Прес-конференція Президента. Основні тези.

Прес-конференція Президента. Основні тези.

1247
Ukrinform
Президент України Петро Порошенко провів у неділю, 14 травня, велику прес-конференцію для представників українських та іноземних ЗМІ

Захід, який був офіційно приурочений до надання Україні безвізового режиму з Європейським Союзом, став такою собі річною проміжною великою зустріччю Глави держави з журналістами - остання подібна прес-конференція відбулася майже рік тому - 3 червня 2016 року.

Розпочав Президент свій виступ з вітань - українських жінок з нагоди Дня матері,та усіх українців  - з Днем Європи. Петро Порошенко наголосив, що цього року святкування Дня Європи носить унікальний характер, адже збіглося з рішенням про надання українцям права на подорожі до країн Шенгенської зони.

"Я впевнений, що йдеться про подію надзвичайно більш глибокого символічного значення. Це – гігантський крок до Європи, до утвердження свободи людини, утвердження незалежності нашої держави...Тепер хіба-що божевільні можуть вважати Україну частиною так званого "руського міра". Україна, як я вже казав, це частина об’єднаної Європи, від Лісабона до Харкова. Ми поділяємо спільні цінності. І при цьому зберігаємо, ми, українці, свою національну ідентичність", - наголосив Президент.

Він підкреслив, що на шляху до безвізу з ЄС Україна впровадила дуже потрібні країні реформи: "Ми впровадили серйозні реформи в сфері юстиції, захисту прав людини, боротьби з корупцією, міграційної політики. Провели місію оцінювання з боку Євросоюзу. Адаптували наше законодавство до європейських норм та стандартів. І користь від цих нововведень анітрохи не меша, ніж від самого безвізу".

Водночас, тема безвізового режиму між Україною та Євросоюзом стала лише однією з небагатьох тем, озвучених на прес-конференції.

"Я жодним чином не хотів би обмежувати вас. Прес-конференція - не тематична і я готовий відповідати, у тому числі, на ваші гострі та каверзні запитання", - попередив на початку зустрічі Петро Порошенко.

Укрінформ вирішив зібрати основі тези відповідей глави держави.

86 БЕЗВІЗОВИХ КРАЇН і ЩЕ НЕ ВСЕ

Зараз громадяни України мають можливість подорожувати до 52 країн без віз, у червні цього року додається до цього списку одразу 34 європейські держави. І це ще не все. Бо запровадження Євросоюзом безвізового режиму для українських громадян відкриває шлях до його лібералізації ще з трьома десятками країн так званого "білого шенгенського списку". До нього входять держави Європи, Центральної та Південної Америки, країн Перської Затоки, країн Азії. Відповідні переговори за моїм дорученням було розпочато ще в 2014 році і з низкою країн вони вже завершені. Ми чекаємо просто вступу в дію рішення про безвізовий режим і шляхом обміну нот ці домовленості будуть реалізовані. По решті країн – в дуже короткий термін ми сподіваємося закінчити двосторонні внутрішні процедури.

УКРАЇНЦІ КРИМУ ТА ДОНБАСУ СКОРИСТАЮТЬСЯ БЕЗВІЗОМ ПІСЛЯ ДЕОКУПАЦІЇ

Чи зможуть українці Донбасу і Криму скористатися перевагами безвізового режиму? Я щиро вірю, що зможуть. Зможуть, коли Крим і Донбас будуть повернуті до України і коли український суверенітет буде відновлений над українським Кримом і українським Донбасом. Зараз цими перевагами зможуть скористатися тимчасово переміщені особи - після проведення відповідної процедури. І ми маємо дуже відповідально ставитися до кожного біометричного паспорту, який видає українська влада.

В’ЯЗНІ КРЕМЛЯ І СПРАВЖНІЙ ГЕРОЙ РОМАН СУЩЕНКО

Вважаю, що це - справжній український герой. Я спілкувався з його родиною. Моя остання телефонна розмова з Путіним стосувалася тільки заручників, в тому числі ми обговорили моє прохання негайно звільнити Сущенка з російської в’язниці. Наслідком цих переговорів була організація зустрічі Романа з родиною. Хотів би  скористатися цією можливістю та подякувати Роману за листа, який він мені написав.

