Саморегуляція та журналістські стандарти під час виборчих кампаній

Саморегуляція та журналістські стандарти під час виборчих кампаній

Укрінформ
17 вересня  11:00  - Саморегуляція та журналістські стандарти під час виборчих кампаній

Організатори: ГО «Інститут масової інформації» (ІМІ);  ГО «Детектор медіа».

Учасники: Наталія Лигачова - голова ГО «Детектор медіа»;  Оксана Романюк - виконавча директорка Інституту  Масової Інформації (ІМІ);  Роман Головенко -  керівник правових проектів Інституту  Масової Інформації (ІМІ);  Ігор Розкладай - юрист Інституту Медіа Права в Центрі демократії та верховенства права; Світлана Остапа -  заступниця шеф-редактора ГО «Детектор медіа»; Євген Радченко - директор з розвитку ГО «Інтерньюз – Україна»; Андрій Куликов -  голова правління ГО «Громадське радіо»; Тетяна Лебедєва - голова Наглядової Ради НСТУ; Олексій Погорєлов - президент, Українська Асоціація Медіа Бізнесу (УАМБ); Валерій Калниш - головний редактор «Радіо НВ»; Дмитро Хоркін - генеральний продюсер Українського радіо; Юрій Табаченко - виконавчий продюсер Першого каналу УР (УР-1); Петро Шуклінов -  керівник суспільно-політичної редакції «Ліга.нет»; Катерина Сергацкова - співзасновниця та головна редакторка проекту «Заборона»; Любомир Ференс - ведучий «Громадського радіо»; Роман Недзельський -  шеф-редактор департаменту інформаційного мовлення та аналітики телеканалу «ZIK»;  Денис Бігус -  редактор проекту "Бігус.інфо";  Зоя Красовська - авторка моніторингів ГО «Детектор медіа» (Львів);  Олександр Мартиненко - генеральний директор ІА «Інтерфакс-Україна»;  Олексій Мацука -  голова ГО «Громадське телебачення Донбасу»; Максим Каминін - спеціальний кореспондент «Громадського ТБ»;  Наталка Курдюкова - головна редакторка «Накипело» (Харків);  Сергій Гузь -  член Комісії з журналістської етики;  Дмитро Золотухін - заступник міністра інформаційної політики України;  Олександр Крумін - журналіст ІВ "Трибуна" (Полтава); Наталя Болховська - керівник «Вінницький прес-клуб»; Віктор Трегубов -  головний редактор «Пётр и Мазепа»;  Ольга Герасим’юк - заступниця голови Національної ради з питань телебачення та радіомовлення; Григорій Шверк -  член Комітету свободи слова.

Коротко. Під час експертного обговорення будуть презентовані рекомендації щодо саморегуляції та журналістських стандартів під час виборчих кампаній, підготовлені експертами ГО «Детектор медіа» та Інститутом  масової інформації.

Підсумкові матеріали:

Посібник “ЗМІ та вибори: саморегуляція, безпека, закони” презентували у Києві

Для представників засобів масової інформації представили рекомендації щодо саморегуляції та журналістських стандартів під час виборчих кампаній, підготовлені експертами громадської організації «Детектор медіа» та Інститутом масової інформації.

Презентація відбулася на засіданні круглого столу в Укрінформі, повідомляє кореспондент агентства.

“Ми представимо вам дуже якісну, на мій погляд, роботу колег Ігоря Куляса, Оксани Романюк, Романа Головенка, Ірини Земляної, яка б мала допомагати ЗМІ якісно пройти дві виборчі кампанії, які відбудуться в Україні наступного року”, - сказала голова ГО «Детектор медіа» Наталія Лигачова.

Автори цього посібника, спрямованого на журналістів із досвідом роботи та журналістів-початківців, дають відповіді на практичні та специфічні запитання, які ставить перед працівниками ЗМІ  передвиборча тематика, з точки зору дотримання стандартів професії. У посібнику містяться поради, на що варто звертати увагу для того, щоб матеріали про вибори залишалися справжньою журналістикою, а не свідомою чи несвідомою агітацією “за” чи “проти” когось із кандидатів, або маніпуляціями.

Виготовлення цього посібника стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID “У-Медіа”, що виконується міжнародною організацією Інтерньюз.

Зміст матеріалів є виключною відповідальністю ГО “Детектор медіа”, та ГО “Інститут масової інформації” та не обов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Інтерньюз.

Рівень джинси в інтернет-ЗМІ є найвищим за останні п'ять роки - ІМІ

В Україні рівень джинси в інтернет-ЗМІ є найвищим за останні п'ять років, і вдвічі перевищує показники, які фіксували медіа-експерти у цей же час 2017 року.

