Слова допомагають: як дорослі можуть підтримати дітей під час війни?
Фахівці програми психосоціальної підтримки «Безпечний простір», ГО «Слова допомагають» та Центру психічного здоровʼя Києво-Могилянської академії розробили серію коротких анімаційних відеороликів, щоб пояснити, як працює стрес і які є методи боротьби з ним.
Війна значно погіршила психоемоційний стан дітей та підлітків в Україні, збільшилась кількість звернень щодо психологічної підтримки. Про це свідчать результати дослідження Міністерства освіти і науки України «Якість організації освітнього процесу в умовах війни». Вчителі та батьки щодня стикаються з проявами стресу у дітей, вони мають постійно підтримувати їх, зберігаючи власні ресурси.
«Як говорити про складне, піклуватися про себе та підтримувати дітей? Ми створили мультфільми, щоб у цікавій формі донести основні підходи до розв’язання цих питань. Для щасливого зростання дитині потрібен надійний дорослий, який має ресурс і розуміє потреби дитини під час важких випробувань», — розповідає Оксана Залеська, психологиня та співавторка програми «Безпечний простір».
Перший відеоролик «Як підтримати дітей під час війни?» розповідає батькам, опікунам та вчителям про дієві способи допомогти дітям в опануванні стресу.
Другий відеоролик «Як стрес впливає на навчання дитини?» пояснює фізіологію стресу у дітей та його вплив на навчання, які гормони де створюються, та на що впливають.
Третій відеоролик «Як дорослим подбати про себе?» команда проєкту наповнила практичними рекомендаціями та вправами з боротьби зі стресом саме для дорослих.
«За два роки повномасштабної війни до програми “Безпечний простір” вже приєдналися понад 2000 шкіл з усієї України. Програма надає вчителям практичні навички та знання як подбати про емоційний стан учнів і власні ресурси, та як розпізнати у дітей ознаки стресу і травми», — розповідає Сергій Богданов, керівник Центру психічного здоров’я Києво-Могилянської академії та співавтор програми «Безпечний простір».
Програма «Безпечний простір» — це програма психосоціальної підтримки для шкіл та дитячих садочків. Компоненти програми передбачають навчання для вчителів та шкільних психологів, профілактику вигорання, та надання підтримки дітям з симптомами психосоціального стресу і травми. За два роки повномасштабної війни до програми долучилися більше 2000 шкіл з усієї України.
Також в межах програми «Безпечний простір» створено онлайн-курс про організацію безпечного психосоціального освітнього простору для вчителів і дітей на основі матеріалів-посібників за рекомендаціями МОН.
Інформаційна кампанія «Слова допомагають» проводиться в межах проєкту «Безпечний простір: комплексна психосоціальна підтримка українських шкіл в умовах війни», який реалізовується ГО «Слова допомагають» та фахівцями Центру психічного здоровʼя Києво-Могилянської академії за підтримки Plan International. Проєкт фінансується Іспанським агентством міжнародного співробітництва та розвитку (AECID). Відеоролики відображають позицію авторів програми «Безпечний простір» і не обовʼязково відображають позицію Plan International.
Стежити за апдейтами програми «Безпечний простір» та за новинами і проєктами Центру психічного здоров'я Києво-Могилянської академії та ГО «Слова допомагають» можна на сайті та на сторінці у Facebook. З будь-яких питань писати на bezpechnyi.prostir@ukma.edu.ua.
Більше про програму «Безпечний простір»: https://kmarehab.com/bezpechnyi-prostir/
Матеріал розміщено згідно пункту 3 статті 9 Закону України №270/96-ВР від 03.07.1996 та Закону України №2849-IX від 31.03.2023 та на підставі Договору.
п.3 ст.9 Закону України №270/96-ВР від 03.07.1996: Інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару, який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів, користувачів) щодо цих особи чи товару та який розповсюджується за грошову чи іншу винагороду, повинен ідентифікуватися як реклама з дотриманням вимог цього Закону з використанням слова "реклама".