Вся українська влада буде робити все можливе, щоб якомога скоріше повернути додому не тільки Романа, а й усіх, хто незаконно утримується як в російських в’язницях, так і у тюрмах на окупованих територіях. Наша солідарність з нашими громадянами є дуже міцною.

Позиція російської сторони щодо цього питання свідчить про кардинальне небажання звільняти українських в'язнів, не зважаючи на зобов’язання по Мінським угодам. І це ще один аргумент для наших міжнародних партнерів щодо необхідності продовження санкцій проти РФ.

РОЗСЛІДУВАННЯ ВБИВСТВА ПАВЛА ШЕРЕМЕТА МОГЛО БУТИ КРАЩИМ

Для мене, як і для більшості з вас, була шоком та терористична атака, те цинічне вбивство, яке відбулося. Мої перші кроки після вбивства - ми маємо максимально залучити найкращих світових фахівців до розслідування цієї справи. Я звернувся до низки посольств і дякую тим, хто відгукнувся. Представники ФБР як експерти-вибухотехніки, так і експерти-криміналісти були залучені до розслідування.

На жаль, я чекав більш кращого результату. І не задоволений, що досі в нас немає вбивці, і він не притягнутий до відповідальності.

Хотів би подякувати журналістам, які провели своє розслідування. Відразу ж після цього розслідування я зателефонував Князеву (керівнику Нацполіції України – ред.) і попросив, щоб він зустрівся з журналістами, а усі матеріали, які є у розпорядженні журналістів і експертів були долучені до справи. Наскільки мені відомо, зустріч відбулася.

Ми маємо об'єднати свої зусилля, щоб це розслідування було максимально відкритим.

Я маю забезпечити прозорість слідства, і якщо хтось захоче його заволокитити, я цього не допущу. Якщо ви маєте будь-яку інформацію, що слідство ведеться не так і не туди, то запрошую до себе – скажіть, де ви бачите мою допомогу.

НОВИЙ ГОЛОВА НАЦБАНКУ МОЖЕ ПОЯВИТИСЯ ВЛІТКУ

Маю декілька кандидатів (на посаду голови Нацбанку – ред.). Але без того, щоб я їх не обговорив з представниками Верховної Ради - вважаю некоректним оприлюднювати їхні прізвища. Я виходжу з критеріїв професіоналізму та патріотизму. Впевнений, що в Україні достатньо таких кандидатів.

Я не виключаю, що це (голосування у Парламенті щодо призначення нового голови НБУ – ред.) може відбутися і до літніх парламентських канікул, щоб ми не чекали осені.

ЛУЦЕНКУ ПОРА ВІДЗВІТУВАТИ У РАДІ ЗА РІК РОБОТИ

Рік - це достатній термін, коли треба звітувати про результати. Мені здається, що він (головний прокурор Юрій Луценко – ред.) збирався, а якщо ні, то, думаю, що він нас почує, і я радив йому провести публічний звіт у парламенті. Думаю, що це буде корисно. Думаю, що є з чим звітувати.

Є достатньо гарна статистика щодо кількості справ, які спрямовані до суду – і по справам Майдану, і по справам проти корупціонерів, і головне - справі щодо Януковича.

ПРО "ПЛІВКИ ОНИЩЕНКА"

Не чув і не збираюся чути. Пан Онищенко є людиною, яка обгрунтовано підозрюється в скоєнні злочинів, докази за якими були передані до Верховної Ради під час голосування про зняття недоторканності. Верховна Рада проголосувала і цю недоторканність зняла. Якщо є будь-що повідомити панові Онищенко, він мав прийти до слідчих органів, прийти до суду, дати пояснення, і в суді захищати себе.