Про це повідомила виконавчий директор Інституту масової інформації (ІМІ) Оксана Романюк у понеділок на засіданні круглого столу в Укрінформі.

“Ми зараз фіксуємо найвищий рівень джинси в інтернет-ЗМІ за останні п’ять років. Ми роздали дослідження за останні два роки, але загалом досліджуємо це явище протягом п’яти років, тому можемо порівнювати. Так от зараз пік, і це ще не стартувала офіційна виборча кампанія. У мене враження таке, що “політичні пакети” взяли усі, 98%”, - сказала Романюк.

На її думку, причинами такої ситуації є складна економічна ситуація на медіа-ринку, зростання тиску власників на медіа, а це впливає на якість. “ЗМІ, які були лідерами у рейтингу, збільшили свою якість протягом останніх двох років. ЗМІ, які були у нижній частині рейтингу, знизили свою якість. Таким чином у нас йде ще більша поляризація по контенту медіа-ринку”, - додала Романюк.

За її словами, ІМІ провів моніторинг з 1 січня 2017 року по вересень 2018 року у 10 загальноукраїнських інтернет-виданнях та 5 друкованих виданнях. Зокрема, до початку третього кварталу 2018 року в середньому експерти фіксували 69 матеріалів з ознаками замовності в досліджуваних ЗМІ, натомість у третьому кварталі 2018-го ця цифра сягнула 159 матеріалів.

Романюк зазначила, що не було зафіксовано джинси в центральних стрічках новин на сайтах “Українська правда”, Укрінформ та Ліга, однак на Укрінформі та Лізі траплялися матеріали із неналежним маркуванням.

Найбільше матеріалів із ознаками замовності експерти зафіксували у центральних стрічках новин сайтів УНІАН (в середньому 35,5 матеріалів на тиждень), “Обозреватель” (16).

Результати моніторингу також засвідчили, що ще одним із лідерів з розміщення джинси є сайт “112.ua”, де за період моніторингу в середньому фіксувалось 12,5 замовних матеріали. На цьому ресурсі найчастіше свою діяльність просувають Вадим Рабінович та його партія “За життя”, Віктор Медведчук, “Опозиційний блок”.

За підсумками майже двох років моніторингу основними замовниками джинси в інтернет- та друкованих ЗМІ виявилися: на першому місці – УПЦ МП (майже 19,7 матеріалів із ознаками замовлення щотижня), “Опоблок” та партія “Відродження” (7,7 матеріалів), Ляшко та Радикальна партія (5,5), Юлія Тимошенко та Вадим Рабинович (по 3,8 матеріалів), та Медведчук (3,1 матеріал щотижня).

Моніторинг проводили експерти Інституту масової інформації за підтримки програми “У-Медіа” “Інтерньюз Нетворк” у період з січня 2017 року по вересень 2018 року в десяти всеукраїнських інтернет-виданнях (УНІАН, “Обозреватель”, “Цензор.нет”, 112.ua, “Страна.ua”, ТСН.ua, “Корреспондент.net”, “Українська правда”, “Ліга.net”, Укрінформ).

Держава має бути осторонь у питаннях регуляції медіа - Золотухін

Держава має бути осторонь у питаннях регуляції медіа.

Таку думку висловив заступник міністра інформаційної політики Дмитро Золотухін у понеділок на засіданні круглого столу в Укрінформі.

“Я вважаю, що державний чинник має залишатися якомога далі від процесів, які відбуваються у сфері регуляції медіа, і не тільки напередодні виборів, а й в цілому”, - сказав Золотухін.

За його словами, регуляція ЗМІ, дотримання ними журналістських стандартів - це проблема, з якою зіштовхнулася не тільки Україна. “Це не наш маленький світ, це те, що відбувається в усьому світі. Ми ретельно вивчаємо досвід Франції, Німеччини, Великої Британії, США, ЄС і бачимо це”, - сказав представник Мінінформполітики.

Водночас Золотухін відзначив, що нині держава розглядає декілька механізмів стосовно ЗМІ та виборів. “Так, є зараз декілька механізмів, які опрацьовуються з державного боку. Це моніторинг, пояснення того, що відбувається. Я зі свого боку дуже намагаюся висвітлювати ті очевидні шкідливі речі, які поширюють, це і участь тролів, ботів у розгоні якоїсь інформації”, - додав заступник міністра.

Але, на його думку, журналістська спільнота також має тримати “планку” стандартів, консолідовано реагувати на ті чи інші виклики.

Відео з круглого столу:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-