Наглядова рада суспільного мовлення обиратиме Голову правління НСТУ

Наглядова рада суспільного мовлення обиратиме Голову правління НСТУ

2998
Ukrinform
10 квітня о 10:00 відбулося засідання Наглядової ради ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України» із обрання Голови правління суспільного мовлення.

Організатори: Проект Ради Європи "Зміцнення свободи медіа та створення системи Суспільного мовлення в Україні"; Наглядова Рада ПАТ "НСТУ".

Учасники: Тетяна Лебедєва - голова Наглядової Ради ПАТ НСТУ; Світлана Остапа - заступник голови Наглядової Ради ПАТ НСТУ; Вадим Міський - секретар Наглядової Ради ПАТ НСТУ; Лаврентій Малазонія - член Наглядової Ради ПАТ НСТУ; Сергій Таран - член Наглядової Ради ПАТ НСТУ; Віктор Таран - член Наглядової Ради ПАТ НСТУ; Володимир Яворівський - член Наглядової Ради ПАТ НСТУ; Дарія Карякіна -  член Наглядової Ради ПАТ НСТУ; Олексій Панич - член Наглядової Ради ПАТ НСТУ; Тарас Аврахов - член Наглядової Ради ПАТ НСТУ; Ігор Хохич - член Наглядової Ради ПАТ НСТУ; Володимир Бринзак - член Наглядової Ради ПАТ НСТУ; Євген Глібовицький - член Наглядової Ради ПАТ НСТУ; Тарас Шевченко - член Наглядової Ради ПАТ НСТУ;  Віталій Портников - член Наглядової Ради ПАТ НСТУ; Наталія Скрипка - член Наглядової Ради ПАТ НСТУ; В’ячеслав Козак - член Наглядової Ради ПАТ НСТУ.

Коротко. Протягом засідання будуть заслухані короткі презентації стратегій претендентів на посаду Голови правління ПАТ НСТУ, а також претенденти надаватимуть відповіді на запитання членів Наглядової ради.

До участі в конкурсі на посаду Голови правління ПАТ НСТУ допущено 8 осіб: Зурабі Аласанія; Роман Вибрановський; Юрій Дараган; Олександр Зорка; Олександр Зирін; Олександр Коваленко; Олег Наливайко; Марек Сіерант.

Із біографічними довідками та стратегіями розвитку НСТУ, підготовленими претендентами, можна ознайомитися за посиланням: http://1tv.com.ua/rada/news/88168

Підсумкові матеріали:

Аласанія презентував свою стратегію суспільного мовлення

Претендент на посаду голови правління ПАТ "Національна суспільна телерадіокомпанія України" Зураб Аласанія пропонує майже вдвічі зменшити штат НСТУ.

Це передбачено стратегією, яку він представив на засіданні наглядової ради ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України», де обирають голову правління суспільного мовлення, повідомляє кореспондент Укрінформу. 

«Запланована загальна чисельність співробітників по всіх підрозділах НСТУ 4225 людей, 4300, але така кількість є найменшою кількістю працівників, яка потребує підтримки цілодобового радіо- та телевізійного мовлення на 616 тисяч годин на рік з існуючим обладнанням та технікою. Модернізація техніки та технології дозволить зменшити кількість працівників до чисельності 3810. Менше просто неможливо», -  заявив Аласанія.

Він додав, що нині штат усіх філій та підрозділів НСТУ становить 7225 людей з поточним коливанням кількості в 10-15 осіб щомісяця.

Презентуючи свою стратегію, Аласанія заявив, що завданням управлінської команди НСТУ є зміна контенту і реформування структури організації в цілому і структури управління зокрема. 

«Виходячи з цього структуру управління та реформування НСТУ пропонується збудувати у вертикальному та горизонтальному вимірах, починаючи з правління», - сказав кандидат.

Він вважає за доцільне розподілили функції НСТУ не по платформах мовлення, а за напрямками та зонами відповідальності. 

Пропонується також на період реформування створити жорстку адміністративну вертикаль, «що дозволяє розірвати багаторічні зв'язки місцевих управлінь з локальними адміністраціями міст і областей, а також руйнує ієрархію адміністративних впливів на контент, яка за багато років складалася всередині обласних мовників», зазначив кандидат. 

У контексті кадрової політики Аласанія пропонує запровадити атестацію працівників, «першочергова мета якої не є звільнення працівників, а просування тих із них, хто згоден і хоче покращувати свої навички, на кращі позиції, ніж вони займали до того».

До того ж, він планує запуск першого етапу кількісного скорочення не тільки людей, а й філій і об'єднання їх у великих регіональних мовників. 

