Цілком серйозно: захистимо держслужбовця від сервера

Цілком серйозно: захистимо держслужбовця від сервера

Аналітика
18761
Ukrinform
Не вдається подати е-декларацію? Робіть скріншоти «лежачого» Реєстру, щоб потім гарантовано відбитися від штрафу

За кілька тижнів до закінчення строку подачі електронних декларацій сайт Єдиного реєстру декларацій осіб, що займають відповідальні посади, частіше «лежить», аніж працює. Хоча після минулорічного серпнево-вересневого ажіотажу з декларуванням бездоганна робота сайту вже мала бути налаштована. В усякому разі керівники Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) били себе в груди, що провели усі необхідні технічні вдосконалення. Виявилось, що ні. Декларантів побільшало у кілька разів і чуда не сталося. До заповнення 700 тисяч е-декларацій залишилось 4 дні. Той, хто відклав подачу декларацій на останні два-три тижні тепер проходить сім кіл пекла. І очевидно, що багатьом вчасно внести дані у Реєстр не вдасться. Тому юристи радять до останнього не полишати спроб та фіксувати відмову сайту за допомогою скріншотів. Робити це кілька разів на день щогодини, і особливо протягом останньої доби.

І як його не бить, лежачого?

За кілька днів до закінчення подачі електронних декларацій, інтернет вибухнув скаргами українських посадовців на неможливість внести інформацію до Єдиного державного реєстру декларацій. На сайті НАЗК вказано, що багатостраждальний Реєстр «не працює», бо «наразі багато користувачів».

Державний секретар Мін’юсту Ганна Онищенко: "Я вже добу (!!!) у різний час намагаюся хоча б потрапити в реєстр. Поки що жодного разу не вийшло. Виставляю останні підтвердження, зроблені о 4:54 і 5:07".

Помічник голови Державної прикордонної служби Олег Слободян: «Третя година ночі. Сайт НАЗК переповнений. Вже третю добу не можна зайти навіть в меню, не те що заповнити декларацію. Із ностальгією згадую стару паперову версію...».

Суддя Окружного адмінсуду Києва Богдан Санін: «Приєднуйтесь до флешмобу #НАЗКвключисервер #неможуздатидекларацію. Шановні декларанти! Ми всі вже 5 діб намагаємося зайти на сайт НАЗК, щоб здати декларацію. І вже п’яту добу ми всі не можемо це зробити. На гарячу лінію НАЗК додзвонитися неможливо, в ФБ представники НАЗК не відповідають. Але з 01.04 вони не упустять можливості залучати нас усіх до адміністративної відповідальності за несвоєчасне подання декларації! Нам необхідно достукатися до них!".

Нагадаємо, особи, які уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування мають подати щорічні електронні декларації за 2016 рік до 1 квітня цього року.  За несвоєчасну подачу без поважної причини декларації передбачена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу. А за повторне порушення протягом року може бути накладено штраф з конфіскацією доходу або винагороди і з позбавленням права обіймати певні посади та займатися певною діяльністю протягом 1 року.

«У даному випадку я рекомендую робити скріншоти своєї сторінки кожну годину, щоб декларант зміг надалі довести, що неподання сталася через збій системи е-декларування, а не з його вини. Це єдиний доказ, що неподання сталася не з вини декларанта», - підказує Христина Чаплієва, адвокат, партнер кримінальної та цивільної практики юридичної компанії «ЮВІТО».

Оперативну пам`ять збільшили, а винних і досі нема

НАЗК стверджувало, що на початку цього року апаратну базу реєстру електронних декларацій чиновників дооснастили. Зокрема,  було збільшено обсяг оперативної пам`яті й розширено обсяг дискового простору серверного обладнання, встановлено додаткове мережеве обладнання та проведено реконфігурацію обладнання.  Планувалось, що це дозволить збільшити кількість одночасних сесій користувачів з 6-7 тисяч до 50-70 тис., і також збільшить кількість документів, що обробляються в системі, до 2,5 млн на рік - «без будь-якої загрози для роботи Єдиного державного реєстру декларацій».

