«Дорогий» поляк Балчун без корупції купив солярку для УЗ

«Дорогий» поляк Балчун без корупції купив солярку для УЗ

Аналітика
Укрінформ
Розповідь про те, які хитрощі застосовує Войцех Балчун, керуючи Укрзалізницею. Топ-менеджерам державних підприємств – на замітку

На прикладі закупівлі дизельного палива для Укрзалізниці «дорогий» польський менеджер Войцех Балчун показав майстер-клас по очищенню тендерних процедур від можливих маніпулювань. Чим підтвердив свої наміри виконати обіцянки, дані українському народу в якості топ-менеджера Укрзалізниці кілька місяців назад. 

Підлеглі Балчуна із так званої Моніторингової групи організували маленьку перемогу в закупівлях, яка безперечно підкосить ряди тендерних махінаторів, яких навколо Укрзалізниці завжди було - греблю гати.

Зокрема, УЗ щороку закуповує палива на мільярди гривень. У 2016-му - більше 5 млрд. грн. І щоразу недобросовісні конкуренти намагаються блокувати тендери в АМКУ чи судах, посилаючись на невідповідність тієї чи іншої справки, печатки, підпису і таке інше. Як це було, наприклад, восени, коли компанія “ОККО Бізнес Контракт” боролася з “Вог Аеро Джет”, зупинивши таким чином процес постачання УЗ необхідними матеріальними ресурсами.

Нема папірця – нема проблеми

Моніторингова група по закупівлям Укрзалізниці відібрала у конкурентів таку можливість. Замість того, щоб вимагати від постачальника разом із ціновою пропозицією подавати цілу купу оригіналів і копій довідок, сертифікатів, декларацій, договорів та інших документів, які ніби мають довести, що дизель годиться для поїздів Укрзалізниці, тепер просять лише заявити, що постачальник готовий постачати дизель, який відповідає технічному регламенту. Решту документів на товар вже вимагатимуть при поставці товару. Далі — змагання з конкурентами на аукціоні в системі ProZorro.

В цілому тендерна документація стала більш простою та зручною і в УЗ сподіваються, що це зменшить число помилок в тендерних пропозиціях та взаємних скарг учасників в АМКУ.«Відтепер буде неможливо чіплятися до формальностей (довідка прострочена чи старого зразка, печатка "не там") і протягувати "свого" постачальника», – радісно прокоментував успіхи команди Балчуна його безпосередній шеф Володимир Омелян.

На резонне запитання про те, що подібне спрощення процедури може відкрити дорогу до тендерів несумлінним учасникам торгів, залізничники запевняють, що мають елементи захисту на цей випадок. Зберігається вимога до учасників підтверджувати кваліфікацію, надавши інформацію про попередній успішний досвід постачання такого ж обсягу товарів чи послуг. Крім того, переможець тендеру надаватиме гарантії виконання і вигляді грошового задатку.

Станом на 20 жовтня в ProZorro оголошено чотири процедури закупівлі дизпалива за новою тендерною документацією. Загальний об’єм закупівлі становить 60 тисяч тонн.

Коли хочуть, то вміють і можуть

Зі слів заступника міністра економічного розвитку та торгівлі Максима Нефьодова, маємо яскраве підтвердження відсутності будь-яких законодавчих обмежень для подібних рішучих кроків в управлінні державними підприємствами-монополістами. «Заважає виключно бажання усе «рєшать», або просто бюрократичний страх. Радує те, що Укрзалізниця тут прокладає шлях іншим державним підприємствам», - підтримав колег із міністерства інфраструктури Нефьодов.

Не виключено, що міністерство інфраструктури ініціює внесення відповідних змін у законодавство, щоб закріпити тендерний антибюрократичний механізм, придуманий командою Балчуна в державних закупівлях в цілому, а не тільки у випадку закупівлі палива для УЗ.

Наразі Укрзалізниця очікує на оцінки нових правил з боку учасників ринку. Коментарі на сторінці Володимира Омеляна у Facebook свідчать, що враження поки що задовільні. «Як сі хоче пса вдарити, то патик сі знайде», - так влучного передав настрої конструктивної бізнес-спільноти один із друзів міністра.

Амбітність – не вада, а виробнича необхідність

Керівнику Укрзалізниці Балчуну, хоч і дорікають на високу зарплатню (близько $1 млн на рік) та повільність управлінських рішень, але визнають  їх нетривіальність. Він вже встиг підвищити зарплатню залізничникам на 20-25%, та домовитися з канадською машинобудівною компанією Bombardier і Крюковським вагонобудівним заводом про виробництво локомотивів, а ще про співробітництво зі знаменитою американською корпорацією General Electric.

У себе на батьківщині Войцех Балчун відзначився на посту гендиректора PKP Cargo S.A. (підрозділ польської державної залізниці) тим, що провів трансформацію компанії, її системи управління та чисельності персоналу, вивів РКР Cargo зі збитків і підготував її до виходу на біржу. Він увійшов до списку ТОП-20 антикризових менеджерів Польщі-2012 за версією Bloomberg Businessweek Poland. Також він відомий в Польщі як лідер і гітарист рок групи Chemia.час.

Оксана Поліщук. Київ.

Досягнення Войцеха Балчуна на посаді керівника Укрзалізниці (за інформацією офіційної сторінки у Facebook)

  1. Підписання меморандуму про співпрацю у сфері модернізації рухомого складу з польськими концернами Pesa Bydgoszcz  та Newag
  2. Підписання меморандуми про співпрацю у сфері виробництва локомотивів з канадською компанією Bombardier, американською General Electric (GE) та вітчизняним Крюковським вагонобудівним заводом
  3. Підписання угоди про співробітництво з німецьким технологічним концерном  Siemens
  4. Вступ Укрзалізниці до Співтовариства Європейських залізниць
  5. Збільшення зарплатні залізничникам на 20-25%
  6. Підписання угоди про надання EUR300 кредиту від Європейського інвестиційного банку та Європейського банку реконструкції та розвитку на електрифікацію напрямку Долинська – Миколаїв – Колосівка
  7. Підписання наказу про скасування чотирьох видів броні у системі бронювання квитків 
  8. Розуміння українського менталітету

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-