В ЄС обіцяють, що у липні угода про «відкрите небо» буде підписана
- Ви заявляли, що угода про «відкрите небо» України з ЄС ймовірно буде підписана вже в липні цього року.
- Знаєте, багатих люблять всі, а до бідних - придивляються. В ЄС обіцяють, що в липні угода про «відкрите небо» буде підписана.
- Тоді в Україну прийдуть лоукости?
- Як тільки українська економіка стане на ноги, безперечно, тут буде багато і лоукостів, і нелоукостів, які літатимуть в усі напрями.
Ми спілкуємося з лоукостами, більше того, львівський аеропорт постійно їздить на міжнародні виставки, проводить окремі зустрічі з найбільшими європейськими авіаперевізниками. В цьому плані нам допомагають американські експерти, я сподіваюсь, що Львів має всі шанси стати затребуваним західноукраїнським аеропортом.
- А що стосовно пасажироперевезень на річках. Чи буде відновлено поромне сполучення по Дніпру. Чому воно було припинено?
- Знаєте, це була просто безгосподарність, скажу чесно. Навіть маленький приклад адміністрації річкових портів в Україні. У них було на балансі достатньо багато плавзасобів. Це такі невеличкі, фактично, пороми курсували в різних містах з одного боку до іншого. Вони просто не використовувалися, стояли біля причалів і нікому не були цікаві.
- Скоро літній сезон, чому б не запустити пором, наприклад, з Києва у Дніпропетровськ?
- Знову ж таки, це має бути ініціатива бізнесу. Лише в окремих випадках, коли великі міста розташовані на обох берегах річки, це може бути комунальний чи муніципальний проект. Але переважно все таки бізнес має формувати ситуацію, коли громадяни користуються, і він заробляє на цьому гроші.
- Бізнес буде орендувати у держави плавзасоби?
- Може орендувати. Є дуже гарний приклад бізнесу в сфері річкових перевезень… Людина фактично за вартістю металобрухту придбала судна на підводних крилах, які вже списувалися, відреставрувала їх, і тепер всі можуть ними скористатися.
Ми зараз сподіваємося, що з запуском нового закону про державно-приватне партнерство ця практика буде розширена. Ми хочемо бути гнучкими в цьому плані. Немає сенсу триматися за державне майно, яке приносить постійний збиток і слугує корупційним інструментом у руках деяких посадовців.
- Повертаючись на землю. Які дороги в цьому році будуть відремонтовані?
- Насправді для прем'єр-міністра це питання №1. З доріг власне почалося наше знайомство з Володимиром Гройcманом, і він справді налаштований зробити якісну зміну в користуванні українськими дорогами. В цьому році ми матимемо достатньо велику суму на відновлення українських шляхів, близько 19 млрд гривень. Про будівництво нових доріг мова не йде, хоча б частину тих, що є, відновити до пристойного стану. Я сподіваюся, що ми зможемо за цей рік відремонтувати близько 1,5-2 тисяч кілометрів доріг.
- Назвіть найбільш пріоритетні ділянки, які будуть відремонтовані цього року?
- Ми маємо в рамках старих кредитних коштів завершити ділянки доріг на схід України. Це дорога до Харкова через Полтаву. Але зараз серйозно розмірковуємо над напрямком з південних портів України до заходу країни, де зосереджені основні вантажні та пасажиропотоки. Тим не менш, зараз необхідно думати і про інфраструктуру сходу України, яка значно пошкоджена внаслідок військових дій і важкої техніки, і півдня України, де у нас постійні перевантаження, які вбивають всі дороги.
- І насамкінець, Володимире Володимировичу, ви маєте хобі? Як проводите свій вільний час?
- Вільного часу я маю мало. Робота залишає лише 5 годин для сну. Люблю читання, але останню книжку я читав мабуть 3 місяці тому.
- А як вона називалась?
- Біографія Ілона Маска. А якщо є вільна хвилина, я намагаюсь проводити час із дружиною й сином, йому 2 роки.
Антон Кобилянський, Київ.
Фото: Даніїл Шамкін, Укрінформ