Цифрова інклюзія: роль технологій у соціальній інтеграції людей з розладами спектру аутизму і порушеннями мовлення

Цифрова інклюзія: роль технологій у соціальній інтеграції людей з розладами спектру аутизму і порушеннями мовлення

Укрінформ
26 листопада, 11:00 -  пресконференція на  тему: «Цифрова інклюзія: роль технологій у соціальній інтеграції людей з розладами спектру аутизму і порушеннями мовлення» 

Співорганізатори: ХУАВЕЙ УКРАЇНА; Соціальне підприємство «ДивоГра».

Інформаційні партнери: Національна спілка журналістів України (НСЖУ), Київський метрополітен, Укрінформ. 

Учасники: Артур Селецький – заступник міністра освіти і науки України; Сергій Ніжинський - заступник міністра соціальної політики з питань європейської інтеграції  у 2019 – 2020 рр., радник віцепрем’єрки з питань міжурядової комісії Україна-Китай; Юрій Мацик - директор директорату розвитку цифрової інфраструктури Міністерства цифрової трансформації України; Аліна Севастюк - менеджер зі зв’язків із громадськістю ХУАВЕЙ Україна, модератор заходу; Ганна Усатенко - керівниця соціального підприємства «ДивоГра»; Наталія Василенко - директор Мостищенської спеціальної школи-інтернату (Макарівський район Київської області); Наталія Макогон - заступниця начальника Київського метрополітену; Наталя Мартіашвілі - організаторка проєкту Kids Autism Games благодійної організації «Спорт заради миру»; Лідія Піддубна - заступник директора навчально-наукового інституту енергетичної, інформаційної та транспортної інфраструктури Харківського національного університету міського господарства імені О. М. Бекетова;  Наталія Семінська - проректор з навчально-виховної роботи КПІ ім.Ігоря Сікорського; Володимир Стесенко - професор Національного університету «Львівська політехніка»; Оксана Кривоногова - «Українська асоціація альтернативної і додаткової комунікації»; Віктор Сальков - в. о. генерального директора директорату дошкільної, позашкільної та інклюзивної освіти, Міністерство освіти та науки України. 

Теми до обговорення:

1. Інклюзія та рівні можливості для всіх. Роль технологій у розвитку альтернативної і додатковoї комунікації у світі та Україні.

2.    Застосування сучасних технологій для соціальної інтеграції людей з розладами спектру аутизму і порушеннями мовлення. Приклади з практики проєкту соціального підприємства «ДивоГра» спільно з Мостищенською школою-інтернатом за ініціативи та підтримки ХУАВЕЙ УКРАЇНА.

3.     Формування  інклюзивного міського простору та комплексний розвиток дітей із розладами спектру аутизму.

4.    Роль цифрових технологій у проєктах соціального партнерства бізнесу, експертної спільноти, державних інституцій, громадських організацій для підтримки ментального здоров’я протягом життя.

Коротко.

Мета пресконференції:

-    підвищити у суспільстві обізнаність про альтернативну і додаткову комунікацію;

-  провести загальнонаціональне обговорення про нові можливості цифрової інклюзії, пошук рішень для людей із аутистичними розладами з використанням інформаційно-комунікаційних технологій;

- налагодити соціальне партнерство усіх зацікавлених сторін для розвитку екосистеми альтернативної і додаткової комунікації  за участі соціально відповідального бізнесу, представників медіа, державних установ, громадських організацій, експертної спільноти у сфері освіти, здоров’я, цифрових технологій, мистецтва, культури, спорту і широкої громадськості.

Повна інформація про пресконференцію за посиланням: https://www.huawei.com/ua/news/ua/2020/20201112

Довідково. Huawei є провідним світовим постачальником інфраструктури інформаційних і комунікаційних технологій (ІКТ), а також інтелектуальних пристроїв. Створюючи інтегровані рішення в чотирьох основних областях (телекомунікаційні мережі, ІТ, «розумні» пристрої і хмарні сервіси), ми прагнемо відкрити цифровий світ, в якому все є інтелектуальним і взаємопов'язаним, для кожної людини, оселі та організації.

В Україні компанія Huawei здійснює свою діяльність з 2000 року. Стратегія соціальної відповідальності ХУАВЕЙ УКРАЇНА охоплює чотири напрями: освіта, охорона здоров’я, захист довкілля, розвиток.

Контактні особи: Аліна Севастюк, менеджер зі зв’язків із громадськістю ХУАВЕЙ УКРАЇНА, sevastiuk.alina@huawei.com, +380 95 462-82-82; Олександра Терещук, спеціаліст зі зв’язків із громадськістю ХУАВЕЙ УКРАЇНА, tereshchuk.oleksandra@huawei.com, +380 96 340-66-22.

Якщо ви бажаєте отримати додаткову інформацію або контакти експертів для коментарів за темами пресконференції, а саме мобільна інклюзія на  транспорті, приклади з практики цифрової інклюзії, поєднання мистецтва та технологій , будь ласка, зверніться  до Олександри Терещук, спеціаліста зі зв’язків з громадськістю ХУАВЕЙ УКРАЇНА (tereshchuk.oleksandra@huawei.com, +380 96 340-66-22).         

