Квоти європейського продукту в ефірі загальнонаціональних телеканалів

Квоти європейського продукту в ефірі загальнонаціональних телеканалів

1820
Ukrinform
19 червня 12:30 - Квоти європейського продукту в ефірі загальнонаціональних телеканалів

Організатор: Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення.

Учасники:  Юрій Артеменко - голова Національної ради;  Сергій Костинський - член Національної ради.

Коротко. На прес-конференції будуть презентовані дані другої хвилі моніторингу ефірів загальнонаціональних телеканалів щодо дотримання квот європейського продукту, а також динаміка змін телевізійного аудіовізуального продукту, що відбулася у 2017 - 2018 роках.

Підсумкові матеріали:

В Україні домінує тренд зменшення частки радянських фільмів - Артеменко

В Україні домінує тренд зменшення частки радянських фільмів та зростання контенту з країн Європейського Союзу.

Про це повідомив голова Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення Юрій Артеменко на прес-конференції в Укрінформі.

«Зараз домінує тренд зменшення частки радянських фільмів. Вони є, транслюються, але телеканали транслюють переважно радянські фільми саме українських кіностудій - імені Довженка, Одеської, Ялтинської», - сказав Артеменко.

За його словами, телесеріали також змінили географію виробників. Якщо до 2017 року переважали серіали виробництва США і Росії, то зараз це США і країни ЄС. Значно зросла частка контенту Туреччини та Польщі.

Якщо Inter Media Group, що порушувала закони щодо квот на передачі європейського виробництва, оскаржить це у суді, на ринку відбудуться суттєві зміни — Костинський

Якщо група телеканалів Inter Media Group, які за результатами першої хвилі моніторингу Нацради на предмет дотримання квот європейського продукту отримали санкцію «попередження» щодо квот, оскаржать це у суді, на ринку відбудуться суттєві зміни.

На цьому наголосив член Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення Сергій Костинський під час прес-конференції в Укрінформі.

“Група телеканалів Inter Media Group подала до суду та оскаржує рішення Національної ради в судах. У першій інстанції ми виграли три з чотирьох судів , але у другій інстанції ми почали програвати суди”, - сказав Костинський.

За його словами, підстава для оскарження – чи відносяться фільми як аудіовізуальний продукт до телевізійних передач. “Якщо ми програємо суд у другій інстанції, то відбудуться значні зміни на ринку. Річ у тому, що Національна рада моніторить телерадіопростір відповідно до того, як це написано в законі. Ми вважаємо, що фільми є передачами. Ми виходимо зі ст. 1 Закону “Про телебачення і радіомовлення», де чітко написано, що програма - це поєднана єдиною творчою концепцією сукупність передач, яка має постійну назву та транслюється телеорганізацією. Тобто, жодного питання про те, що є окремі фільми, немає”, - сказав член Нацради.

Отже, наголосив Костинський, у разі якщо група компаній у суді доведе, що фільм – це не передача, то спонсорування фільмів буде суперечити нормам Закону України «Про рекламу», оскільки законом передбачене спонсорування виключно програм та передач.

Окремо він зазначив, що якщо група компаній у суді доведе, що фільм – це не передача, то телеканали, які здійснюють мовлення за форматом – фільмопоказ, взагалі не підпадатимуть під дію закону. Однак, відповідно до вимог ч. 4 ст. 28 Закону України вимога стосовно дотримання квоти щодо частки передач європейського виробництва стосується усіх телерадіоорганізацій, та не містить жодних виключень.

Як повідомляв Укрінформ, 31 серпня 2017 року Нацрада оголосила попередження чотирьом телеканалам групи Inter Media Group - «Інтер», НТН, «Піксель» та «Ентер-фільм» – за недотримання квоти європейського та українського продукту. Inter Media Group назвала це рішення Нацради необгрунтованим та заявила про готовність доводити це в суді. 2 листопада телеканали групи змінили програмну концепцію у своїх ліцензіях із поясненням, що зміни пов'язані саме з  вимогами законодавства. Водночас Inter Media Group таки звернулася до суду.

Телеканали перевиконують квоту щодо частки передач європейського виробництва - Нацрада

Усі загальнонаціональні телеканали перевиконують квоту щодо частки передач європейського виробництва - 93% замість 70%, які вимагає Закон «Про телебачення і радіомовлення».

Про це повідомив голова Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення Юрій Артеменко на прес-конференції в Укрінформі, посилаючись на  результати моніторингу ефірів 26 телеканалів, проведених у березні 2018 року.

“Усі загальнонаціональні телеканали суттєво перевиконують квоту щодо частки передач європейського, в тому числі українського виробництва. Маємо 93% замість 70%, як того вимагає Закон”, - сказав Артеменко.

За результатами моніторингу, додав він, частка передач українського виробництва складає 79% - показник зріс на 4% відносно 2017 року. Частка передач виробництва країн ЕС, США і Канади – 14%, зростання на 2 процентних пункти. Переважно це художні, документальні та анімаційні фільми.

“В цілому, увесь європейський, в тому числі український аудіовізуальний продукт на телебаченні зараз дорівнює 93%. У порівнянні з 2017 роком він зріс на 6 процентних пунктів. Частка передач інших країн, зокрема виробництва РФ, становить 7%, відповідно за рік вона зменшилась на 6 процентних пунктів”, - сказав голова Нацради.

Він назвав десять телеканалів, в мовленні яких український продукт складає найбільшу частку: Еспресо, UA:Культура, М1, Прямий (по 100%), СТБ (99%), 5 канал (98%), ZIK (97%), 1+1 (93%), Zoom (86%), Україна (85%).

Десять телеканалів, в ефірі яких максимальна частка європейського продукту:  Новий (50%), ТЕТ (38%), Мега (36%), НЛО TV (33%), 2+2, UA Перший і Еnter-фільм (по 26%), Піксель (24%), ICTV (20%), НТН (16%), К1 (15%).

Артеменко пояснив, Нацрада здійснює моніторинг стосовно дотримання квот щодо передач виробництва ЕС, США та Канади відповідно до ч. 4 ст. 28 Закону України «Про телебачення і радіомовлення.

Як зазначив член Національної ради Сергій Костинський, це вже друга хвиля моніторингу, перша відбулась в березні 2017 року. Періодичність проведення моніторингів раз на рік.

“Обсяг моніторингу кожного телеканалу – тижневий, у проміжках часу між 07.00 та 23.00”, - додав він. 

Відео з прес-конференції:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-