«В кінцевому результаті передбачається зосередити виробництво і мовлення СМ у 8-9 філіях обласних центрів з повноцінним бюро СМ у кожній області. А згодом - і корпунктами в районах», - сказав Аласанія. 

Він також пропонує приділити увагу регіональному мовленню. «Стратегічний підхід до регіонального виробництва у виробленні чесних і якісних 4-3 годин власного виробництва, серед яких точно місцеві новини, ранкова програма, програма для загальнонаціонального ефіру. Решту ефіру канал заповнюватиме стрічками, серіалами, спортивними змаганнями, які купуватимуться централізовано», - зазначив кандидат, презентуючи свою стратегію.

Як відомо, до участі у конкурсі на посаду голови правління ПАТ НСТУ допущено 8 осіб.

Аласанія сподівається, що через 4 роки українці платитимуть абонплату за НСТУ  

У разі обрання головою правління ПАТ "НСТУ" Зурабу Аласанії вдасться вже за 4 роки переконати українців у тому, що  Суспільний мовник вартий того, аби за нього платили. 

Про це кандидат на посаду керівника Суспільного мовлення сказав після презентації в Укрінформі своєї стратегії розвитку ПАТ "НСТУ", в якій заявив про прагнення в перспективі досягти повної фінансової незалежності від державного бюджету. 

"Ми можемо, по-перше, заробляти. У нас дуже багато майна, яке ми можемо надавати в оренду навіть. Але найголовніше - абонплата, яка зараз неможлива до втілення, тому що українці не будуть платити за інформацію... Але якщо ми  доведемо все ж таки, що ми того варті -  4 роки у нас на це є, потім ми хоча б запропонуємо людям це зробити", - сказав Аласанія, відповідаючи на запитання членів Наглядової Ради ПАТ "НСТУ". 

Він додав, що хотів би, щоб люди "взяли цю справу як свою і віддавали хоча б копійку, але знали, що саме вони забезпечують Суспільного мовника в нашій країні, і це саме їх канал".

За взірець він навів Німеччину, що два роки тому перейшла від плати з домогосподарств на плату за мобільні пристрої, де можна дивитися телебачення, і кожен громадянин сплачує 29 євро на місяць.

Щодо нинішнього фінансування ПАТ "НСТУ" з держбюджету він заявив, що "не певний, що навіть цього року держава надасть всі гроші, які має надати". 

"Я вже консультувався з юристами, чи можна подавати до суду на Кабінет міністрів України. Всі не радять з політичної точки зору. Але справа в тому, що треба хоча б прецедент зробити", - вважає Аласанія.

Вибрановський запевнив, що у разі обрання його керівником НСТУ відбудеться масштабне скорочення працівників 

Претендент на посаду голови правління ПАТ "Національна суспільна телерадіокомпанія України" Роман Вибрановський у разі його обрання на цю посаду готовий швидко провести скорочення неефективних працівників.

Про це він сказав, презентуючи концепцію  розвитку суспільного мовника на засіданні наглядової ради НСТУ в Укрінформі.

«Так, я готовий (провести скорочення - ред.). Тому що інакше всім треба бути готовим до того, що воно (суспільне ТБ - ред.) загине саме по собі. А ми не можемо собі це дозволити. Мусимо це зробити зараз, тому що кожен рік відтермінування знищує ту молодь, яка працює в системі НСТУ. Вони перетворюються на таких самих, люди мого покоління вже стають пенсіонерами, а пенсіонери, які вміють та хочуть працювати, не мають такої можливості», - сказав Вибрановський.

Він наголосив, що людям мають платити  заробітну плату за реальну  роботу. "Але величезна кількість людей у системі державних підприємств  досі вірять, що їм платять саме за те, що вони є", - додав кандидат на посаду.

Водночас Вибрановський зазначив, що неможливо закрити один і поруч відкрити інший канал в один день. Тому на це він хоче взяти чотири роки.

До кінця 2017 року відбудеться лише перебудова внутрішньої структури — оновлення, найбільше скорочення працівників, якого не вдасться уникнути, побудова новин та програм нової якості, узгодження пріоритетів продакшн-компаній та партнерів НСТУ. Перші результати можна буде побачити восени, пообіцяв кандидат.

У 2018 році, за його словами, відбудеться запуск нової сітки з мінімальними ресурсами, початок підготовки до повноцінного інформаційного мовлення на всіх каналах, включно з регіональними сегментами. На цей час веб-портал і ток-радіо працювати повноцінно, вважає кандидат.

На 2019 рік Вибрановський планує запуск NewHouse. Повноцінно канал буде готовий до нового бачення до 2020 року.

