Експерт: Головна проблема реформ в Україні - це державний апарат, який їх здійснює

Експерт: Головна проблема реформ в Україні - це державний апарат, який їх здійснює

1115
Ukrinform
Головна проблема українських реформ полягає в якості того державного апарату, який їх здійснює.

Про це заявив заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов в інтерв'ю Еспресо.TV.

"Я б виводив головну проблему українських реформ, скоріше, з якості в середньому того державного апарату, який його робить. Якби таких команд, яка, наприклад, робить ProZorro, чи таких, яка робить реформу ринку газу чи очищує банківський сектор, було б 30, повірте, ми б жили в іншій країні вже через кілька років", - зазначив він.

Заступник міністра наголосив, що державна служба на сьогодні не конкурентноздатна в порівнянні з приватним сектором.

"У першу чергу, що державна служба не конкурентноздатна в порівнянні з приватним сектором у залученні компетентних людей. Це – фінанси, це якість самої роботи, це умови самої роботи, це обмеження, які накладаються на державну службу, в тому числі обмеження державного чиновника. Державний чиновник не може того, не може того, має подавати декларацію. Я вважаю, що треба іти іншим шляхом. Не треба казати, що потрібно знизити вимоги до людей, які працюють. Треба, навпаки, залучати найкращих, треба створювати для них нормальні умови праці. Це питання в усьому комплексі", - зазначив він.

Успіх команди ProZorro, яка створювала в Україні систему прозорих електронних державних закупівель, полягала, на думку Нефьодова, багато в чому у створенні відповідних умов роботи.

"Можу сказати про команду ProZorro – ми знайшли для них нормальний офіс, ми зробили в цьому офісі пристойні умови, займаємося їх освітою, організацією роботи, і ця команда залишиться, і ці умови роботи залишаться", - наголосив він.

Крім того, на думку Нефьодова, сама організація державної служби в Україні відлякує від неї професіоналів.

"Зарплатня - це, звичайно, важливо, але далеко не єдиний чинник. Я можу казати про те, що державна служба дуже не ефективно організована, і будь-яка людина з вільним мисленням, яка приходить і дивиться на процес погодження документів, дивиться на наради, які призначаються через кожні дві години за принципом "я – керівник, а ти – дурень, тому ти маєш приходити" і так далі, вона на це дивиться і каже: навіщо мені це?", - наголосив він.

"Для реформ потрібно в першу чергу професіональні якості і професіональні рішення. Тому що реформи, за великим рахунком, - це технічна справа", - наголосив він.

Водночас, говорячи про негативне сприйняття та непопулярність реформ серед громадян, він зазначив, що через це пройшли усі країни, які були змушені проводити радикальні реформи.

"Ну, дивіться, поляки, коли мали свого часу "Солідарність" і мали більшість цієї "Солідарності", у них була жорстка політична воля до реформ у більшості парламенту. Не у всіх, а у більшості політиків. Якщо подивитися пресу тих часів (Національна рада реформ нещодавно саме робила такі дослідження), як же оцінювали реформи, які проходили в Польщі, в Грузії, в Сінгапурі, в успішних країнах, які зараз вважаються взірцем реформ? І як вони оцінювалися через рік, через два, через три. Ви побачите, що вони оцінювалися дуже негативно", - наголосив Нефьодов.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-