Основні медійні тренди передвиборчої кампанії-2019 в березні

Основні медійні тренди передвиборчої кампанії-2019 в березні

Укрінформ
27 березня 13:00 - Основні медійні тренди передвиборчої кампанії-2019 в березні

Організатори:  ГО «Детектор медіа»; ГО «Інститут масової інформації».

Учасники: Наталія Лигачова - голова ГО «Детектор медіа»; Оксана Романюк - виконавча директорка ГО «Інститут масової інформації»; Галина Петренко - директорка ГО «Детектор медіа»; Олена Чуранова - аналітик ГО «Інститут масової інформації»; Ярослав Зубченко - експерт ГО «Детектор медіа»; Наталя Стеблина - аналітикиня Інституту демократії ім. Пилипа Орлика.

Питання до обговорення:

Висвітлення виборів, кампаній основних кандидатів в новинах 8-ми загальнонаціональних  телеканалів, головних ток-шоу.

Вперше - про висвітлення головних подій в ефірі інформаційних каналів.

Моніторинг висвітлення української тематики в ефірі трьох головних ток-шоу на російському телебаченні.

Моніторинг комунікації головних претендентів на посаду президента з Донбасом.

Висвітлення діяльності  основних кандидатів в президенти у 14-ти провідних онлайн-виданнях: чи вдалося дотриматися балансу?

Основні замовники джинси в інтернеті, за підсумками президентської кампанії.

Російські інтернет-наративи щодо українських кандидатів в президенти.

Висвітлення виборчих перегонів в регіональних медіа.

Підсумкові матеріали:

Порошенко лідирує у новинах на ТБ — моніторинг

З-поміж кандидатів на пост Президента лідером за згадками у новинах на ТБ є чинний глава держави Петро Порошенко.

Про це повідомила голова ГО “Детектор медіа” Наталія Лигачова, презентуючи в Укрінформі результати моніторингу телеконтенту за три тижні березня.

“За кількістю згадок у новинах абсолютний лідер з-поміж кандидатів Петро Порошенко. Загалом про нього було 295 згадок, з них 166 позитивних. Найбільше позитивних згадок про чинного президента - 61 - було на каналі “Україна”. Вдвічі менше - 29 і 28 - на каналах “Інтер” та ICTV, 23 - на СТБ. “5 канал” позитивно згадав свого власника Петра Порошенка 15 разів. Матеріалів, у яких Порошенка згадали негативно, за цей період зафіксовано 15, із них 14 - на “1+1” і один - на ICTV”, - сказала Лигачова.

Вона зазначила, що на другому місці за згадуваністю в новинах виявилася Юлія Тимошенко.

“Юлію Тимошенко згадували в аналізованих випусках новин 182 рази, з них 109 разів позитивно й лише один раз негативно (на “5 каналі”). Чемпіоном з кількості позитиву про Тимошенко також є канал “Україна” (35 згадок). Трохи відстає ICTV — 30, на “Інтері” та СТБ менше позитивних згадок - 21 і 20. Тим часом на “1+1” за півтора місяця було лише 3 позитивні згадки про Тимошенко, а на “5 каналі”, “UA: Першому” та “112” - жодної”, - розповіла Лигачова.

Вона додала, що Тимошенко фігурувала переважно в усіх піар-дайджестах - блоках прихованої політичної реклами та піару в новинах. Поза тим “Україна” та ICTV позитивно згадували Тимошенко зрідка - 5 і 4 рази відповідно. Натомість на “Інтері” кількість нейтральних і позитивних згадок про неї однакова.

“Щодо Володимира Зеленського, то про нього взагалі 49 згадок у новинах, 28 - позитивні. Очікувана більшість із них - 21 - на телеканалі “1+1”. По 3 позитивні матеріали про кандидата показали новини СТБ та ICTV, один - “Україна”. Водночас проти Зеленського вийшов один негативний матеріал на “Інтері”, де кандидата-шоумена критикував Віктор Медведчук. Більшість телеканалів уникала взагалі не тільки згадок про Зеленського, а й оприлюднення результатів соціологічних опитувань, де він посідає перше місце в рейтингу підтримки кандидатів. Винятком є “Інтер», де було 12 згадок про Зеленського - переважно матеріали про соцопитування. СТБ, “5 канал”, “112”, “UA: Перший” за півтора місяця не згадали про Зеленського в головних випусках новин жодного разу”, - зазначила Лигачова.

Водночас вона уточнила, що основна кількість згадувань про кандидатів, в тому числі Порошенка і Тимошенко, була в паркетних матеріалах або так званих піар-дайджестах.

Три чверті кандидатів у Президенти взагалі не згадувалися на великих телеканалах - моніторинг

Змістовних дискусій між кандидатами в Президенти України на телебаченні майже не було, при цьому три чверті кандидатів взагалі не згадувалися на великих телеканалах.

На цьому наголосила голова ГО "Детектор медіа" Наталія Лигачова, презентуючи в Укрінформі результати моніторингу телеконтенту за три тижні березня.

"Загалом телебачення забезпечує зовнішній плюралізм. Були різні канали, які підтримували різних кандидатів. Рідко, але були канали, досить рівновіддалені від кандидатів. Якщо глядач хотів дивитися кілька телеканалів, то міг отримати інформацію про різні аспекти виборчої кампанії. З іншого боку, навіть цей зовнішній плюралізм став майданчиком перш за все піару, і змістовних дискусій майже не було, незважаючи на безпрецедентну кількість політичних ток-шоу", - зазначила Лигачова.

Водночас вона зауважила, що ще однією головною тенденцією березня на ТБ було розслідування щодо можливої корупції в Укроборонпромі та скасування Конституційним судом статті Кримінального кодексу щодо незаконного збагачення, що дуже суттєво вплинуло не тільки на хід виборчої кампанії, а й на її висвітлення у медіа. Це стало топ-темою березня як на телеканалах, які підтримують Петра Порошенка (Прямий, 5 канал), так і тих, які підтримують його опонентів, хоч канали робили різні акценти. І ця тема суттєво поламала політтехнологічні схеми, які були у заготовках різних штабів.

"Щодо моніторингових даних, то з січня головне протистояння на телебаченні відбувалось між Порошенком і Тимошенко. Їх найчастіше згадували у новинах, причому попри те, що Порошенка показують як Президента, за кількістю піару Тимошенко не набагато відстала від конкурента. І найбільше піару і Порошенка, і Тимошенко було на каналі "Україна", - сказала Лигачова.

За її словами, загалом канали регулярно просували і піарили сімох кандидатів.

"Тобто крім Порошенка і Тимошенко, яких показували на всіх каналах, крім UA:Першого, і Зеленського, якого, крім "1+1", іноді можна було побачити в новинах СТБ, ІСТV і віднедавна "України", це був ще Юрій Бойко - на "Інтері" і зрідка на "112 Україна", Олександр Вілкул - "Україна", СТБ, ІСТV, Олег Ляшко - "Україна" та "Інтер", Анатолій Гриценко - ІСТV та СТБ", - уточнила Лигачова.

Вона додала, що зрідка показували Сергія Капліна ("Інтер"), Валентина Наливайченка ("Інтер", "Україна"). У ток-шоу також з’являлися Олександр Шевченко, Ігор Смешко ("1+1"), Руслан Кошулинський (ICTV, Прямий), Ілля Кива ("112 Україна" та NewsOne). А три чверті кандидатів взагалі не згадувалися на великих телеканалах.

Відео заходу:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-