Увесь цей час операційний менеджмент буде сконцентровано на мінімізації неефективних видатків та скеруванні звільненого ресурсу на розвиток.

Високих рейтингів Суспільного мовника у найближчі роки очікувати не варто - Аласанія

Зураб Аласанія застерігає, що Суспільне мовлення не набере рейтингів у найближчі два-три роки, а щодо змін в ефірі, то вони можливі не раніше весни наступного року.

 Про це кандидат на посаду голови правління ПАТ "НСТУ" заявив після презентації в Укрінформі своєї стратегії розвитку, відповідаючи на запитання членів наглядової ради Суспільного мовника. 

"На жаль чи на щастя, і далі буде так, що канал не вискочить у першу "п'ятірку" за найближчі два-три роки. Країна не звикла до того, що показують на цьому каналі. На каналі багато чого змінилося. Люди ще мають звикнути до того, що він має такі цінності. Не найрейтинговіші програми там будуть і не найрейтинговіші теми там порушуватимуться", - зазначив Аласанія. 

Водночас він застеріг, що не дозволить "торгувати рейтингами і штурхати Суспільне саме за рейтинги". 

Відповідаючи на запитання, коли ж глядачі побачать зміни в ефірі Суспільного мовника, Аласанія відповів: "В найкращому випадку - навесні наступного року ви побачите нові програми. Не буває так швидко". 

Він також розповів, як бачить напрямок роботи з дитячою та молодіжною аудиторією.  

"Як на мене, діти не дивляться телебачення, з дітьми треба працювати там, де вони є - це в інтернеті, в мережах і в мобільних. Я наполягаю на тому, щоб ми розвивали окремо тему інтернет-ігор спеціально для дітей", - сказав кандидат. 

Водночас він додав, що запропонована ним команда правління наполягає на дитячих новинах. 

"Це не означає, що ці новини ведуть діти. Але в них мова абсолютно інша - проста, зрозуміла мова. І ці новини, як не дивно, в Німеччині дивляться доволі багато дорослих. І ми спробуємо такий формат уперше зробити", - сказав Аласанія.

За його словами, не можна нехтувати і мультиками та просвітницькими програмами. 

"В мене є плани працювати з науковцями, з музеями в Харкові і в Києві, які працюють з дитячою аудиторією, дуже просто пояснюючи хімію і фізику, і роблять це класніше, ніж телевізійники. В планах - запровадити щонайменше 2 програми з такими музеями", - зазначив він. 

Щодо аудиторії з вадами слуху, то, за словами Аласанії, йому "не подобається, як у нашій країні все це побудовано".

"Ми просто кожен день маємо, навіть не помічаючи, робити титри. Це як "добрий день" має бути. І ми робили насправді таке. Зараз дуже хочу, щоб пройшов закон, за яким 100 відсотків має бути титровано", - сказав Аласанія. 

Щодо мови жестів, то, за його словами, всі новини точно будуть із сурдоперекладом. "До решти програм треба думати, як підійти, бо в нас насправді немає стільки фахівців", - сказав він. 

Загалом, як зазначалося, кандидат відповів на 27 запитань членів наглядової ради ПАТ "НСТУ". 

Кандидат у керівники НСТУ Дараган пропонує запровадити інститут позаштатних авторів та ведучих

Кандидат на посаду голови правління суспільного мовлення Юрій Дараган у разі обрання планує створити інститут позаштатних авторів і ведучих.

Про це він заявив на засіданні Наглядової ради ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України», повідомляє кореспондент Укрінформу.

«Для відмінності від конкурентів пропоную запровадити ноу-хау - своєрідний інститут позаштатних авторів та ведучих. Іншими словами, ми надаємо можливість право нашим глядачам і слухачам стати активними повноцінними учасниками суспільного діалогу та навіть відчути себе в ролі журналістів», - зазначив Дараган.

Презентуючи свою стратегію розвитку суспільного мовлення в Україні, Дараган наголосив, що хоче запропонувати контент, який відрізнятиметься від центральних каналів.

«Згідно з власною концепцією пропоную основний акцент для нашої аудиторії зробити на інформаційному та суспільно-політичному мовленні в прямому ефірі та онлайн, інтерактивному спілкуванні, сучасних технологіях», - заявив кандидат. 

Він також нагадав, що кілька років тому йому вдалося створити кілька медіа-центрів, зокрема на базі Академії банківської справи, що в місті Суми, на базі якої був створений телеканал, що й досі працює.

«Я і сьогодні можу за кілька місяців у будь-якому вищому навчальному закладі створити команду, редакцію з амбітної цікавої молоді, яка має своє бачення, потенціал», - заявив Дараган.

