державного інформаційного концерну телебачення і радіомовлення України”, який має стати замовником національного інформаційного продукту.

Громадські організації у сфері медіа та захисту свободи слова виступили проти цього законопроєкту і закликали Дунду відкликати його. Вони вважають, що обов’язкове розміщення не менш ніж 25% національного контенту, створеного відповідно до технічного завдання науково-експертної ради Державного інформаційного концерну, є порушенням редакційної свободи та вільної конкуренції.

Водночас голова Комітету Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики Микита Потураєв розцінює шанси ухвалення законопроєкту в чинній редакції як невисокі.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-