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу 26 листопада об 11:00: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV 

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

При вході в Укрінформ обов'язкове вимірювання температури тіла безконтактним термометром і прохід через дезинфікуючу рамку. Вхід в зал тільки у масках та рукавичках. Дотримання дистанції 1,5 м.

Підсумкові матеріали:

Міносвіти підтримує публічний діалог про цифрову інклюзію

Міністерство освіти і науки розробило проєкт порядку забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з ООП у закладах та установах освіти.

Про це повідомив заступник міністра освіти та науки Артур Селецький під час пресконференції «Цифрова інклюзія: роль технологій у соціальній інтеграції людей з розладами спектра аутизму і порушеннями мовлення» в Укрінформі.

Головною темою заходу стала презентація ініціативи щодо об’єднання зусиль на національному рівні широкого кола учасників.

«Завдяки сучасним технологіям сьогодні існує багато способів, як можна допомогти здобувачам освіти з особливими освітніми потребами (ООП) адаптуватися до викликів та проблем, пов’язаних з їхнім станом: спілкуватися, навчатися, розвивати таланти та повноцінно жити. МОН вже розроблено проєкт порядку забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з ООП у закладах та установах освіти, а також проєкт наказу, яким передбачено включення до типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з ООП (зокрема осіб з розладами аутичного спектра), призначених для забезпечення альтернативної та додаткової комунікації», – зазначив Селецький.

На пресконференції йшлося також про роль цифрових технологій у проєктах соціального партнерства бізнесу, експертної спільноти, державних інституцій, громадських організацій для підтримки ментального здоров’я протягом всього життя.

 «Підтримка не тільки дітей, але й дорослих із порушенням спектра аутизму, є дуже важливою. Діти з такими розладами мають доступ до освіти до 18 років, а що ж далі? Питання соціального підприємництва є досить актуальним у цьому напрямі, бо найкращий спосіб захисту таких людей та забезпечення їхньої інтеграції в суспільство – через залучення на виробництво», – наголосив Сергій Ніжинський, радник віцепрем’єра з питань міжурядової комісії Україна-Китай.

Крім того, учасники заходу обговорили такі питання як створення єдиного шаблону електронних вебресурсів для людей з ООП та його подальше впровадження; роль університетів у становленні інклюзивного навчання у вищій освіті, зокрема залучення студентів до соціального супроводу та формування недискримінаційного суспільства; дистанційні послуги у сфері освіти та основні інструменти інклюзивного навчання.

Як повідомлялося, в МОН триває громадське обговорення проєкту нової редакції положення про спеціальну школу.

Карантин актуалізував питання цифрового інклюзивного простору - організатор Kids Autism Games

Нові реалії - пандемія і карантин - актуалізували питання створення нових інструментів комунікації, у тому числі й цифрового інклюзивного простору.

Про це заявила організатор проєкту Kids Autism Games благодійної організації «Спорт заради миру» Наталя Мартіашвілі на прес-конференції в Укрінформі на тему: «Цифрова інклюзія: роль технологій у соціальній інтеграції людей з розладами спектру аутизму і порушеннями мовлення».

«Протягом останніх чотирьох років методично й регулярно засобами спорту, мистецтва та культури ми формували міський інклюзивний простір, де впливали на розвиток дитини у суспільстві й суспільства навколо дитини. Щоб вона почувалася більш вільною, долала свої страхи, а суспільство долало свої стереотипи. Також дуже важливим нашим напрямком була просвітницька діяльність в суспільстві», - зазначила Мартіашвілі.

Зокрема вона згадала проєкт «Притулятися», більше 25 забігів, у яких брали участь діти з особливими потребами тощо.

Разом з тим, вона зауважила, що цей рік, з огляду на пандемію й карантинні обмеження, вніс дуже великі корективи у діяльність з соціальної інтеграції дітей з розладами спектру аутизму. Серед іншого постало питання про нові інструменти комунікації та створення цифрового інклюзивного простору.

«Я дуже вдячна компанії Хуавей, яка створила таку комунікаційну платформу, де ми можемо знайти нові інструменти для цифрової інклюзії. Де дитина, за допомогою нових цифрових інструментів буде себе почувати більш впевненою, а суспільство стане більш обізнаним, дотичним та толерантним”, - наголосила Мартіашвілі.

Менеджер зі зв’язків із громадськістю компанії Хуавей Україна Аліна Севастюк акцентувала, що цифрова епоха відкриває необмежені можливості, коли використання технологій перетворює кожну людину на активного учасника екосистеми для нових партнерських проектів та обміну досвідом.

«Можливості в цифрову епоху безмежні. У цифрову епоху публічний діалог, колективне створення та спільне використання нових рішень – це внесок у культуру і щоденну практику інклюзії для всіх, щоб кожна людина могла спілкуватися на рівних. Здобути професію, розвивати таланти, бути впевненою у майбутньому та активною протягом життя», - наголосила Севастюк.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-