Він пропонує, окрім так званих центральних і регіональних ньюзрумів, які збирають інформацію, «зробити один головний творчий аналітичний у центр, де щоденно збирається інформація від регіонів, аналізується, перевіряється і може бути як інформаційний привід для сюжету, передачі».

Основне, на що звернув увагу Дараган, - що НСТУ «має гарантувати своїм працівникам, особливо - які знаходяться в зоні ризику, окреме фінансове забезпечення, моральну підтримку та правовий захист». 

«Я знаю це не зі слів, тому що на перших кроках своєї діяльності, особливо в регіонах, та і тут, в центрі, ми будемо мати справу з людьми, яким ми не сподобалися, які будуть пробувати нас дискредитувати», -  зазначив Дараган.

Кандидат у керівники НСТУ Зирін пропонує надходження від Євробачення спрямувати на переоснащення Суспільного 

Один з претендентів на посаду голови правління ПАТ "НСТУ" Олександр Зирін пропонує всі надходження від "Євробачення-2017" спрямувати на технічне переоснащення суспільного мовника.

Про це він сказав, презентуючи на засіданні наглядової ради ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України» в Укрінформі свою стратегію розвитку НСТУ.  

"Хочу, щоб ви (наглядова рада ПАТ "НСТУ" - ред.) звернулися терміново до уряду для того, щоб всі надходження від Євробачення були терміново переведені в спецфонд і спрямовані на переоснащення телекомпанії. Наша держава 20 млн євро поклала на забезпечення цього конкурсу. Ці гроші мають повернутися на рахунки уряду, і телекомпанія отримає близько 3 млн швейцарських франків назад. За попередніми підрахунками, 200 млн грн, зароблених на Євробаченні, декілька мільйонів євро, які дадуть донори, і декілька мільйонів євро, які дасть Європейська спілка мовників, дадуть можливість терміново переоснастити телекомпанію", - сказав Зирін.

За його словами, не менше 20% на рік у бюджеті НСТУ мають закладатися на технічне переоснащення. 

"Якщо ми цього не зробимо, телекомпанія і радіокомпанія, а тим більше обласні мовники просто приречені на нецікаве існування", - застеріг кандидат.  

Зирін також запропонував терміново розбудовувати концертну діяльність у межах НСТУ.

"Якщо побудуємо так, як я планую, зал за 2-3 роки, то ми зможемо забезпечити не менш ніж 80 концертів українських виконавців на майданчиках і площах... Це дасть нам можливість отримати не менш ніж 50 млн додаткових коштів на рік тільки від концертної діяльності. Я думаю, що станом на кінець 2018 року будуть такі кошти", - запевнив він.    

Крім того, він зазначив, що має відбутися "термінове повернення повноцінного 24-годинного мовлення" НСТУ.

Кандидат у керівники НСТУ Зорка вважає, що журналісти мають працювати за контрактом

Теле- та  радіожурналісти мають працювати не в штаті, як досі, а за контрактом, у якому прописано строк дії та обов'язки журналіста.

Про це заявив кандидат на посаду голови правління НСТУ Олександр Зорка, презентуючи свою стратегію розвитку НСТУ на засіданні наглядової ради ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України», повідомляє кореспондент Укрінформу.

«Навряд чи ми можемо говорити про серйозне конкурентне середовище в телерадіопросторі України, якщо ми говоримо про зарплату. Але лише впровадження системи громадського мовника і дає нам сьогодні можливість розпочати цю роботу  - треба розірвати це коло безнадії і все-таки оптимізувати кадровий потенціал і протягом 3-4 років зробити професію теле- і радіожурналіста в системі суспільного мовлення привабливою, в тому числі і стосовно заробітної плати. Мова, з моєї точки зору, йде про повну відміну такого атавізму, що йде з радянських часів, як перебування в штаті - зміна статусу компанії дає таку можливість з дотриманням усіх юридичних і практичних кроків, щоб ми людей перевели на роботу за контрактами», -  заявив Зорка.

За його словами, найбільші витрати кожної телерадіокомпанії йдуть саме на виплату заробітної плати своїм працівникам. 

Зорка наголосив на перевагах роботи за контрактом: «Контракт абсолютно чітко виписує не тільки строки діяльності, але й межі повноважень і кількість завдань, які повинен виконати той чи інший співробітник».

Окрім того, кандидат сподівається завдяки спільній роботі разом із його командою  «уже щось показати у вересні». 

«А, скажімо,  докорінну зміну привабливості суспільного мовника загалом ми можемо робити вже реально через три-чотири роки», - підкреслив Зорка.

