Кому із кандидатів підігрують українські ЗМІ: результати медіамоніторингу

Кому із кандидатів підігрують українські ЗМІ: результати медіамоніторингу

Укрінформ
28 березня 11:00 - Результати другої частини незалежного моніторингу. Висвітлення в медіа президентських перегонів в Україні

Організатори: ВГО «Комісія з журналістської етики», «Платформа прав людини», «Український інститут медіа та комунікації» та «StopFake» за підтримки проектів Ради Європи.

Учасники: Світлана Остапа - членкиня ГО «Комісія журналістської етики», заступник  головного редактора «Детектор медіа»; Діана Дуцик - медіа-експертка, виконавча директорка ГО «Український інститут медіа та комунікації»; Олександр Бурмагін - медіа-юрист, виконавчий директор ГО «Платформа прав людини»; Ольга Юркова - медіа-експертка, співзасновниця «StopFake»; Расто Кужель - міжнародний експерт Ради Європи (Словацька Республіка); Єлизавета Кузьменко - координаторка медіамоніторингу.

Коротко. Під час прес-конференції будуть оприлюднені результати моніторингу з 4 лютого по 17 березня, які включатимуть наступні дані:

- як висвітлювалася президентська кампанія в новинах 10-ти загальнонаціональних каналів та 8-ми онлайн-видань;

- що відбувалося у основних ток-шоу загальнонаціональних телеканалів;

- чи присутні ознаки російського інформаційного впливу в українському інформаційному полі;

- чи дотримувались українські медіа гендерного паритету;

- як висвітлювалась виборча кампанія в соціальній мережі Facebook.

Довідково. Моніторинг здійснюється із січня 2019 року за спеціально розробленою методологією. Команда незалежних спеціалістів з моніторингу проводить кількісний і якісний аналіз медіависвітлення президентських перегонів.

Перший звіт українською та англійською мовами, а також методологію моніторингу можна переглянути на сайті Комісії з журналістської етики http://www.cje.org.ua/

Підсумкові матеріали:

Комісія журналістської етики попередила вісім ЗМІ через порушення стандартів подачі інформації

Українцям непросто зорієнтуватися у виборчій кампанії, оскільки більшість загальнонаціональних телеканалів залежні від своїх власників, що просувають потрібних їм кандидатів.

На цьому наголосила Світлана Остапа - членкиня ГО "Комісія журналістської етики", заступник головного редактора "Детектор медіа" - під час презентації в Укрінформі результатів незалежного медіамоніторингу, проведеного з 4 лютого по 17 березня за підтримки проектів Ради Європи.

За її словами, сформувати об’єктивне бачення виборчої кампанії, можна лише якщо “отримувати інформацію з кількох різних медіа, оскільки, незважаючи на різноманітне медіасередовище, більшість ЗМІ слідують певним політичним лініям і залишаються під суттєвим впливом своїх власників”. Остапа підкреслила, що Україні найбільші телеканали, медіагрупи поділені між кількома олігархами, і кожен з них просуває свого кандидата чи кількох і свою політичну силу. Це означає не тільки нерівний доступ до інформації, а й необ’єктивне висвітлення всієї президентської кампанії.

Остапа також зауважила, що виявлені під час першого моніторингу (січень — початок лютого 2019 року) негативні тенденції тільки посилилися. Команда нарахувала 46 випадків можливого порушення Кодексу етики українського журналіста. Зокрема йдеться про порушення стандартів щодо: балансу думок, правил цитування соцопитувань, журналістської етики, відділення фактів від коментарів, відсутністю відокремлення і маркування реклами від новинного контенту.

За словами Остапи, Комісія журналістської етики “винесла 8 рішень щодо таких ЗМІ, як сайт “Сегодня”, сайт “Страна.ua”, сайт “Гордон”, телеканал “1+1”, телеканал “Прямий”, “телеканал “Україна”. Серед рішень було 7 дружніх попереджень та 1 публічний осуд медіа, зокрема телеканалу “Прямий”. І це пов’язано з поданням матеріалу про соціологічні дослідження”.

Вона також повідомила, що в разі, якщо відбудеться другий тур виборів Президента України, команда з моніторингу продовжить моніторинг ЗМІ, аби визначити, чи збережуться негативні тенденції під час другого туру виборів, та презентує результати напередодні голосування у квітні.

Моніторинг здійснюється із січня 2019 року за спеціально розробленою методологією. Команда незалежних спеціалістів з моніторингу проводить кількісний і якісний аналіз медіависвітлення пУкраїнцям непросто зорієнтуватися у виборчій кампанії, оскільки більшість загальнонаціональних телеканалів залежні від своїх власників, що просувають потрібних їм кандидатів.

Відео заходу:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-