Але як бачимо, проблеми залишилися. Електронне декларування стало справжнім випробуванням для багатьох людей. Зайти в систему неможливо другий тиждень, а якщо і вдається заповнити декларацію, то лише вночі або під ранок. Взагалі, користувачі справедливо задають питання: сайт був створений для постійних регламентних робіт чи для заповнення декларацій?

За даними Реєстру декларацій за січень-лютий поточного року було подано 165 728 документів, у тому числі:

  • 115 962 щорічних декларацій;
  • 15 268 виправлених декларацій;
  • 6 148 декларацій перед звільненням;
  • 4 040 декларацій після звільнення;
  • 22 158 декларацій кандидатів на посаду;
  • 2 152 повідомлень про суттєві зміни майнового стану.

Добре, що хоч для новачків, які взагалі вперше в цьому році подають декларації, 27 березня термін подачі було продовжено до 1 травня 2017 року.

 «Систему в такому вигляді потрібно закривати! І робити щось зовсім інше: із зручним інтуїтивно зрозумілим інтерфейсом, з надійною системою захисту. Мені відверто шкода платників податків Королівства Данія. Адже саме їх кошти (більше $3 млн – Авт.) так безталанно витрачено на створення цього реєстру. І саме перед ними юридично мають відповідати і ПРООН, як замовник, і ТОВ “Міранда” як виконавець», - заявляв свого часу Ігор Кіянчук, керівник ГО ІЦ “Майдан Моніторинг”, який досліджував скандальну історію створення Реєстру ще в 2016 році.

Але це окрема розмова, яку ми обіцяємо продовжити з допомогою вже IT-спеціалістів.

Що дивно, в Україні функціонує більше 100 різних реєстрів, а проблеми виникли лише у "антикорупційного". 

Спробуйте ще раз

1. Якщо при заповненні електронної декларації у вас виникли проблеми з відображенням розділів 3, 6, 11 декларації або некоректно відображається інша інформація, перевірте, яким інтернет-браузером ви користуєтесь. Така проблема може виникати при користуванні браузерами Mozilla Firefox, Yandex та інші. Для коректного відображення інформації рекомендується при заповненні електронної декларації використовувати інтернет-браузер Google Chrome останньої версії.

2. У разі проблем з електронним цифровим підписом при реєстрації, спочатку перевірте його за допомогою online-сервісу накладання електронного цифрового підпису на електронні документи. Якщо спроба накладення електронного цифрового підпису виявилася невдалою, зверніться в акредитований центр сертифікації ключів, який видав ключ.

3. Якщо при вході в систему електронного декларування видається повідомлення: «Ви не підтвердили e-mail», перевірте поштову скриньку, вказану при реєстрації. Можливо лист-підтвердження потрапив у папку «Спам». Якщо лист не прийшов на поштову скриньку, можливо при реєстрації була вказана помилкова адреса електронної пошти, або в назві використовувалися символи "-", "_". Також не рекомендується використовувати поштові скриньки розташовані в зоні RU (наприклад: хххххх@mail.ru ). У цьому випадку зареєструйте нову скриньку. А потім зателефонуйте за номером 044 - 200-06-94 або напишіть листа на електронну пошту: support@nazk.gov.ua із зазначенням П.І.Б., електронної адреси, зазначеної при реєстрації, і нової адреси. На неї  буде надіслано повторно лист-підтвердження реєстрації.

4. Якщо ви вже зареєстровані в системі електронного декларування, але змінили електронний ключ, необхідно зайти на сторінку входу в систему  та скористатися посиланням: «Я втратив / змінив свій приватний ключ» . Відеоінструкцію по входу в систему з новим ключем можна переглянути ТУТ.

Оксана Поліщук, Київ.


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-