Сучасний стан і перспективи підприємств авіаційної промисловості України

Сучасний стан і перспективи підприємств авіаційної промисловості України

Укрінформ
27 листопада, 14:00 - “круглий стіл” щодо вирішення нагальних проблем й подальшого розвитку авіабудівної галузі України.

Організатор: Український інститут майбутнього.

Учасники: Анна Коваленко - заступник керівника Офісу Президента; Руслан Корж - заступник генерального директора з питань авіабудування та ракетобудування ДК «Укроборонпром»; Олександр Донець - президент ДП «Антонов»; Дмитро Дем’яненко - начальник відділу корпоративних прав, інвестицій та нормотворчої діяльності ДП «Антонов»; Володимир Семенов - директор з корпоративних прав та інвестиційних проєктів АТ «Мотор Січ»; Ігор Кравченко - директор ДП «Івченко-Прогрес»; Сергій Задорожний - генеральний директор Харківського державного авіаційного виробничого підприємства; Георгій Кривов - голова правління, генеральний директор ПАТ «Український науково-дослідний інститут авіаційної технології», доктор технічних наук, професор; Віктор Попов - президент Асоціації підприємств авіаційної промисловості «Укравіапром»; Ярема Жугаєвич - голова Профспілки авіабудівників України; Володимир Горбулін - академік, доктор технічних наук Національної академії наук України; Віктор Плахута - експерт з питань реформування та розвитку ОПК та системи оборонних закупівель Українського інституту майбутнього, модератор.

Коротко. За результатами дискусії будуть сформовані рекомендації для органів влади щодо розвитку та управління авіаційною промисловістю.

Як зазначають організатори, в усіх авіаційних державах світу, до яких належить й Україна, авіаційна промисловість через високу додану вартість здійснює вагомий внесок у зростання ВВП цих країн. Сьогодні авіабудівна галузь, створюючи й виробляючи сучасні літаки, двигуни, обладнання, здатна формувати в світі імідж України, як розвинутої індустріальної держави.

Довідково. Український інститут майбутнього – це незалежний аналітичний центр, що прогнозує зміни й моделює можливі сценарії розвитку подій в Україні; надає компетентну оцінку подіям, формулює конкретні рекомендації до дій; пропонує ефективні рішення.

Місія Українського інституту майбутнього – проєктування успішного майбутнього України через експертні дослідження й дискусії, що стимулюватимуть ухвалення якісних політичних рішень як в українській, так і міжнародній політиці.

Підсумкові матеріали:

Керівники авіапідприємств просять скликати РНБО для вирішення проблем авіабудування

Керівники провідних авіаційних підприємств та корпорацій планують направити звернення Президенту Володимиру Зеленському із проханням скликати засідання РНБО щодо проблем авіабудівельників, створити спеціальне агентство з питань аерокосмічної галузі, збільшити держфінансування та держзамовлення на підприємствах авіаційної галузі.

Про це йшлося під час круглого столу в Укрінформі на тему: "Сучасний стан і перспективи підприємств авіаційної промисловості України".

Як наголосили учасники заходу, авіабудування є найбільшою галуззю за чисельністю працівників серед галузей оборонно-промислового комплексу та машинобудування. В ній задіяно понад 60 тисяч працівників на підприємствах різних форм власності і підпорядкування - Мінекономіки, Укроборонпрому, ФДМУ, приватних. Зазначалося, що авіабудівна галузь України на сьогодні нараховує близько 40 підприємств, які протягом 2011-2019 років реалізували продукції на загальну суму понад 12 млрд доларів, сплативши до держбюджету 3 млрд доларів відрахувань.

За словами заступника гендиректора з питань авіабудування та ракетобудування ДК "Укроборонпром" Руслана Коржа, авіабудівна галузь спроможна генерувати серйозні доходи і серйозну додаткову вартість для економіки країни, вона є потенціалом для експорту і зростання іміджу України.

“Проблеми є. Це, насамперед, відсутність серійного виробництва літаків протягом 4-5 років, низка факторів це спричинила, але зараз робимо всі кроки, щоб це відродити”, - запевнив Корж. Він повідомив, що нині за участю представників 18 підприємств авіаційної галузі, підпорядкованих Укроборонпрому, приватних підприємств на чолі з “МоторСіч”, середніх і малих авіаційних підприємств триває робота над розробкою комплексної програми заходів для розвитку галузі.

Оновлення, на думку Коржа, потребують Державна цільова програма розвитку озброєння та військової техніки, програма розвитку ОПК, національна транспортна стратегія та інші документи. Комплексну програму заходів, за словами Коржа, буде передано на затвердження в Офіс Президента.

Однією з ключових проблем, за словами учасників круглого столу, є відсутність регулятора в галузі авіабудування. Президент Асоціації підприємств авіаційної промисловості "Укравіапром" Віктор Попов наголосив: “Провідна галузь, яка є локомотивом економіки, знаходиться в стагнуючому стані... Попередні 5 років показали, що якщо немає в державі регулятора, якщо немає стратегії і програми розвитку, рядка в бюджеті - нічого не буде. Ми неодноразово піднімали питання: нам потрібен регулятор”.

Водночас директор ДП “Антонов” Олександр Донець поскаржився на відсутність фінансування з боку держави та відсутність державного замовлення. “Десять років “Антонов” не отримував, крім наданих законодавством пільг, ні копійки з боку держави. Якби таке ж ставлення протягом десяти років було до компаній Airbus, Boeing з боку держави, хоч вони і не є державними, я не думаю, що вони були б у хорошому фінансовому становищі. Адже підтримка держави - це не тільки фінанси, живі гроші, державна підтримка - це правильні організаційні структури, які правильно і професійно управляють цим напрямком”, - вважає керівник найвідомішого авіапідприємства.

Відповідаючи на запитання Укрінформу, учасники круглого столу зазначили, що найближчим часом підготують текст резолюції, яка разом з іншими зверненнями буде направлена в Кабінет міністрів та Офіс Президента.

Своєю чергою заступник керівника Офісу Президента Анна Коваленко запевнила, що всі звернення будуть опрацьовані, а відповідні доручення підписані главою держави. “Президент дуже глибоко розуміє проблематику, ми зараз відпрацьовуємо йому рішення, працюємо з іншими органами влади для того, щоб зрозуміти, чим можемо допомогти, які адміністративні кроки здійснити. Робота в цьому напрямку йде, і ми тримаємо руку на пульсі”, - пообіцяла Коваленко.

ДП “Антонов” ремонтуватиме літаки для Перу — Укроборонпром

ДК "Укроборонпром" та МВС Перу підписали додаткову угоду щодо співпраці у сфері ремонту й модернізації техніки, яку реалізовуватимуть на ДП “Антонов”.

Про це заявив під час круглого столу в Укрінформі "Сучасний стан і перспективи підприємств авіаційної промисловості України" заступник гендиректора з питань авіабудування та ракетобудування ДК "Укроборонпром" Руслан Корж.

“Хочу сьогодні повідомити про позитивну новину: нами підписано додаткову угоду в експортному контракті з Нацполіцією Перу на кілька десятків мільйонів доларів — це ремонт і модернізація техніки, і зараз з ДП “Антонов” ми знаходимось у процесі підписання вже остаточних документів на отримання авансового платежу. Перуанська поліція вже виставила акредитив на повну суму контракту, і цей контракт дав нам нагоду відкрити програму АН-178 офіційно до виконання”, - повідомив Корж.

Відео заходу:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-