Кандидат на посаду голови правління НСТУ Наливайко планує створити Дім кіно та Дім музики

На базі Укртелефільму можуть створити Дім кіно, а на базі Будинку звукозапису Українського радіо - Дім музики, які в майбутньому можуть стати джерелом доходу НСТУ.

Про це заявив кандидат на посаду голови правління НСТУ Олег Наливайко, презентуючи в понеділок свою стратегію розвитку НСТУ на засіданні наглядової ради ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України» в Укрінформі.

«Хочу сказати, що ми вже наблизилися до того, щоб очистити Укртелефільм «від усіх історій минулого. Бачимо створення на базі Укртелефільму нових студій, які ми назвали Дім кіно. І такий наш майбутній український Голівуд», - заявив Наливайко.

Окрім того, він наголосив на існуванні проекту зі створення Дому музики на базі будинку звукозапису. 

«Наша ідея - створити саме на базі будинку звукозапису та академічних колективів і окремий підрозділ музики. До речі, така відома людина як Олександр Москалюк уже виявив інтерес до співпраці. Ми не тільки бачимо, як вийти на самоокупність у найближчі два роки, а і як саме цей проект може стати додатковим джерелом надходжень у майбутньому», -  зауважив кандидат.

Презентуючи своє бачення стратегії розвитку НСТУ, Наливайко наголосив, що його команда на перше місце ставить  завоювання довіри глядачів, заявляючи, що рейтинги її не цікавлять.

«Навпаки в умовах глобальної кризи довіри ми бачимо прямий взаємозв'язок. Тут є знову ж європейський приклад -  там, де є довіра, там є і рейтинг», -  пояснив Наливайко.

У діяльності НСТУ він бачить 4 ключові позиції: незалежність, неупередженість, відданість, забезпечення достовірності. 

«На наш погляд, точність інформації повинна мати пріоритет над швидкістю її подачі в ефірі. Тут у нас є певна різниця з комерційними структурами», -  зауважив кандидат. 

Щодо роботи НСТУ, він вважає за необхідне, аби були розроблені протоколи поведінки співробітників служб НСТУ. 

Серед пріоритетів діяльності НСТУ Наливайко відзначив увагу та повагу до потреб меншин, особливо - людей з особливими потребами.  

«У цьому ми бачимо ключову відмінність суспільного мовника від суспільного каналу - жодної дискримінації», - підкреслив Наливайко.

Також він наголосив на необхідності зосередитися на виробництві інформаційних і суспільно-політичних програм. 

«Ми ставимо амбіційне завдання: протягом 2-3 років повинні стати основним джерелом новин, які формуватимуть порядок денний українського суспільного життя, в першу чергу спираючись на можливості радіо та телебачення, унікальну можливість регіональних мовників, які працюватимуть у режимі «регіон-центр» та «регіон-регіон», - зазначив Наливайко.

Також він заявив про рішучість боротися за рекламу.

«Ми будемо боротися за рекламу, ми знаємо, як це зробити. Ставимо для себе завдання - 20% доходів від планового бюджету -  продаж реклами та спонсорство. До речі, в наших колег у Польщі подібні показники. Ми бачимо заходи, які для цього повинні бути зроблені», -  зазначив Наливайко.

Також він заявив про наміри збільшення частки продуктів власного виробництва в категорії мовлення для дітей  та юнацтва і використання нових медіа з поступовим переведенням дитячого мовлення в режим онлайн.

Наливайко заявив, що як керівник НСТУ він за жодних обставин на здаватиметься

Олег Наливайко запевняє, що в разі обрання його головою правління ПАТ "НСТУ" він цієї своєї посади не покине, тобто не вчинить так, як свого часу зробив ще один нинішній претендент на цю посаду - екс-гендиректор НТКУ Зураб Аласанія.  

Про це він сказав, презентувавши, як один з кандидатів, свою стратегію на очільника Суспільного мовника в понеділок на засіданні наглядової ради ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України» в Укрінформі.

"Під час виборчої кампанії мене весь час повертали у 1980-ті - 1990-ті роки. Я тоді мав приклад, коли служив у рятівній групі на флоті, і мій командир мене вчив, що рятівник повинен бути професіоналом не тільки, коли форс-мажор, а він має нудно готуватися, щоб того форс-мажору не було, і ніколи не здаватися. От тої ситуації, що була 1 листопада, коли все пропало -  і Євробачення, і суспільне, - не буде. Я ніколи здаватись не буду", - підкреслив Наливайко.  

У такий спосіб він нагадав, що саме 1 листопада 2016 року тодішній генеральний директор НТКУ Зураб Аласанія написав заяву на звільнення за власним бажанням. 

Відео з прес-конференції:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-