Якщо він має щось додатково передати до слідчих органів, як він казав, до НАБУ, прокуратури, американцям, чи будь-кому іншому, то це абсолютно правильний шлях. Разом з тим, щоб дати пояснення по своїм злочинам, передати також будь-що. Але якщо ці тези вибудовуються, використовуючи своїх друзів, щоб побудувати політичний захист, отримати політичний притулок, то я вважаю, що нічого спільного з розслідуванням, встановленням істини і притягненням до відповідальності, тут немає. Тим більше, що за інформацією українських спецслужб і слідчих у кримінальних справах, російські паспорти усім не дають.

Раджу порадити його (Онищенка – ред.) друзям приїхати в Україну, дати відповідні свідчення, докази і таким чином сприяти притягненню всіх до відповідальності - хто давав, кому давав, за що давав, що просили, які обласні ради, які народні депутати, які політичні сили, за що голосували.

ПРО ПОДВІЙНЕ ГРОМАДЯНСТВО, АРТЕМЕНКА І БОРОВИКА

Дійсно, я підписав укази, але це робилося не тільки мною, а й іншими президентами щодо припинення українського громадянства з різних обставин, у тому числі у зв’язку із невиходом із громадянства іншої країни.

По пану Артеменку ініціювала це питання Генеральна прокуратура, бо на допиті пан Артеменко засвідчив, що він має інше громадянство, яке він добровільно прийняв. Генеральна прокуратура зробила клопотання в Міграційну службу. Міграційна служба, перевіривши цю інформацію, внесла пропозицію в комісію з питань громадянства, де представлені всі відомства. І комісія одноголосно проголосувала внести Президенту на підпис проект указу Президента про припинення громадянства.

Відповідно Конституції України, статті 106, до повноважень Президента належить саме припинення громадянства. І не підписання цього указу є злочинна бездіяльність.

Як Президент, політик і громадянин, для мене є неприйнятним, що в українському парламенті були особи з подвійним, потрійним громадянством.

Я ніколи не мав і не збираюся мати жодних інших громадянств. Ні я, ні члени моєї родини. А якщо такі зміни відбудуться, я про це своєчасно поінформую.

Щодо пана Боровика, то він добровільно вийшов з українського громадянства. Мені здається, у 2011 році, коли набував громадянства Німеччини. Потім один з міністрів уряду вніс пропозицію за багатообіцяючі перспективи пана Боровика повернути йому українське громадянство. Оскільки процедура була витримана – указ був підписаний. Також був підпис, що пан Боровик бере на себе зобов’язання перед Українською державою протягом двох років скласти будь-яке інше громадянство. Він про це зобов’язання забув і його не склав.

ПРО МІНСЬКІ ДОМОВЛЕНОСТІ, ЯКІ НЕ ВИКОНУЄ ПУТІН

На сьогоднішній день ми використовуємо всі інструменти, які знаходяться у нашому розпорядженні. Але Мінські угоди є і увійшли в рішення Ради Безпеки ООН. Санкції проти Путіна застосовуються за невиконання та неімплементацію Мінських угод. І ми не можемо досягнути миру, чого я хочу більш за  все, тільки через те, що Путін Мінські угоди виконувати не хоче і не збирається.

Але Мінські угоди дозволяють всьому світові продемонструвати, хто винен у цьому. Мінські угоди дозволяють нам іти до суду, притягувати злочинців до відповідальності, у тому числі і міжнародної. Мінські угоди дозволяють нам, щоб Росія в межах міжнародного права заплатила ціну за те, що саме вона їх порушує.

І будь-яка альтернатива Мінським угодам, можемо змінювати формат, можемо залучати Британію, Польщу або Сполучені Штати Америки, - але це все ні до чого...

І знаєте, чим відрізняється на сьогоднішній день ситуація, яка склалася у нас зараз, від трагедії, яка відбувалася в Осетії, в Абхазії під час вторгнення російських військ, Придністров'ї і в Сирії, на інших ділянках? Тим, що під Мінськими угодами стоїть підпис Путіна. Ніде більше немає. І це дає можливість Росію і Путіна притягнути до відповідальності і вимагати виконання тих зобов’язань, які вони взяли на себе.

Ми зупинили наступ у вересні 2014 року – тому, що Мінські угоди. Ми зупинили і ввели санкції, у тому числі і у лютому 2015 року – тому, що Мінські угоди і Росія платить ціну. Я вважаю, що недостатню (ціну), але це те, що можемо зробити.

НЕХАЙ ПУТІН ПОДИВИТЬСЯ В ОЧІ ДІТЕЙ-СИРІТ ДОНБАСУ

Багато є нових обставин, які ми маємо взяти до уваги в "нормандському форматі". Чого ми добиваємося? Ми наголошуємо на необхідності складення й ухвалення дорожньої карти Мінського процесу: що і коли має відбутися. Упевнений, що ми знайдемо порозуміння, компроміс і знайдемо достатньо аргументів для Російської Федерації, щоб ця дорожня карта була представлена.

Єдиний, хто цьому перешкоджає - це Росія. Ми не бачимо жодних конструктивних кроків. Більше того, відбуваються жахливі події, у тому числі, які трапилися вчора: четверо українських  мешканців - три жінки і один чоловік - були вбиті артилерійським обстрілом цивільного сектору в Авдіївці... Безумовно, ми візьмемо участь в долі двох українських дітей, які залишились сиротами.

Я думаю, що варто було би росіянам, Путіну подивитися в очі цим дітям і подивитися, що відбувається через небажання Росії припинити вогонь, відвести війська і вивести окупаційні війська з української території.

США У "НОРМАНДСЬКОМУ ФОРМАТІ" ТА СПЕЦПРЕДСТАВНИК ПО УКРАЇНІ

Хочу прибрати будь-які дискусії: що, мовляв, може нам було б більш ефективно залучити Сполучені Штати до "нормандського формату". Я наголошую: вони були залучені і будуть. Весь час, у тому числі, під час роботи попередньої Адміністрації, змінювалися прізвища, але був відповідний дипломат у ранзі посла, який був повністю проінформований про весь зміст переговорів у "нормандському форматі", і вони координувалися із нашими американськими партнерами. Сполучені Штати Америки - не лише наш стратегічний партнер, а ще й одна з країн гарантів по Будапештському меморандуму. Ми, безумовно, розраховуємо на дуже потужну і ефективну підтримку України з боку США, в тому числі і в "нормандському форматі".

Також можу наголосити, що найближчим часом планується обрати спеціального представника Сполучених Штатів Америки, який буде відповідати за координацію дій з Україною.

АВТОНОМІЮ КРИМСЬКИМ ТАТАРАМ ТРЕБА БУЛО ДАТИ ВЖЕ ДАВНО

Вважаю, що це було помилкою, що за 23 роки до початку російської анексії Криму українська влада не спромоглася забезпечити відповідний статус автономії кримських татар.

Я казав, що готовий внести декілька змін до Конституції, в тому числі щодо кримськотатарської автономії. Який буде формат цієї автономії, має мені запропонувати Конституційна комісія, де беруть участь представники Меджлісу кримськотатарського народу.

Тягнути з цього приводу не потрібно. Затримка – не за Президентом. Надзвичайно важливо знайти 300 голосів в залі (Верховної Ради – ред.) для цього. Тут нам треба усім попрацювати.

ПРО ДРУГИЙ ПРЕЗИДЕНТСЬКИЙ ТЕРМІН ТА ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ

Стосовно балотування на другий термін, то ще є майже два роки президентських повноважень. І треба багато, що зробити. Я вже казав, що стратегію розвитку України на наступні роки - я представлю суспільству у своїй доповіді у Верховній Раді у вересні.

Щодо другого терміну, відповідно до Конституції, кожен громадянин України, правда, з певними обмеженнями, ті, хто має 35 років, я вже маю 35 років, мають право балотуватися в президенти. І я думаю, що в нас на сьогоднішній день поки що зарано говорити щодо складу потенційних президентських кандидатів.

Багато чого зроблено, але чи задоволений я? Ні! Є і певні кадрові прорахунки, є і певні затримки в позиціях реформ, але давайте говорити чесно: є плюси і є мінуси, й оцінювати цю роботу має український народ.

Василь Короткий, Київ

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-